TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Śląskie potwierdzają, że chcą kupić wagony jednoczłonowe
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.02.2017 09:22:52 24 komentarze
Tramwaje Śląskie potwierdzają, że chcą kupić wagony jednoczłonowe

Kilkanaście dni temu informowaliśmy na łamach InfoTram.pl, że Tramwaje Śląskie rozpoczęły dialog techniczny. I to dotyczący wagonów jednoczłonowych.

Kilkanaście dni temu informowaliśmy na łamach InfoTram.pl, że Tramwaje Śląskie rozpoczęły dialog techniczny. I to dotyczący wagonów jednoczłonowych.

Przypomnijmy, że jego celem jest uzyskanie jak największej liczby informacji, które zapewnią optymalność rozwiązań konstrukcji jednoczłonowego tramwaju, jedno i dwukierunkowego, a w tym:

1) jak największy udział niskiej podłogi w stosunku do całkowitej przedziału pasażerskiego dla pasażerów stojących,

2) konstrukcji wózków napędowych i poszczególnych podzespołów mających wpływ na gabaryty wagon,

3) rozplanowania wnętrza wagonu,

4) spełnienia wymagań skrajni kinematycznej wagonów i budowli.

Pewne zdziwienie wzbudził fakt zainteresowania przewoźnika wagonami jednoczłonowymi. Tramwaje Śląskie rzeczywiście planują takie zakupy. Spółka planuje zakupić 10 krótkich (ok. 14m) tramwajów i w związku z przygotowaniem tego przetargu prowadzony jest dialog techniczny ? powiedział nam Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. A zatem zapowiada się ciekawy przetarg.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • PodróżującyPoEUROPIE – 16.02.2017

    PRAGOIMEX z Kronva pasuje do tego przetargu na Kolejki Śląskie

  • WK – 16.02.2017

    Nie ta skrajnia. Ale się cieszę, że w końcu zaczęto myśleć o tego typu pojazdach! Bardzo potrzebne są w polskiej komunikacji miejskiej (szynowej).

  • Combino – 16.02.2017

    @WK: ale właśnie skrajnia wykańcza tę ideę; gdybyś miał skrajnię ustawianą pod Tatry (i to nie pod katówki,a pod T3-ki),to już jakiś z naszych producentów (pewnie Modertrans) klepałby odpowiednik Vario LF+ w ilościach dwucyfrowych (i to ROCZNIE). Ponieważ mmy skrajnię jaką mamy, to jedynym sensownym rozwiązaniem jest wagon 100%LF,którego cena byłaby jednak zaporowa i tak sprawa zdechła :(

  • WK – 16.02.2017

    A ja wierzę, że jednoczłonowe MF lub LF pojawi się w Polsce. To jest niemożliwe, że nic się nie da zrobić.

  • andrzejh69 – 16.02.2017

    Może taki model wózków zastosują - silniki w kołach, bez osi że coś takiego dają rady zrobić. Dobrze by było, jak dało by się to jeszcze spiąć ze zmodernizowanymi 105-tkami typu Moderus alfa.

  • advisor – 16.02.2017

    Na śląsku dalej jak widać króluje mentalność, że tramwaj to taki autobus, tylko na szynach. Z takim podejściem nie wróżę szybkiego usprawnienia komunikacji.

  • www – 16.02.2017

    A później skończy się tym, że miasta polikwidują tramwaje, bo autobus podjedzie pod krawężnik i będzie na całej długości niskopodłogowy. Pasażer będzie miał w nosie wychodzenie na środek ulicy i wspinanie się do tramwaju, w którym będą jeszcze stopnie. A tak jest w wielu miejscach w GOP.Jedynym rozwiązaniem dla Górnego Śląska byłyby doczepy niskopodłogowe. Ale normalne 105-tki takich doczep nie pociągną. Zobaczymy jak będzie. Oby nie skończyło się to kolejnymi likwidacjami linii tramwajowych. A pewnie tak będzie:-(

  • WK – 16.02.2017

    Po to chcą jednoczłonowe niskopodłogowe, żeby lepiej się wsiadało na bezwysepkowych przystankach. Ponadto pamiętajcie, że takie tramwaje mają wózki skrętne, są regulacyjne jeśli chodzi o przewóz pasażerów, bo na małych potokach pasażerskich - solówka, na standardowych - dwuskład, a na dużych - trójskład. Także są one praktyczne. Ja jestem jak najbardziej "za" takimi konstrukcjami, uważam, że już dawno mogły się pojawić w ofercie firm produkujących tramwaje.

  • PL – 16.02.2017

    Takie wagony w GOP przydadzą się . Przecież ta enka w Bytomiu, czy manewrujące akwarium na Okrzei w Sosnowcu, wiecznie nie będą pracować. Ale i na linie nocne będą w sam raz. Można w ostateczności do - mówić kilka krótkich niskopodłogowych doczep i dowartościować jakby ten zakup. Jak najbardziej słuszna idea, inne miasta też mogłyby iść tym śladem.

  • a2n – 17.02.2017

    A może dla 10 wagonów nie warto rozpoczynać całej procedury.Sprawa nie wygląda na taką, która zakończy się sukcesem handlowo-techniczno-eksploatacyjnym.No i ta skala - 10 wagonów dla takiej wielkiej sieci ?

  • As – 17.02.2017

    A niby dlaczego nie warto skoro takie są potrzeby?

  • a2n – 17.02.2017

    Dlatego, że przy jednostkowej produkcji koszt tych wagonów może być niewspółmierny do uzyskanych efektów i lepiej byłoby zamówić wagon dwuczłonowy, jednoprzegubowy na dwóch wózkach o długości około 20 m.Po zamierzonej liczbie wagonów do ewentualnego zakupu, widać, że w grę nie wchodzi raczej zestawianie pociągów z różnej liczby wagonów, a wtedy najlepiej uwidoczniłyby się zalety pojedynczych wagonów o długości około 14 m.

  • kubex – 17.02.2017

    10 to za mało, powinno to być co najmniej 15 w stu procentach niskopodłogowych tramów. Na linie 38, 14 i kilka innych, na których dwuczłony byłyby puste.

  • andrzejh69 – 17.02.2017

    Taki bezprzegubowy tramwaj chyba sobie by lepiej radził na krzywych torowiskach. Swego czasu krzywe tory bardzo wykańczały przeguby w Karlikach. Tu przegubów by nie było, więc od zaraz na każdą linię by się nadawały. Jakby do nich można by jeszcze dopiąć zmodernizowane 105-tki- Moderusy alfa, jakie mają TŚ, to by było super. Ta liniach typu 17, 22, 24, 30, 38 by były przydatne.

  • Kacper – 17.02.2017

    A niech drogie Tramwaje Śląskie kupią 38 wagonów Duewag R z Frankfurtu nad Menem.

  • jatal – 18.02.2017

    Jako sympatyk komunikacji szynowej muszę napisać że eksploatacja tramwajów na liniach na których wystarczy jednoczłonowy wagon jest bez sensu. Do obsługi tak małych potoków są bardziej ekonomiczne i funkcjonalne autobusy.

  • Ach – 19.02.2017

    ^ Dwukoerunkowy autobus,Na Piekarską w Bytomiu. X:D

  • a2n – 20.02.2017

    Z tym autobusem to prawda, jednak nie do końca.Śląsko-zagłębiowskie trasy tramwajowe należy traktować jak zabytki techniki i atrakcję turystyczną regionu i dlatego należy je chronić, a nie likwidować.To dotyczy tras już istniejących, ale na pewno nie ma sensu budowanie nowych tras , a potem puszczanie do ich obsługi wagonu 13 m , na dodatek co pół godziny.Wtedy na pewno wystarczy autobus.

  • Jo – 20.02.2017

    @ jantal i a2n:Zgadzam sie z Panstwem, ze tramwaj ma zastosowanie przede wszystkim na liniach o duzych potokach pasazerskich. Nie jest jednak prawda. ze w bilansie ekonomicznym na trasach o mniejszych frekwencjach autobus wygrywa zawsze z tramwajem. Zbyt duzo zmiennych trzeba wziasc pod uwage, zeby dac jednoznaczna odpowiedz. Dlatego kazda z tych spraw trzeba rozwazac i obliczac indywidualnie. Skoro TS rozpoczely taki wlasnie dialog, to znaczy, ze taka jest wlasnie potrzeba. Prosze pamietac, ze to gminy sa wlascicielem spolki, wiec wszystko to sie dzieje przy blogoslawienstwie i pomocy ze strony KZK GOP. A co, jak co, ale wlasnie planisci w KZK GOP maja pelne dane dotyczace dobowego rozkladu napelnien pojazdow, wiec decyzja jest na pewno poparta stosownymi obliczeniami.

  • skElan – 21.02.2017

    Linia 14 miała by większe obłożenie jakby jej ciut przedłużyć trasę np do milowic przez mysłowice to było by coś :P lub np na pogoń

  • kubex – 22.02.2017

    @skElan: to nic nie da, zwłaszcza że kto jeździ do sosnowca wybiera 21, albo autobus. A 14 trzeba przekierować na Plac Alfreda, jak zostanie zbudowany łącznik na Grundmanna. Przed usunięciem skrętu z Zawodzia na Koszutkę właśnie tak jeździła 14, i jeździła pełna stodwójka/pełen dwuskład.

  • kubex – 22.02.2017

    @skElan: to nic nie da, zwłaszcza że kto jeździ do sosnowca wybiera 21, albo autobus. A 14 trzeba przekierować na Plac Alfreda, jak zostanie zbudowany łącznik na Grundmanna. Przed usunięciem skrętu z Zawodzia na Koszutkę właśnie tak jeździła 14, i jeździła pełna stodwójka/pełen dwuskład.

  • Jo – 23.02.2017

    Czy to nie jest takie troche gdybanie na sucho?Chyba wszyscy zgodzimy sie, ze dopoki tramwaj nie bedzie kregoslupem sieci komunikacyjnej GOP to nie co fantazjowac o zmianie poszczegilnych tras. Naturalnie, to co pisze kubex wydaje sie jak najbardziej sensowne, ale - jak w poscie powyzej - brak danych zeby to jednoznacznie stwierdzic, a lepiej w tych sprawach nie bazowac tylko na swoich wlasnych obserwacjach.

  • WK – 21.04.2017

    A ja nadal uważam, że jednoczłonowe tramwaje niskopodłogowe są bardzo potrzebne w polskich miastach. Przede wszystkim w GOP.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.