TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trwają prace na Rail Baltica
- Opublikowano: 14.07.2018 11:14:36
Trwają prac na Rail Baltica (foto: PKP PLK)

Postępuje budowa mostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają z nowych peronów – informują PKP PLK.

Postępuje budowa mostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają z nowych peronów – informują PKP PLK.

Spółka podaje, że wykorzystywane są już nowe tory. Za ponad 500 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują odcinek Sadowne - Czyżew na trasie Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Krótsze i wygodniejsze podróże zachęcą do podróżowania pociągami m.in. z Mazowsza i Podlasia.

Nowe mosty

Na mostach na Bojewce i Nowej Treblince wykonano już nowe konstrukcje na jednym torze. Przygotowywany jest montaż szyn. Budowany od podstaw 300-metrowy most na Bugu ma już trzy przęsła. Szykowane są do zabudowy dwa kolejne. Po zakończeniu prac nowy łukowy most przejmie ruch pociągów. Stara przeprawa zostanie wówczas rozebrana, a za rok we wrześniu będzie już gotowy nowy obiekt dla drugiego toru.

Wybudowany dwutorowy most kolejowy na Bugu oraz dobudowa drugiego toru na odcinku Prostyń Bug – Małkinia zapewnią płynny przejazd większej liczby pociągów. Dotychczas składy kursowały tylko po jednym torze, co ograniczało liczbę pociągów - przepustowość trasy.

Dla pasażerów wygodniejsze podróże

Na 35 km odcinku Sadowne- Czyżew 12 nowych, wyższych peronów z wiatami, ławkami, dostępnych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, ułatwi obsługę na stacjach Małkinia, Sadowne oraz przystankach: Zaręby Kościelne, Kietlanka, Szulborze Koty i Prostyń Bug.

Na stacji Sadowne podróżni korzystają już z nowej krawędzi peronu. Zamontowano nowe oświetlenie. Pociągi jeżdżą nowym torem z wykorzystaniem przebudowanej sieci trakcyjnej. Na stacji Małkinia wykonawca buduje peron i przygotowuje nowy tor. Postępuje budowa nowego przejścia podziemnego, które zwiększy wygodę podróżnych w dostępie do pociągów. Wykonano pierwszy etap prac pod torami. Jest gotowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Nowoczesne urządzenia zapewnią sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Podczas prac na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi kursują obok robót po jednym torze.

Warszawa – Białystok poniżej 2 godzin

Kompleksowa modernizacja linii Rail Baltica zapewni sprawne podróże z Warszawy do Białegostoku. Pociągi pojadą szybciej - pasażerskie z prędkością do 160 km/h a składy z towarami do 120 km/h. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią też nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Zakończenie robót Sadowne – Czyżew zaplanowano na koniec 2019 r.

Na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz – Sadowne zasadnicze prace zostały już zrealizowane. W przyszłym roku rozpoczną się roboty na podlaskim fragmencie Rail Baltica, od Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie modernizacji linii kolejowej do stolicy Podlasia planowane jest na 2021 r. Wówczas skróci się czas przejazdu między Warszawą a Białymstokiem do poniżej 2 godzin. Inwestycja zapewni szybkie i sprawne połączenia kolejowe, przewóz ładunków oraz przyspieszy rozwój gospodarczy Podlasia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
modernizacja
  • Piotr Figiel – 14.07.2018

    PLK ani słowem nie wspomina, że inwestycja zalicza opóźnienie i bez natychmiastowych działań naprawczych nie uda się dotrzymać terminu. Środki z CEF trzeba rozliczyć do końca 2020 a wykonawca odcinka Czyżew - Białystok nie jest jescze wyłoniony. Istnieje więc poważne zagrożenie, że PLK aby rozliczyć dofinansowanie z UE zdecyduje się na całkowite zamknięcie linii 6, przynajmniej na części odcinka Czyżew - Białystok.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.