Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie

inforail
01.06.2018 11:14
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe informują o kontynuacji robót na trasie Szczecinek – Runowo Pomorskie.Efektem inwestycji wartej 178 mln zł ma być o około 30 minut krótszy czasprzejazdu oraz większy poziom bezpieczeństwa.

Przebudowane perony w Czaplinku i na 10 przystankachzwiększą komfort podróży. Prace zapewnią także lepsze warunki do sprawnegoprzewozu towarów – podają PKP PLK.

Aktualnie odbudowywany jest dotychczas nieczynny drugi torna odcinku Szczecinek – Łubowo. Stary tor zdemontowano już na długości 24 km.Ułożono nowe podkłady na 14 km. Rozpoczęto budowę dwóch nowych peronów wJeleninie i Silnowie w zmienionych lokalizacjach. Do czasu oddania ich doużytku pasażerowie korzystają ze starych platform.

Między stacjami Złocieniec a Jankowo Pomorskie usunięto na15 km stare szyny i podkłady. Rozpoczęto układanie nowych podkładów.Ciekawostką z placu budowy jest to, że prace przy wzmacnianiu gruntu pod nowytor wykonywane są metodą polegającą na wprowadzaniu w grunt mieszankibetonowej, w miejscach słabszego podtorza. Dzięki temu wzmacniana jest całakonstrukcja toru, co pozwoli na jazdę po nim ciężkich składów towarowych. Wtrakcie robót ruch pociągów w obu kierunkach prowadzony jest po czynnym, drugimtorze. Nie wymaga to wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej.

Do końca 2018 r. zakończone zostaną prace torowe na ok. 25km odcinku Szczecinek – Łubowo i ok. 16km odcinku Złocieniec – Jankowo Pomorskie. W następnej kolejności wykonywanebędą prace przy obiektach inżynieryjnych, modernizacji peronów, budowieurządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieci elektroenergetycznych itelekomunikacyjnych.

Remont linii kolejowej Szczecinek – Runowo Pomorskie,rozpoczęty w październiku 2017 r., poprawi komunikację kolejową w regionie.Podróż ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego skróci się o ok. jedną trzecią. Dziśpodróż trwa ok. 1h 30 min, a po realizacji projektu skróci się do ok. godziny.Taki czas zwiększy atrakcyjność połączeń kolejowych ze Szczecinem. Dla podróżnychpowstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. wSuliszewie Drawskim i Żelisławie Pomorskim. Będą one wyposażone w wiaty, ławki,gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Dzięki inwestycji przywrócony zostanie ruch dwutorowy na ok.25 km odcinku Szczecinek – Łubowo. Zwiększy to przepustowość linii, a tym samymumożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. Projekt obejmuje wymianę 51 kmtoru. Przewidziano remont 33 obiektówinżynieryjnych.

Po zakończeniu prac składy pasażerskie pojadą z prędkościądo 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Modernizacja urządzeństerowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo – drogowych wpłyną nazwiększenie poziomu bezpieczeństwa.

Odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie to także linia ważnadla przewozów towarowych i dojazdów na poligon w Drawsku Pomorskim.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinkuSzczecinek – Runowo Pomorskie” jest realizowany w systemie „projektuj i buduj”.Umowa jest warta około 178,6 mln zł (netto). Finansowanie przewidziano ześrodków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Realizację robót budowlanych zaplanowano nalata 2017 – 2019. Wykonawcą prac jest przedsiębiorstwo NDI S.A.


Komentarze