TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trwa walka o powrót połączenia Lublin – Jelenia Góra
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.05.2018 14:28:15 3 komentarze
Trwa walka o powrót połączenia Lublin – Jelenia Góra

Poseł Robert Winnicki zwrócił się do ministra Andrzeja Adamczyka z prośbą o wsparcie działań mających na celu przywrócenie dalekobieżnego połączenia kolejowego relacji: Jelenia Góra-Lublin.

Poseł Robert Winnicki zwrócił się do ministra Andrzeja Adamczyka z prośbą o wsparcie działań mających na celu przywrócenie dalekobieżnego połączenia kolejowego relacji: Jelenia Góra-Lublin.

Poseł przypomina, że niecałe 3 lata temu kursował pociąg we wspomnianej relacji (niestety skrócono jego trasę, m.in. z racji remontowanej linii kolejowej nr 7). Mając na uwadze aktualną sytuację, możliwe są działania zmierzające do przywrócenia kursu pociągów na tym odcinku. Po częściowym otwarciu remontowanej linii kolejowej nr 7 mogłaby pojawić się relacja: Lublin-Jelenia Góra (Szklarska Poręba). Najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie trasy któregoś z wcześniej obowiązujących pociągów TLK w relacji: Lublin-Katowice-Wrocław. Za powyższym wariantem przemawiają następujące korzyści:

- uzupełnienie luki w brakującym połączeniu kolejowym Lubelszczyzny z Karkonoszami oraz ziemią wałbrzyską,

- zaspokojenie potrzeb skomunikowania z Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym, którego w obowiązującym rozkładzie dla Jeleniej Góry nie odnajdziemy;

- proponowany wariant, czyli połączenie wiodące od Lublina do Jeleniej Góry przez Katowice i Wrocław, może być obsługiwany w ramach obiegu wagonów z pociągu TLK "Rozewie" rel. Gdynia-Szklarska Poręba. Dzięki temu rozwiązaniu zarówno przewoźnik, jak i organizator przewozów ograniczają koszty związane z postojem wspomnianego wcześniej połączenia na stacji końcowej/początkowej.

Jak stwierdza poseł, obok ciekawej propozycji Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych istnieć mogą inne rozwiązania, zapewniające bezpośrednią komunikację naszego regionu z Lubelszczyzną. Realizacja każdego z takich wariantów będzie jak najbardziej mile widziana przez mieszkańców Jeleniej Góry i okolic.

W związku z powyższym poseł zadaje ministrowi następujące pytania:

1. Czy jest szansa na ustabilizowanie oferty kolei i wprowadzenie na stałe do rozkładu jazdy postulowanego połączenia łączącego Lubelszczyznę z Karkonoszami?

2. Czy opisana powyżej propozycja jest możliwa do realizacji czy też istnieje lepsze rozwiązanie?

3. Czy w najbliższym czasie planowane jest utworzenie nowych połączeń do/z Jeleniej Góry?

Jak myślicie? Czy takie połączenie jest potrzebne i czy uda się je reaktywować?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jelenia Góra
Lublin
Ministerstwo Infrastruktury
  • Adam Kieryluk – 21.05.2018

    Pytanie do osób, które dały "heheszkę": I z czego się tak śmiejecie? Wojewódzkie miasto, ważny ośrodek akademicki, nie posiada żadnego sensownego połączenia z Dolnym Śląskiem i Karkonoszami, a rozwiązanie tego problemu, po częściowym otwarciu LK7, jest banalnie proste (wydłużenie trasy TLK Bolko lub Sztygar, albo powrót do koncepcji nocnych "Karkonoszy" z RJ 2014/15). A co do pytania z artykułu - połączenie jest jak najbardziej potrzebne. Oczywiście - najlepszy byłby powrót do rozwiązania obowiązującego jeszcze w 2006 roku, czyli trasy przez Lubliniec i Częstochowę, ale w przypadku linii łączącej Dolny Śląsk z Lubelszczyzną, PKP ma dziwną alergię i woli skazywać pasażerów na wężykowanie.

  • Tomasz Wojtasik – 21.05.2018

    Powinni reaktywować połączenie do Karpacz, Kowar, Lwówka Śląskiego i do Legnicy, im większa siatka połączeń tym więcej podróżnych. W Czechach na jednej długiej linii (8km), 25 razy dziennie pociąg napiera do 3 miejscowości razem liczące tylko 1,3 tyś. mieszkańców i im się to opłaca a tutaj mają problem z uruchomieniem pociągów do 50 tysięcznych miasteczek nie licząc po drodze wsi.

  • Zdzich – 22.05.2018

    @ Tomasz Wojtasik pewnie że powinny jeździć tam pociągi.Właściwie to nie powinny nigdy zostać zlikwidowane.Jednak jest mały problem.Nie ma chętnego na wyłożenie kasy na remont torów.PKP PLK ma to kompletnie w dupie a marszałek tylko obiecuje.Natomiast co do pociągu JG-Lublin jak najbardziej jestem na tak.Kiedyś jeździłem nim na wakacje w okolice Lublina.Fajne tereny na rowerowe wycieczki.

  • kolejFAN – 22.05.2018

    no ale o czym ta dyskusja, chcecie ciągnąć ten pociąg jako ZKA od Dęblyna, czy przez Parczew i Łuków (paranoja) ? więc może ten temat powinien wrócić ale po otwarciu szlaku DĘBLIN-LUBLIN...

  • Zdzich – 22.05.2018

    Moim zdaniem oczywiste jest że po zakończeniu remontu inaczej nie ma to kompletnie sensu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.