Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwa remont linii kolejowej Boguchwała-Czudec

inforail
04.05.2018 18:22
0 Komentarzy

Trzy nowe przystankikolejowej powstaną w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 106 naodcinku Boguchwała – Czudec. Wyremontowanych zostanie też 29 obiektówinżynieryjnych. Prace kosztować będą ponad 42,3 mln zł.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowegoPKP Polskie Linie Kolejowe, nowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa orazJasło Fabryczne ułatwią podróżnym dostęp do kolei.

„Wykonawca pracuje już przy budowie nowych peronów.Przebudowywane są także stare obiekty na przystankach w miejscowościach:Wisłoczanka, Babica i Babica Kolonia. Na specjalnie przygotowanym podłożuukładane są płyty i kostka brukowa. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowewiaty, ławki i tablice informacyjne” – dodała.

Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły wygodniej dojśćdo pociągów dzięki budowie specjalnych pochylni.

Szalacha podkreśliła, że końca dobiegają też roboty przyremontach 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i trzech wiaduktów.

„Będzie również bezpieczniej na przejazdachdrogowo-kolejowych, bo prace obejmą w sumie 23 tego typu skrzyżowania. Na 12spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej(sygnalizacja świetlna lub zapory). Na skrzyżowaniach wymieniona będzie równieżnawierzchnia” – zaznaczyła.

W ramach inwestycji wymienionych zostanie w sumie 12 kmtorów.

Dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej nr 106Boguchwała-Czudec skróci się czas przejazdu, gdyż pociągi będą mogły jeździć do100 km/h, a nie tak jak do tej pory tylko 60 km/h. Koszt prac wyniesie ponad42,3 mln zł, projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnegowoj. podkarpackiego.

Dotychczas PKP PLK na modernizację całej linii nr 106łączącej Rzeszów z Jasłem przeznaczyły ponad 250 mln zł. W efekcie podróż zestolicy Podkarpacia do Jasła skróciła się o ok. 30 minut.


Komentarze