Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Startowali Modertans i Fabryka Pojazdów Szynowych. Ceną wygrała firma z Poznania.
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Startowali Modertans i Fabryka Pojazdów Szynowych. Ceną wygrała firma z Poznania.
Oferta Modertransu była tańsza. Cena zaproponowana przez producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.
FPS - Cegielski natomiast oferował pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta była jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto. To przesądziło o przegranej, choć różnica między oferentami była minimalna: 82,72 pkt do 81,39 pkt.
I przypomnijmy, że kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji) to: 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.
Szczegółowa punktacja na grafice.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wybór Tś był przewidywalny młody lecz doświadczony producent lub producent z tradycją ale bez większych sukcesów w dopinaniu celów.
Obie firmy są z Poznania cytat : Ceną wygrała firma z Poznania.
To co, teraz będziemy mieli to odwołanie o 2 dodatkowe strumienie? :)))
Cegielski jak zwykle się odwoła.
Teraz to poczekamy pewnie na odbiór. Naprawdę szkoda, że FPS przegrał z lepszą propozycją. Mam nadzieję, że rząd w końcu narzuci cywilizowane rozwiązania w komunikacji miejskiej. Utrzymywanie na siłę sieci tramwajowej kosztem pasażerów nie ma w ogóle sensu. Szkoda naszych pieniędzy.
Z jednej strony przepadła dodatkowa niska podłoga, z drugiej strony będziemy mieli tramwaje będące częścią jakiejś dłuższej serii (Elbląg) i od producenta z reputacją i doświadczeniem. Ale zawsze lepiej żeby jeździło 30% niskiej niż stało na zajezdni 60%.
Tak czy inaczej Poznań górą! W dostarczaniu częściowo fajnych tramwajów.....
Skąd przesiwiadczenie że 60% niskiej podłogi z FPS stało by na zajezdni? Ja bym poczekał aż ten super producent z doświadczeniem złoży ten nigdy nie produkowany tramwaj i się zobaczy czy i jak to jezdzi. Bo póki co to jest prototyp.
Mnie bardziej zastanawia jak MT da sobie radę ze wszystkimi zamówieniami i czy wystarczy mu mocy produkcyjnych. A tramwaj FPS mógł być bardzo ciekawy.
@PLati: a stąd, że poprzednie wyroby HCP były bardzo awaryjne. "Glizda" (moderna stopiątek w stylu Bety) skończyła na złomie, warszawskie Hipolity jeżdżą z tego co słyszałem tylko dzięki dobrym mechanikom a Puma pojawiła się raz dawno temu a teraz jest uszkodzona i nie wiadomo gdzie. Za to Modertrans wyprodukował Betę, która jest w miarę niezawodna i Gammę, która w dotychczasowych testach jeździ bez większych problemów.
@kubex: raczej nie będziecie mieli części dłuższej serii,a na pewno nie z Elblągiem;u Was MUSZĄ być wózki średniopodłogowe,w Elblągu (o ile ktoś po pijaku nie sporządził wizualizacji) będą wózki wysokie (no chyba,że Modertrans się zreflektuje i dojdzie do wniosku,że korzystniej będzie jednak wpuścić Elbląg w serię dla TŚ i dadzą im "średnie" wózki).
Kolejny raz pasażer przegrał z ekonomią SMUTNE.
@Combino: trudno. To chociaż będzie trochę niższa podłoga.
szkoda bo zamiast iść doi przodu stoimy w miejscu ...
Dla sieci GOP-u lepszy będzie zdecydowanie demobil z rajchu.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.