TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trwa remont nieczynnej od 18 lat trasy z Wrocławia do Świdnicy
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.04.2020 08:45:30 2 komentarze
Trwa remont nieczynnej od 18 lat trasy z Wrocławia do Świdnicy (foto: PKP PLK)

Trwa rewitalizacja trasy kolejowej liczącej 60 kilometrów z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy. Kolejarze na razie koncentrują się na odcinku południowym. Przebudowa fragmentu od strony Wrocławia ma rozpocząć się w maju – podał tamtejszy Urząd Miasta.

Trwa rewitalizacja trasy kolejowej liczącej 60 kilometrów z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy. Kolejarze na razie koncentrują się na odcinku południowym. Przebudowa fragmentu od strony Wrocławia ma rozpocząć się w maju – podał tamtejszy Urząd Miasta.

Odnawianie trasy rozpoczęło się w połowie września ubiegłego roku, na jej południowym odcinku Świdnica – Sobótka. Kolejarze rozpoczęli od demontażu starego toru, potem wybudowali odwodnienie i wzmocnili podtorze. Od Świdnicy do Sobótki ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy.

Gruntownej renowacji poddamy co najmniej 28 obiektów inżynieryjnych: mostów i wiaduktów – m.in. wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Przywrócone zostaną poprzednie parametry tych obiektów; dzięki temu zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów - mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

Prowadzone są w tej chwili również roboty przy istalacjach zabezpieczających ruch kolejowy.

Dwie mijanki po drodze

Na jednotorowej trasie Wrocław – Świdnica będą dwie mijanki, w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej. Obecnie prace torowe prowadzone są w Sobótce Zachodniej. Wykonawca przebudowuje tam perony.

Roboty od strony Wrocławia (na odcinku Sobótka Zachodnia – Wrocław) rozpoczną się po otwarciu toru od strony Świdnicy. W ten sposób stale będzie zapewniony wywóz kruszywa ze stacji w Sobótce Zachodniej - tłumaczy Bohdan Ząbek.

Rozpoczęcie prac torowych od strony stolicy Dolnego Śląska planowane jest w maju.

Nowe stacje i przystanki

Na całej trasie zostanie przebudowanych 14 przystanków z nowymi peronami. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Dojścia do wszystkich przebudowanych zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Na terenie Wrocławia będą 2 przystanki - Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Przystanek Wrocław Partynice będzie położony bliżej ul. Zwycięskiej. Dwa perony tego przystaniu, zostaną pobudowane po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Takie rozwiązanie ograniczy do minimum czas zamknięcia przejazdu kolejowo drogowego. Przystanek Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony przy ul. Grota-Roweckiego; również będzie miał 2 perony po obu stronach ulicy.

Trasa nieczynna od 18 lat

Po wykonaniu prac pociągi pojadą z prędkością do 100 km/godz. Zapewnione będą sprawne podróże. Zakończenie prac planowane jest się na przełomie 2020 i 2021roku. Ruch pociągów pasażerskich na tej linii ustał przeszło 18 lat temu.

Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł (projekt pn.:"Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto") jest współfinansowana ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. (wroclaw.pl)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
remont
PKP PLK
Wrocław
tor
tory
infrastruktura
  • Johnny – 09.04.2020

    Trasa Wrocław - Sobótka - Świdnica jest nieczynna w ruchu pasażerskim od 21 czerwca 2000 roku, czyli już prawie 20 lat, a nie 18 lat. Pomijając kilka pociągów specjalnych, od w/w dnia jest tylko ruch towarowy na odcinkach Wrocław - Sobótka Zachodnia i Pszenno - Świdnica. Odcinek Sobótka Zachodnia - Pszenno był nieprzejezdny.

  • czeslaw22 – 09.04.2020

    Mam nadzieje że znajdą się pieniądze na dalsze inwestycje np Karpacz. No i oczywiście zakup taboru bo inaczej to nie będzie czym jaździć po tych trasach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!