TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Śląskie kupią jednoczłonowe wagony
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.06.2017 08:59:48 14 komentarzy
Tramwaje Śląskie kupią jednoczłonowe wagony

Tramwaje Śląskie zakończyły dialog techniczny w sprawie zakupu jednoczłonowych tramwajów. Decyzja jest pozytywna.

Tramwaje Śląskie zakończyły dialog techniczny w sprawie zakupu jednoczłonowych tramwajów. Decyzja jest pozytywna.

Dialog techniczny został zakończony na przełomie lutego i marca, a jego wyniki pozwoliły na przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie wagonu jednoczłonowego o długości 14-15 m. Planujemy zakup 10 takich wagonów, a także 8 wagonów o długości 28 – 32 m i 27 wagonów o długości 22 – 24 m. SIWZ wagonów jest praktycznie gotowy. Chcemy w tym tygodniu przesłać go do Centrum Unijnych Projektów Transportowych i liczymy na to, iż jeszcze w czerwcu będziemy mogli ogłosić przetarg – powiedział nam Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Przypomnijmy, że niedawno przetarg na dostawę podobnych wagonów rozstrzygnął Elbląg. Zainteresowanie dostawą takich wagonów wykazał tylko Modertrans. To właśnie firma z Poznania wygrała przetarg.

Wracają do Tramwajów Śląskich przypomnijmy, że celem przeprowadzenia dialogu technicznego było uzyskanie jak największej liczby informacji, które zapewnią optymalność rozwiązań konstrukcji jednoczłonowego tramwaju, jedno i dwukierunkowego, a w tym:

1) jak największy udział niskiej podłogi w stosunku do całkowitej przedziału pasażerskiego dla pasażerów stojących,

2) konstrukcji wózków napędowych i poszczególnych podzespołów mających wpływ na gabaryty wagon,

3) rozplanowania wnętrza wagonu,

4) spełnienia wymagań skrajni kinematycznej wagonów i budowli.

Skoro dialog został już zakończony czekamy na przetarg. Szykuje się bowiem znacznie większe zamówienie aniżeli to w Elblągu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
przetarg
  • zibi – 06.06.2017

    Trzy typy w jednym zamówieniu10szt do 13m,27szt do24m,8szt do32m.Zatem jest o co walczyć

  • WK – 06.06.2017

    10 sztuk do 15 metrów.Cieszę się bardzo na te jednoczłonowe tramwaje!!!

  • #E – 06.06.2017

    No tak bo mało mamy połączeń 2 solówek ... po co one za ta kasę kupić więcej dłuższych tramwajów solówek mamy pod dostatkiem kupić taki tramwaj żeby 14 mogła dłuższa jeździć czy 13 ...

  • kubex – 06.06.2017

    No to czekamy na ogłoszenie przetargu, publikację SIWZu i tak dalej.@#E: Na trzynastkę mogły by pójść spokojnie dwuczłony, na czternastce w obecnej trasie tylko solówki (i sytuacja raczej się nie zmieni do budowy łącznika na Grundmanna, jak będzie można przetrasować na plac Alfreda). Mogą też trafić na trzydzieści osiem w Bytomiu bo Nki wiecznie jeździć tam nie będą.

  • Qwerty – 06.06.2017

    W GOPie pasowały by doczepy do moderusow, tylko że niskopodłogowe...

  • :I – 07.06.2017

    38 i 24 na pewno

  • andrzejh69 – 08.06.2017

    Może też 17, 22. Na 38 to dwukierunkowe, a chyba będą zamawiać w wersji jednokierunkowej. W ogóle to moim zdaniem, po II etapie modernizacji i rozbudowie torowisk, potrzeba będzie około 90 nowych wagonów a nie 45. Nie rozumiem dlaczego z łatwością w całym kraju daje się dofinansowania do autobusów, gdzie zastępuje się niskopodłogowce nowszymi niskopodłogowcami, a na tramwaje się żałuje (patrz np. Elbląg, Olsztyn, Grudziądz, czy KZKGOP)

  • Obiektywny z Wrocławia – 08.06.2017

    Po co takie krótkie tramwaje dla tak dużej aglomeracji?! Rozumiem, dla Gorzowa, Elbląga, Grudziądza czy Torunia zakup takich liliputów ma sens. Ale nie dla Górnośląskiej Aglomeracji! Lepiej zamówić o 10 więcej 24 metrowych wagonów i odkupić od Warszawy czy Krakowa 105tki.

  • WK – 09.06.2017

    @Obiektywny z Wrocławia@ Nie zauważasz jednego - że TŚ chcą kupić niskopodłogowe jednoczłony, więc nie bajduż o sprowadzaniu 105Na z Krakowa lub Warszawy. W GOP potrzebne są tramwaje niskopodłogowe. Właśnie dlatego, że jest dużo wysokopodłogowych "solówek". Trzeba je w końcu zastąpić czymś równie pojemnym, ale dostosowanym do potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnością ruchową i matek z dziećmi we wózkach.Dlatego kupują m.in. jednoczłonowe tramwaje.

  • Obiektywny z Wrocławia – 12.06.2017

    Zaczną u was być takie korki jak we Wrocławiu i Warszawie, zmienicie się w Metropolię Silesia z zintegrowanym transportem publicznym, to i te 14 m wozy staną się bezużyteczne. Skoro są takie linie o niskim obłożeniu to lepiej zastanowić się czy je nie zlikwidować, a nie kupować na nie dziwaczny tabor.

  • WK – 13.06.2017

    Tak, ale w ramach ewentualnych potrzeb będzie je można łączyć w składy dwuwagonowe.

  • WK – 13.06.2017

    Likwidacja linii, to najgorszy wariant. Właśnie te jednoczłonowe mogą się przyczynić do większej atrakcyjności linii mniej obleganych. Niska podłoga na pewno zachęci do podróżowania osoby starsze, matki z dziećmi i osoby z niepełnosprawnością ruchową lub niedowidzące. Wyjdą ci ludzie z domów i zaczną funkcjonować w społeczności miejskiej. Będą mieli czym jeździć.

  • K3 – 13.06.2017

    10 wagonów niewiele załatwi. Ale lepszy rydz niż nic.Nie można likwidować linii tramwajowych, jeśli właściwie nie spełniają zadań komunikacyjnych należy je zachować i chronić jako zabytki techniki.To wagon odpowiedni na linie o historycznym przebiegu, gdzie dzisiaj brak większych potoków pasażerskich.Na Śląsku i w Zagłębiu powinny egzystować dwa typy linii - te , które spełniają współczesne potrzeby komunikacyjne oraz tzw. historyczne, ocalone i przypominające czasy świetności tramwajów na tym obszarze.Te ostatnie powinny mieć dofinansowanie , tak jak inne obiekty zabytkowe i powinny stanowić o niepowtarzalnym klimacie tych, często postindustrialnych obszarów.

  • TOMEK – 24.06.2017

    SZKODA ZE TRAMWAJE SLASKIE NIE WYREMONTUJA TRAMWAJE KTORE STOJA W ZAJEZDNIACH 13 N TAKIE PIEKNE WAGONY KTORE SZYBKO JEZDZILY A ONE TERAZ SIE MARNUJA :( MOGLI JE WYREMONTOWAC I ZROBIC PIEKNE WAGONY 13 N :) NIE PODOBAJA MI SIE TRAMWAJE PESY KARLIKI JAKIES TAM E 1 CZY HELMUTY :( SAM OBLESNE BRZYDKIE NIE MAJA TEGO CZEGOS CO W TRAMWAJACH 13 N ORAZ 105 N :) NAJLEPSZE TRAMWAJE TO 13 N ORAZ 105 N NAJSZYBSZE NAJWYGODNIEJSZE I JAKO ZE KOCHAM TRAMWAJE OD DZIECKA MAJAC 35 LAT NIE POGODZE SIE Z TYM ZE PESY KARLIKI HELMUTY CZY E1 JEZDZA NA SLASKU :( OBY ZAKUPILI Z WARSZAWY 105 N ALBO 13 N :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.