TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Udany rok Newagu. Hybryda, sporo zamówień i zysk!
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.05.2020 19:45:30
Udany rok Newagu. Hybryda, sporo zamówień i zysk!

Grupa Newag ma za sobą kolejny udany rok – poinformował Prezes Zbigniew Konieczek.

Grupa Newag ma za sobą kolejny udany rok – poinformował Prezes Zbigniew Konieczek.

Przychody Grupy wyniosły 896 mln zł, wypracowano zysk netto w wysokości 91,5 mln zł, a EBITDA przekroczyła 163 mln zł. Osiągnięte wyniki potwierdzają dobrą kondycję finansową Grupy, pozwalają odważnie patrzeć w przyszłość oraz zdecydowanie realizować kolejne, ambitne plany rozwojowe.

Rok bogaty w zamówienia

Ubiegły rok był bogaty w zamówienia i nowe kontrakty. Optymizmem napawa fakt, że część z realizowanych umów dotyczyła eksportu pojazdów. Oznacza to, że pojazdy Newagu cieszą się rosnącą popularnością, a także doceniane są przez zagranicznych klientów. Przełożyło się to na zamówienie kolejnych 10 pojazdów metra Inspiro dla sofijskiej linii metra, gdzie w efekcie eksploatowanych będzie 30 pojazdów.

Newag realizuje dostawę dla włoskiego przewoźnika Ferrovie Del Sud Est E Servizi Automobilistici s.r.l., sześciu dodatkowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2, które z powodzeniem przeszły proces badań uzyskując dopuszczenie do eksploatacji na włoskiej sieci kolejowej. Uzyskane zezwolenie otwiera drogę do realizowania kolejnych zamówień we Włoszech stanowiąc cenne doświadczenie.

Milowy krok czyli hybryda

Milowym krokiem dla Grupy była oficjalna prezentacja pojazdu hybrydowego podczas gdańskich 13. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, za który Newag otrzymał nagrodę główną w prestiżowym konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego dla wyrobów i innowacji technicznych stosowanych w kolejnictwie.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zaprojektowaliśmy produkt nowoczesny oraz funkcjonalny. Nowatorski Hybrydowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym dwunapędowym, który może eksploatowanych na całej sieci kolejowej w Polsce, również na jej niezelektryfikowanej części. Zastosowanie innowacyjnej technologii i połączenie jej w tym pojeździe sprawia, że funkcjonalność i obszar użytkowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta – stwierdził Zbigniew Konieczek.

W ostatnim czasie został rozstrzygnięty przetarg na dostawy pojazdów dwunapędowego ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, w którym oferta Newagu została wybrana jako najkorzystniejsza.

Newag wiodącym producentem

Miniony rok, był rokiem stabilnego rozwoju oraz umacniania pozycji wiodącego producenta pojazdów szynowych w Polsce.

Jesteśmy niekwestionowanym liderem w produkcji nowoczesnych lokomotyw elektrycznych – podał Zbigniew Konieczek.

Współpraca z PKP Intercity S.A. i eksploatacja przez przewoźnika lokomotyw Griffin skutkowała zamówieniem kolejnych 10 lokomotyw w ramach prawa opcji, w skutek czego flota PKP IC wzbogaci się łącznie o 30 lokomotyw do końca br.

Lokomotywa DRAGON 2 jest najmocniejszą lokomotywą towarową produkowaną w Polsce, co niewątpliwie wpływa na jej popularność i ilość zamówień. W minionym roku Newag podpisał umowy na dostawy tych lokomotyw dla Laude Smart Intermodal S.A. (4 szt.), Rail Capital Partners Sp. z o.o. (5 szt.), Lotos Kolej Sp z

o.o. (6 szt.) oraz PKP Cargo S.A. (31 szt.). Wszystkie z nich są już w trakcie realizacji.

Segment ezt-ów

 W 2019 roku Newag zamknął realizację dostaw pojazdów Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a na pomorskie tory wyjechały kolejne cztery pięcioczłonowe pojazdy. W 2020 roku druga generacja pojazdów Impuls zacznie wozić pasażerów z województwa lubelskiego, podkarpackiego i małopolskiego. Rodzina pojazdów Impuls jest największą serią obecnie produkowanych EZT w Polsce.

Będą też nowe szt-y

Również w 2020 roku na polskie tory wyjadą spalinowe zespoły trakcyjne dla województwa wielkopolskiego oraz lubuskiego. Wyposażone będą w autorski zespół napędowy "NPACK", zaprojektowany przez Newag. To udoskonalone rozwiązanie stosowane w wyprodukowanych pojazdach spalinowych Vulcano.

Program inwestycyjny

Neawg wdraża w życie program inwestycyjny, planowany na lata 2019 – 2021. Zakłada on modernizację infrastruktury zakładu oraz budowę nowej infrastruktury. W ubiegłym roku oddana do użytku została hala do produkcji konstrukcji stalowych. Na terenie siedziby powstaje centrum logistyczne wraz z nowoczesnym magazynem wysokiego składowania, linia napraw maszyn elektrycznych i napraw zestawów kołowych oraz tor testowy z napięciem trakcyjnym 25 kV.

W ubiegłym roku rozpoczął się montaż pierwszej instalacji fotowoltaicznej, pozwalającej na wytwarzanie ekologicznej energii elektrycznej. Inwestycja ma przynieść pozytywne efekty w redukcji kosztów zużytej energii elektrycznej do produkcji.

Spółka cały czas rozwija się w wielu dziedzinach, podążając ścieżką optymalizacji kosztów produkcji z uwzględnieniem ochrony środowiska naturalnego oraz budowania pozytywnego wizerunku nowoczesnej i odpowiedzialnej społecznie firmy.

Z determinacją dążymy do wzrostu wartości Grupy. Z żelazną konsekwencję wzmacniamy swoją pozycję na rynku będąc wiarygodnym partnerem dla klientów. Opinia o jakości pojazdów, terminowości dostaw, współpracy oraz opieka serwisowa stanowią o zadowoleniu klientów i potwierdzają naszą pozycję jako wzoru dla innych przedsiębiorstw z branży – podał Zbigniew Konieczek.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag