TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Śląskie potwierdzają, że chcą kupić wagony jednoczłonowe
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.02.2017 09:22:52 24 komentarze
Tramwaje Śląskie potwierdzają, że chcą kupić wagony jednoczłonowe

Kilkanaście dni temu informowaliśmy na łamach InfoTram.pl, że Tramwaje Śląskie rozpoczęły dialog techniczny. I to dotyczący wagonów jednoczłonowych.

Kilkanaście dni temu informowaliśmy na łamach InfoTram.pl, że Tramwaje Śląskie rozpoczęły dialog techniczny. I to dotyczący wagonów jednoczłonowych.

Przypomnijmy, że jego celem jest uzyskanie jak największej liczby informacji, które zapewnią optymalność rozwiązań konstrukcji jednoczłonowego tramwaju, jedno i dwukierunkowego, a w tym:

1) jak największy udział niskiej podłogi w stosunku do całkowitej przedziału pasażerskiego dla pasażerów stojących,

2) konstrukcji wózków napędowych i poszczególnych podzespołów mających wpływ na gabaryty wagon,

3) rozplanowania wnętrza wagonu,

4) spełnienia wymagań skrajni kinematycznej wagonów i budowli.

Pewne zdziwienie wzbudził fakt zainteresowania przewoźnika wagonami jednoczłonowymi. Tramwaje Śląskie rzeczywiście planują takie zakupy. Spółka planuje zakupić 10 krótkich (ok. 14m) tramwajów i w związku z przygotowaniem tego przetargu prowadzony jest dialog techniczny ? powiedział nam Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. A zatem zapowiada się ciekawy przetarg.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • PodróżującyPoEUROPIE – 16.02.2017

    PRAGOIMEX z Kronva pasuje do tego przetargu na Kolejki Śląskie

  • WK – 16.02.2017

    Nie ta skrajnia. Ale się cieszę, że w końcu zaczęto myśleć o tego typu pojazdach! Bardzo potrzebne są w polskiej komunikacji miejskiej (szynowej).

  • Combino – 16.02.2017

    @WK: ale właśnie skrajnia wykańcza tę ideę; gdybyś miał skrajnię ustawianą pod Tatry (i to nie pod katówki,a pod T3-ki),to już jakiś z naszych producentów (pewnie Modertrans) klepałby odpowiednik Vario LF+ w ilościach dwucyfrowych (i to ROCZNIE). Ponieważ mmy skrajnię jaką mamy, to jedynym sensownym rozwiązaniem jest wagon 100%LF,którego cena byłaby jednak zaporowa i tak sprawa zdechła :(

  • WK – 16.02.2017

    A ja wierzę, że jednoczłonowe MF lub LF pojawi się w Polsce. To jest niemożliwe, że nic się nie da zrobić.

  • andrzejh69 – 16.02.2017

    Może taki model wózków zastosują - silniki w kołach, bez osi że coś takiego dają rady zrobić. Dobrze by było, jak dało by się to jeszcze spiąć ze zmodernizowanymi 105-tkami typu Moderus alfa.

  • advisor – 16.02.2017

    Na śląsku dalej jak widać króluje mentalność, że tramwaj to taki autobus, tylko na szynach. Z takim podejściem nie wróżę szybkiego usprawnienia komunikacji.

  • www – 16.02.2017

    A później skończy się tym, że miasta polikwidują tramwaje, bo autobus podjedzie pod krawężnik i będzie na całej długości niskopodłogowy. Pasażer będzie miał w nosie wychodzenie na środek ulicy i wspinanie się do tramwaju, w którym będą jeszcze stopnie. A tak jest w wielu miejscach w GOP.Jedynym rozwiązaniem dla Górnego Śląska byłyby doczepy niskopodłogowe. Ale normalne 105-tki takich doczep nie pociągną. Zobaczymy jak będzie. Oby nie skończyło się to kolejnymi likwidacjami linii tramwajowych. A pewnie tak będzie:-(

  • WK – 16.02.2017

    Po to chcą jednoczłonowe niskopodłogowe, żeby lepiej się wsiadało na bezwysepkowych przystankach. Ponadto pamiętajcie, że takie tramwaje mają wózki skrętne, są regulacyjne jeśli chodzi o przewóz pasażerów, bo na małych potokach pasażerskich - solówka, na standardowych - dwuskład, a na dużych - trójskład. Także są one praktyczne. Ja jestem jak najbardziej "za" takimi konstrukcjami, uważam, że już dawno mogły się pojawić w ofercie firm produkujących tramwaje.

  • PL – 16.02.2017

    Takie wagony w GOP przydadzą się . Przecież ta enka w Bytomiu, czy manewrujące akwarium na Okrzei w Sosnowcu, wiecznie nie będą pracować. Ale i na linie nocne będą w sam raz. Można w ostateczności do - mówić kilka krótkich niskopodłogowych doczep i dowartościować jakby ten zakup. Jak najbardziej słuszna idea, inne miasta też mogłyby iść tym śladem.

  • a2n – 17.02.2017

    A może dla 10 wagonów nie warto rozpoczynać całej procedury.Sprawa nie wygląda na taką, która zakończy się sukcesem handlowo-techniczno-eksploatacyjnym.No i ta skala - 10 wagonów dla takiej wielkiej sieci ?

  • As – 17.02.2017

    A niby dlaczego nie warto skoro takie są potrzeby?

  • a2n – 17.02.2017

    Dlatego, że przy jednostkowej produkcji koszt tych wagonów może być niewspółmierny do uzyskanych efektów i lepiej byłoby zamówić wagon dwuczłonowy, jednoprzegubowy na dwóch wózkach o długości około 20 m.Po zamierzonej liczbie wagonów do ewentualnego zakupu, widać, że w grę nie wchodzi raczej zestawianie pociągów z różnej liczby wagonów, a wtedy najlepiej uwidoczniłyby się zalety pojedynczych wagonów o długości około 14 m.

  • kubex – 17.02.2017

    10 to za mało, powinno to być co najmniej 15 w stu procentach niskopodłogowych tramów. Na linie 38, 14 i kilka innych, na których dwuczłony byłyby puste.

  • andrzejh69 – 17.02.2017

    Taki bezprzegubowy tramwaj chyba sobie by lepiej radził na krzywych torowiskach. Swego czasu krzywe tory bardzo wykańczały przeguby w Karlikach. Tu przegubów by nie było, więc od zaraz na każdą linię by się nadawały. Jakby do nich można by jeszcze dopiąć zmodernizowane 105-tki- Moderusy alfa, jakie mają TŚ, to by było super. Ta liniach typu 17, 22, 24, 30, 38 by były przydatne.

  • Kacper – 17.02.2017

    A niech drogie Tramwaje Śląskie kupią 38 wagonów Duewag R z Frankfurtu nad Menem.

  • jatal – 18.02.2017

    Jako sympatyk komunikacji szynowej muszę napisać że eksploatacja tramwajów na liniach na których wystarczy jednoczłonowy wagon jest bez sensu. Do obsługi tak małych potoków są bardziej ekonomiczne i funkcjonalne autobusy.

  • Ach – 19.02.2017

    ^ Dwukoerunkowy autobus,Na Piekarską w Bytomiu. X:D

  • a2n – 20.02.2017

    Z tym autobusem to prawda, jednak nie do końca.Śląsko-zagłębiowskie trasy tramwajowe należy traktować jak zabytki techniki i atrakcję turystyczną regionu i dlatego należy je chronić, a nie likwidować.To dotyczy tras już istniejących, ale na pewno nie ma sensu budowanie nowych tras , a potem puszczanie do ich obsługi wagonu 13 m , na dodatek co pół godziny.Wtedy na pewno wystarczy autobus.

  • Jo – 20.02.2017

    @ jantal i a2n:Zgadzam sie z Panstwem, ze tramwaj ma zastosowanie przede wszystkim na liniach o duzych potokach pasazerskich. Nie jest jednak prawda. ze w bilansie ekonomicznym na trasach o mniejszych frekwencjach autobus wygrywa zawsze z tramwajem. Zbyt duzo zmiennych trzeba wziasc pod uwage, zeby dac jednoznaczna odpowiedz. Dlatego kazda z tych spraw trzeba rozwazac i obliczac indywidualnie. Skoro TS rozpoczely taki wlasnie dialog, to znaczy, ze taka jest wlasnie potrzeba. Prosze pamietac, ze to gminy sa wlascicielem spolki, wiec wszystko to sie dzieje przy blogoslawienstwie i pomocy ze strony KZK GOP. A co, jak co, ale wlasnie planisci w KZK GOP maja pelne dane dotyczace dobowego rozkladu napelnien pojazdow, wiec decyzja jest na pewno poparta stosownymi obliczeniami.

  • skElan – 21.02.2017

    Linia 14 miała by większe obłożenie jakby jej ciut przedłużyć trasę np do milowic przez mysłowice to było by coś :P lub np na pogoń

  • kubex – 22.02.2017

    @skElan: to nic nie da, zwłaszcza że kto jeździ do sosnowca wybiera 21, albo autobus. A 14 trzeba przekierować na Plac Alfreda, jak zostanie zbudowany łącznik na Grundmanna. Przed usunięciem skrętu z Zawodzia na Koszutkę właśnie tak jeździła 14, i jeździła pełna stodwójka/pełen dwuskład.

  • kubex – 22.02.2017

    @skElan: to nic nie da, zwłaszcza że kto jeździ do sosnowca wybiera 21, albo autobus. A 14 trzeba przekierować na Plac Alfreda, jak zostanie zbudowany łącznik na Grundmanna. Przed usunięciem skrętu z Zawodzia na Koszutkę właśnie tak jeździła 14, i jeździła pełna stodwójka/pełen dwuskład.

  • Jo – 23.02.2017

    Czy to nie jest takie troche gdybanie na sucho?Chyba wszyscy zgodzimy sie, ze dopoki tramwaj nie bedzie kregoslupem sieci komunikacyjnej GOP to nie co fantazjowac o zmianie poszczegilnych tras. Naturalnie, to co pisze kubex wydaje sie jak najbardziej sensowne, ale - jak w poscie powyzej - brak danych zeby to jednoznacznie stwierdzic, a lepiej w tych sprawach nie bazowac tylko na swoich wlasnych obserwacjach.

  • WK – 21.04.2017

    A ja nadal uważam, że jednoczłonowe tramwaje niskopodłogowe są bardzo potrzebne w polskich miastach. Przede wszystkim w GOP.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!