Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na linii Kraków Towarowy – Rudzice

inforail
06.07.2017 15:55
0 Komentarzy

Trwają pracemodernizacyjne na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice – to kolejny projektPKP Polskich Linii Kolejowych SA realizowany w aglomeracji krakowskiej –poinformował PAP w czwartek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

W lipcu rozpoczęły się prace przygotowawcze na zamkniętymtorze nr 1 na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Zasadnicze robotyzaplanowane są od września br.

Jak zapewnił rzecznik, inwestor i wykonawcy współpracują zewszystkimi służbami, aby inwestycja przebiegała sprawnie i aby zminimalizowaćzmiany dla pasażerów i mieszkańców Krakowa.

Umowę na modernizację odcinka linii kolejowej Kraków GłównyTowarowy – Rudzice za ok. 966 mln zł PKP PLK podpisały w połowie kwietnia zwykonawcą inwestycji – konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E30 na odcinkuKraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów liniiaglomeracyjnej” ma poprawić komfort podróży, bezpieczeństwo orazdostępność do kolei. Nowe węzły przesiadkowe zwiększą integrację kolei zkomunikacją miejską. Z kolei, budowa dodatkowych torów na odcinkach KrakówGłówny – Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów umożliwiuruchomienie większej liczby połączeń kolejowych, dalekobieżnych i w ruchuaglomeracyjnym.

W ramach inwestycji przebudowanych zostanie osiemprzystanków oraz stacji. Wybudowane zostaną dwa nowe przystanki KrakówGrzegórzki i Kraków Złocień. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób zograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach zostanie uruchomionynowoczesny system informacji.

Powstaną dwa dwustumetrowe mosty na Wiśle. Zmodernizowanychzostanie prawie 20 km linii, przebudowanych 55 km sieci trakcyjnej i 200rozjazdów. Dwa nowoczesne lokalne centra sterowania będą odpowiadały za sprawnei bezpieczne kierowanie ruchem pociągów. Roboty obejmą 56 obiektówinżynieryjnych. Wybudowane zostaną 22 nowe obiekty: wiadukty, przepusty,przejścia podziemne, estakady i kładki dla pieszych.

Od ul. Kopernika do ul. Miodowej w miejsce obecnego nasypuwybudowana zostanie 850-metrowa estakada. Obiekt nie tylko uwolni nowąprzestrzeń w centrum miasta, ale przyczyni się także do usprawnienia ruchu.Całkowicie przebudowany zostanie wiadukt na ul. Łokietka, a dzięki poszerzeniujezdni do 6 m ruch będzie odbywał się dwukierunkowo. Nowy obiekt na ul. Miodowejzapewni bezpieczne przejścia pod torami – oddzielony będzie ruch kołowy odrowerowego i pieszego.

Wraz z budową przystanku „Złocień” przebudowanyzostanie także most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową. Poszerzenie jezdni do 5m umożliwi ruch samochodowy, a pobliskie osiedle uzyska wygodny dostęp do siecidrogowej miasta. Będzie bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku.

Jak podaje PKP PLK, w regionie, w ramach Krajowego ProgramuKolejowego, realizowane są projekty na ponad 4 mld zł. Wszystkie sąwspółfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Przedsięwzięcia otwierająmożliwości kolei w mieście, regionie i Polsce.

Koszt projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinkuKraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”wynosi ok. 966 mln zł netto.


Komentarze