TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Trwa modernizacja linii Szczytno – Pisz
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.10.2019 16:00:10
Trwa modernizacja linii Szczytno – Pisz

Realizacja Krajowego Programu Kolejowego o wartości blisko 76 mld zł jest już bardziej zaawansowana niż inwestycje w całej ubiegłej perspektywie 2007 – 2015 – podały PKP PLK.

Realizacja Krajowego Programu Kolejowego o wartości blisko 76 mld zł jest już bardziej zaawansowana niż inwestycje w całej ubiegłej perspektywie 2007 – 2015 – podały PKP PLK.

Co słychać zatem na Warmii i Mazurach? Jest dobrze.

PLK na trasie Szczytno – Pisz zapowiada krótsze podróże

Na linii Szczytno – Pisz wymieniono  60 km toru. Na stacjach i przystankach m.in. Szczytno, Ruciane-Nida i Pisz widać efekty prac przy budowie nowych peronów. Zmodernizowane obiekty zaoferują podróżnym lepszą obsługę. Po przebudowie są wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Na trasie zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Dzięki nim wzrósł poziom bezpieczeństwa. Sprawny przejazd zapewniają zmodernizowane mosty w Rucianem-Nidzie i Wałpuszu. Obiekty przeszły testy obciążeniowe i spełniają wymagania m.in. do szybszych przejazdów cięższych składów. Nowa nawierzchnia na przejazdach kolejowo-drogowych zapewni lepszy przejazd aut. Po zamontowaniu urządzeń zabezpieczających dodatkowo zwiększy się poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi.

Na trasie Szczytno – Pisz trwają odbiory peronów, torów i nowoczesnych urządzeń sterowania. Linia przygotowywana jest do ruchu. W październiku przewoźnicy odbędą jazdy testowe i zapoznawcze. Pociągi rozkładowe mają wrócić na trasę od 20 października 2019 roku.

W II kwartale 2020 roku oddany będzie do ruchu odcinek Pisz – Ełk. Na tej trasie niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalna ekspertyza.

Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane Nida oraz Pisz.

Inwestycja w liczbach:

1 nowy przystanek: Pisz Wschodni;

4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;

14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;

99 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;

9 przebudowanych mostów i wiaduktów;

24 nowych rozjazdów;

ok. 113 km torów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Pisz
Szczytno
remont
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.