Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na linii E20, perony i wiadukty

inforail
03.01.2019 08:43
0 Komentarzy

WŁowiczu będą nowe perony z windami. Ale to nie koniec nowości. Jak podały PKPPLK obok stacji wiadukt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Natomiast naprzystanku Mysłaków pasażerowie już korzystają z peronu z pochylnią.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowychna trasie Poznań – Warszawa, warta około 2 mld zł ma zwiększyć komfort obsługipasażerów. Pociągi regio i dalekobieżne pojadą bezpieczniej i sprawniej.Większe możliwości zyskają przewoźnicy towarowi.

Łowicz

W Łowiczu kończy się budowa 400 metrowegoperonu nr 1. Stoi już konstrukcja nowej wiaty. Wykonawca rozpoczyna montażzadaszenia. Peron będzie miał ledowe oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchniajest zaopatrzona w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym iniewidomym. Pasażerowie, mający trudności z mobilnością będą mogli skorzystać zwindy. Podobnie będzie wyglądał drugi peron.

Dla podróżnych w miejscu kładki budowanejest przejście podziemne. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonejmożliwości poruszania się. Prace zakończą się w 2020 r.

Widać już potężne konstrukcje wiaduktudrogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy na ul. 3 Maja. Są już 3podpory i pochylnia, którą na wiadukt wjadą rowerzyści i osoby na wózkach.Rozpoczęła się budowa nasypu pod jezdnie i chodniki.

Na stacji trwają także roboty torowe isieciowe. Powstaje budynek lokalnego centrum sterowania. Dzięki nowoczesnymurządzeniom komputerowym, umieszczonych w budynku, dyżurni ruchu będą moglibezpiecznie i sprawnie prowadzić ruch pociągów.

Mysłaków

W Mysłakowie rozpoczęła się modernizacjadrugiego peronu. Już od października 2018 r. podróżni korzystają z nowegoperonu nr 1. Wysoka na 76 cm i długa na 200 m platforma zapewnia łatwiejszydostęp do pociągów. Peron o antypoślizgowej nawierzchni ma ledowe oświetlenie izostał wyposażony w dwie wiaty, ławki i tablice informacyjne. Pochylnia ułatwiaosobom o ograniczonych możliwościach poruszania dojście do pociągów. Specjalneścieżki naprowadzające pomagają osobom niedowidzącym i niewidomym poruszać siępo peronie.

Pracena odcinku Jackowice – Żychlin

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice –Żychlin wykorzystywany jest jeden nowy tor. Prace toczą się przy drugim torze.Podobnie jest na szlaku Bednary – Łowicz. W tym roku zaczną się również pracetorowe na szlaku Sochaczew – Bednary.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasymiędzy Poznaniem a Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Dla wszystkichpasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze.Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych zwiększymożliwości linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projektzapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układówtorowych stacji zapewni także sprawną obsługę 750 m pociągów towarowych istworzy lepsze warunki dla przewozów cargo.

Nowoczesne urządzenia, lokalne centrasterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdykolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 naodcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz''współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Komentarze