TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trzeci tor w Poznaniu=więcej pociągów
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.03.2018 16:47:13
Trzeci tor w Poznaniu=więcej pociągów (foto: PKP PLK)

W 2019 roku gotowe ma być studium wykonalności dotyczące budowy trzeciego toru między Poznaniem Głównym a Poznaniem Wschodnim. Dzięki nowemu torowi przez stolicę Wielkopolski będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów.

W 2019 roku gotowe ma być studium wykonalności dotyczące budowy trzeciego toru między Poznaniem Głównym a Poznaniem Wschodnim. Dzięki nowemu torowi przez stolicę Wielkopolski będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów.

Tą trasą do Poznania wjeżdżają pociągi łączące miasto m.in. z Warszawą, Wrześnią i Gnieznem. Na razie nie wiadomo, kiedy mogłaby ruszyć budowa trzeciego toru, rozpatrywana będzie też możliwość budowy dwóch nowych torów. Wartość inwestycji może przekraczać miliard zł.

Jak podkreślił w piątek na konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, trzeci tor między stacjami Poznań Główny i Poznań Wschód umożliwi zwiększenie przepustowości Poznańskiego Węzła Kolejowego.

"Polska kolej stała się koleją, w którą warto inwestować, o którą warto dbać. Jest to również polityka obecnego rządu, który realizuje m.in. ogromny program inwestycyjny, z prawie 67 mld zł przeznaczonymi na twardą infrastrukturę w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Łącznie, do 2023 roku, trzeba mówić o 100 mld zł wydatków państwa polskiego na kolej" - powiedział.

Wartość realizowanego do lipca 2019 roku studium, to blisko 1,3 mln zł; jest ono współfinansowane z budżetów PKP PLK, samorządu województwa i stolicy regionu.

Obejmuje m.in. analizę układów torowych, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wyposażenie peronów, sieć trakcyjną. Arnold Bresch z zarządu PKP PLK powiedział, że studium określi m.in. zakres budowy – czy należy planować budowę jednego czy dwóch torów.

"Rozpatrujemy cztery warianty. Jeden z nich dotyczy budowy jednego dodatkowego toru, drugi – dwóch dodatkowych torów, pozostałe są kombinacją dwóch pierwszych opcji. Wszystkie one zakładają budowę nowego przystanku w okolicy ul. Nowowiejskiego w Poznaniu. Nowy tor zdecydowanie poprawi komunikację między Poznaniem a Warszawą, ale też w ruchu lokalnym - między Poznaniem a Wrześnią, Gnieznem i Wągrowcem" – powiedział Bresch.

Jak dodał, na razie nie można przesądzić, który z zakładanych wariantów inwestycji jest najbardziej prawdopodobny. Arnold Bresch nie chciał też mówić o kosztach. Przyznał jednak, że bardzo podobny projekt, realizowany obecnie w Krakowie, kosztuje ponad 1 mld zł. "W Poznaniu może to być podobny rząd wielkości" – powiedział.

PKP PLK nie mówi na razie o dacie rozpoczęcia prac inwestycyjnych. Wszystko zależy od możliwości pozyskania finansowania na to przedsięwzięcie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.