TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tylko polskie soki w PKP Intercity? Ustawa na to nie pozwala
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2017 10:49:25 1 komentarz
Tylko polskie soki w PKP Intercity? Ustawa na to nie pozwala

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o interpelacji posła Jacka Osucha, która zaproponował, aby w WARS-ach sprzedawać soki zamiast coca-coli. I to soki polskie. Co na to przewoźnik? Mamy odpowiedź.

Z wyjaśnień przekazanych przez PKP Intercity w przedmiotowej sprawie wynika, że usługi przygotowywania i wydawania poczęstunków podróżnym wybranych pociągów uruchamianych przez Spółkę są realizowane na podstawie umowy zawartej z WARS S.A. w ramach przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne na podstawie Prawa zamówień publicznych. Ustawa wskazuje na zakaz dokonywania opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Zakazane jest więc dokonywanie opisu przedmiotu zamówienia nie tylko takiego, który wprost utrudnia uczciwą konkurencję, wskazując na konkretny produkt, lecz także takiego, który hipotetycznie mógłby zaburzyć konkurencję na rynku. Z powyższego zakazu wynika konieczność dopuszczenia przez zamawiającego konkurencji pomiędzy wykonawcami, mogącymi spełnić ustalone wymogi w odniesieniu do przedmiotu zamówienia bez ograniczania dostępu do niego. Spółka PKP Intercity poinformowała, że w świetle przepisów ustawy nie może opisać przedmiotu zamówienia, odnoszącego się do poczęstunków, poprzez konkretne wskazanie pochodzenia geograficznego określonych produktów (dopuszczając wyłącznie produkty pochodzenia krajowego), gdyż spowodowałoby to naruszenie ustawy.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że obsługa gastronomiczna świadczona na pokładzie wybranych pociągów PKP Intercity bezpośrednio związana jest z określonym poziomem kosztów, który w przypadku nawet hipotetycznego zawężenia grona dostawców wyłącznie do podmiotów krajowych nie gwarantuje uzyskania najkorzystniejszej oferty cenowej, a wręcz odmiennie może skutkować wzrostem ceny świadczonej usługi.

W dniu 11 listopada 2016 r., w ramach wspierania polskich produktów, PKP Intercity zorganizowały przy współpracy z "Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych“, akcję promocyjno – marketingową polegającą na częstowaniu podróżnych jabłkami od polskich sadowników. Jabłka były wydawane podróżnym jako dodatek do standardowego poczęstunku. Wobec pozytywnego odbioru akcji przez podróżnych, Spółka planuje w przyszłości podobne działania marketingowe oraz pozostaje otwarta na wszelkie inicjatywy dotyczące nawiązania współpracy, w szczególności, o charakterze barterowym (kompensowanie świadczeń).



Sprawdź też:
PKP Intercity
WARS
  • NCi – 20.03.2017

    Czy soki "Cymes" mieszczą się w kategorii "soki polskie"?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.