Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa remont nieczynnej od 18 lat trasy z Wrocławia do Świdnicy

inforail
09.04.2020 06:45
0 Komentarzy

Trwa rewitalizacjatrasy kolejowej liczącej 60 kilometrów z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią doŚwidnicy. Kolejarze na razie koncentrują się na odcinku południowym. Przebudowafragmentu od strony Wrocławia ma rozpocząć się w maju – podał tamtejszy UrządMiasta.

Odnawianie trasy rozpoczęło się w połowie września ubiegłegoroku, na jej południowym odcinku Świdnica – Sobótka. Kolejarze rozpoczęli od demontażustarego toru, potem wybudowali odwodnienie i wzmocnili podtorze. Od Świdnicy doSobótki ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy.

Gruntownej renowacjipoddamy co najmniej 28 obiektów inżynieryjnych: mostów i wiaduktów – m.in.wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Przywrócone zostaną poprzednieparametry tych obiektów; dzięki temu zapewniony będzie sprawny przejazdpociągów – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

Prowadzone są w tej chwili również roboty przy istalacjachzabezpieczających ruch kolejowy.

Dwie mijanki podrodze

Na jednotorowej trasie Wrocław – Świdnica będą dwie mijanki,w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej. Obecnie prace torowe prowadzonesą w Sobótce Zachodniej. Wykonawca przebudowuje tam perony.

Roboty od stronyWrocławia (na odcinku Sobótka Zachodnia – Wrocław) rozpoczną się po otwarciutoru od strony Świdnicy. W ten sposób stale będzie zapewniony wywóz kruszywa zestacji w Sobótce Zachodniej – tłumaczy Bohdan Ząbek.

Rozpoczęcie prac torowych od strony stolicy Dolnego Śląskaplanowane jest w maju.

Nowe stacje iprzystanki

Na całej trasie zostanie przebudowanych 14 przystanków znowymi peronami. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne.Dojścia do wszystkich przebudowanych zostaną dostosowane do potrzeb osób oograniczonej możliwości poruszania się.

Na terenie Wrocławia będą 2 przystanki – Wrocław Partynice iWrocław Wojszyce. Przystanek Wrocław Partynice będzie położony bliżej ul.Zwycięskiej. Dwa perony tego przystaniu, zostaną pobudowane po obydwu stronachdrogi i przejazdu kolejowego. Takie rozwiązanie ograniczy do minimum czaszamknięcia przejazdu kolejowo drogowego. Przystanek Wrocław Wojszyce zostanieprzeniesiony przy ul. Grota-Roweckiego; również będzie miał 2 perony po obustronach ulicy.

Trasa nieczynna od 18lat

Po wykonaniu prac pociągi pojadą z prędkością do 100km/godz. Zapewnione będą sprawne podróże. Zakończenie prac planowane jest sięna przełomie 2020 i 2021roku. Ruch pociągów pasażerskich na tej linii ustałprzeszło 18 lat temu.

Inwestycja o wartości blisko 200 mln zł (projektpn.:”Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – ŚwidnicaPrzedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto”) jestwspółfinansowana ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Dolnośląskiego 2014-2020. (wroclaw.pl)


Komentarze