Trzy nowe przystanki kolejowej powstaną w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 106 na odcinku Boguchwała – Czudec. Wyremontowanych zostanie też 29 obiektów inżynieryjnych. Prace kosztować będą ponad 42,3 mln zł.
Trzy nowe przystanki kolejowej powstaną w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 106 na odcinku Boguchwała – Czudec. Wyremontowanych zostanie też 29 obiektów inżynieryjnych. Prace kosztować będą ponad 42,3 mln zł.
Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, nowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa oraz Jasło Fabryczne ułatwią podróżnym dostęp do kolei.
"Wykonawca pracuje już przy budowie nowych peronów. Przebudowywane są także stare obiekty na przystankach w miejscowościach: Wisłoczanka, Babica i Babica Kolonia. Na specjalnie przygotowanym podłożu układane są płyty i kostka brukowa. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne" – dodała.
Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły wygodniej dojść do pociągów dzięki budowie specjalnych pochylni.
Szalacha podkreśliła, że końca dobiegają też roboty przy remontach 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i trzech wiaduktów.
"Będzie również bezpieczniej na przejazdach drogowo-kolejowych, bo prace obejmą w sumie 23 tego typu skrzyżowania. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (sygnalizacja świetlna lub zapory). Na skrzyżowaniach wymieniona będzie również nawierzchnia" – zaznaczyła.
W ramach inwestycji wymienionych zostanie w sumie 12 km torów.
Dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej nr 106 Boguchwała-Czudec skróci się czas przejazdu, gdyż pociągi będą mogły jeździć do 100 km/h, a nie tak jak do tej pory tylko 60 km/h. Koszt prac wyniesie ponad 42,3 mln zł, projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.
Dotychczas PKP PLK na modernizację całej linii nr 106 łączącej Rzeszów z Jasłem przeznaczyły ponad 250 mln zł. W efekcie podróż ze stolicy Podkarpacia do Jasła skróciła się o ok. 30 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.