TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tramwaje Śląskie kupią jednoczłonowe wagony
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.06.2017 08:59:48 14 komentarzy
Tramwaje Śląskie kupią jednoczłonowe wagony

Tramwaje Śląskie zakończyły dialog techniczny w sprawie zakupu jednoczłonowych tramwajów. Decyzja jest pozytywna.

Tramwaje Śląskie zakończyły dialog techniczny w sprawie zakupu jednoczłonowych tramwajów. Decyzja jest pozytywna.

Dialog techniczny został zakończony na przełomie lutego i marca, a jego wyniki pozwoliły na przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie wagonu jednoczłonowego o długości 14-15 m. Planujemy zakup 10 takich wagonów, a także 8 wagonów o długości 28 – 32 m i 27 wagonów o długości 22 – 24 m. SIWZ wagonów jest praktycznie gotowy. Chcemy w tym tygodniu przesłać go do Centrum Unijnych Projektów Transportowych i liczymy na to, iż jeszcze w czerwcu będziemy mogli ogłosić przetarg – powiedział nam Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Przypomnijmy, że niedawno przetarg na dostawę podobnych wagonów rozstrzygnął Elbląg. Zainteresowanie dostawą takich wagonów wykazał tylko Modertrans. To właśnie firma z Poznania wygrała przetarg.

Wracają do Tramwajów Śląskich przypomnijmy, że celem przeprowadzenia dialogu technicznego było uzyskanie jak największej liczby informacji, które zapewnią optymalność rozwiązań konstrukcji jednoczłonowego tramwaju, jedno i dwukierunkowego, a w tym:

1) jak największy udział niskiej podłogi w stosunku do całkowitej przedziału pasażerskiego dla pasażerów stojących,

2) konstrukcji wózków napędowych i poszczególnych podzespołów mających wpływ na gabaryty wagon,

3) rozplanowania wnętrza wagonu,

4) spełnienia wymagań skrajni kinematycznej wagonów i budowli.

Skoro dialog został już zakończony czekamy na przetarg. Szykuje się bowiem znacznie większe zamówienie aniżeli to w Elblągu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
przetarg
  • zibi – 06.06.2017

    Trzy typy w jednym zamówieniu10szt do 13m,27szt do24m,8szt do32m.Zatem jest o co walczyć

  • WK – 06.06.2017

    10 sztuk do 15 metrów.Cieszę się bardzo na te jednoczłonowe tramwaje!!!

  • #E – 06.06.2017

    No tak bo mało mamy połączeń 2 solówek ... po co one za ta kasę kupić więcej dłuższych tramwajów solówek mamy pod dostatkiem kupić taki tramwaj żeby 14 mogła dłuższa jeździć czy 13 ...

  • kubex – 06.06.2017

    No to czekamy na ogłoszenie przetargu, publikację SIWZu i tak dalej.@#E: Na trzynastkę mogły by pójść spokojnie dwuczłony, na czternastce w obecnej trasie tylko solówki (i sytuacja raczej się nie zmieni do budowy łącznika na Grundmanna, jak będzie można przetrasować na plac Alfreda). Mogą też trafić na trzydzieści osiem w Bytomiu bo Nki wiecznie jeździć tam nie będą.

  • Qwerty – 06.06.2017

    W GOPie pasowały by doczepy do moderusow, tylko że niskopodłogowe...

  • :I – 07.06.2017

    38 i 24 na pewno

  • andrzejh69 – 08.06.2017

    Może też 17, 22. Na 38 to dwukierunkowe, a chyba będą zamawiać w wersji jednokierunkowej. W ogóle to moim zdaniem, po II etapie modernizacji i rozbudowie torowisk, potrzeba będzie około 90 nowych wagonów a nie 45. Nie rozumiem dlaczego z łatwością w całym kraju daje się dofinansowania do autobusów, gdzie zastępuje się niskopodłogowce nowszymi niskopodłogowcami, a na tramwaje się żałuje (patrz np. Elbląg, Olsztyn, Grudziądz, czy KZKGOP)

  • Obiektywny z Wrocławia – 08.06.2017

    Po co takie krótkie tramwaje dla tak dużej aglomeracji?! Rozumiem, dla Gorzowa, Elbląga, Grudziądza czy Torunia zakup takich liliputów ma sens. Ale nie dla Górnośląskiej Aglomeracji! Lepiej zamówić o 10 więcej 24 metrowych wagonów i odkupić od Warszawy czy Krakowa 105tki.

  • WK – 09.06.2017

    @Obiektywny z Wrocławia@ Nie zauważasz jednego - że TŚ chcą kupić niskopodłogowe jednoczłony, więc nie bajduż o sprowadzaniu 105Na z Krakowa lub Warszawy. W GOP potrzebne są tramwaje niskopodłogowe. Właśnie dlatego, że jest dużo wysokopodłogowych "solówek". Trzeba je w końcu zastąpić czymś równie pojemnym, ale dostosowanym do potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnością ruchową i matek z dziećmi we wózkach.Dlatego kupują m.in. jednoczłonowe tramwaje.

  • Obiektywny z Wrocławia – 12.06.2017

    Zaczną u was być takie korki jak we Wrocławiu i Warszawie, zmienicie się w Metropolię Silesia z zintegrowanym transportem publicznym, to i te 14 m wozy staną się bezużyteczne. Skoro są takie linie o niskim obłożeniu to lepiej zastanowić się czy je nie zlikwidować, a nie kupować na nie dziwaczny tabor.

  • WK – 13.06.2017

    Tak, ale w ramach ewentualnych potrzeb będzie je można łączyć w składy dwuwagonowe.

  • WK – 13.06.2017

    Likwidacja linii, to najgorszy wariant. Właśnie te jednoczłonowe mogą się przyczynić do większej atrakcyjności linii mniej obleganych. Niska podłoga na pewno zachęci do podróżowania osoby starsze, matki z dziećmi i osoby z niepełnosprawnością ruchową lub niedowidzące. Wyjdą ci ludzie z domów i zaczną funkcjonować w społeczności miejskiej. Będą mieli czym jeździć.

  • K3 – 13.06.2017

    10 wagonów niewiele załatwi. Ale lepszy rydz niż nic.Nie można likwidować linii tramwajowych, jeśli właściwie nie spełniają zadań komunikacyjnych należy je zachować i chronić jako zabytki techniki.To wagon odpowiedni na linie o historycznym przebiegu, gdzie dzisiaj brak większych potoków pasażerskich.Na Śląsku i w Zagłębiu powinny egzystować dwa typy linii - te , które spełniają współczesne potrzeby komunikacyjne oraz tzw. historyczne, ocalone i przypominające czasy świetności tramwajów na tym obszarze.Te ostatnie powinny mieć dofinansowanie , tak jak inne obiekty zabytkowe i powinny stanowić o niepowtarzalnym klimacie tych, często postindustrialnych obszarów.

  • TOMEK – 24.06.2017

    SZKODA ZE TRAMWAJE SLASKIE NIE WYREMONTUJA TRAMWAJE KTORE STOJA W ZAJEZDNIACH 13 N TAKIE PIEKNE WAGONY KTORE SZYBKO JEZDZILY A ONE TERAZ SIE MARNUJA :( MOGLI JE WYREMONTOWAC I ZROBIC PIEKNE WAGONY 13 N :) NIE PODOBAJA MI SIE TRAMWAJE PESY KARLIKI JAKIES TAM E 1 CZY HELMUTY :( SAM OBLESNE BRZYDKIE NIE MAJA TEGO CZEGOS CO W TRAMWAJACH 13 N ORAZ 105 N :) NAJLEPSZE TRAMWAJE TO 13 N ORAZ 105 N NAJSZYBSZE NAJWYGODNIEJSZE I JAKO ZE KOCHAM TRAMWAJE OD DZIECKA MAJAC 35 LAT NIE POGODZE SIE Z TYM ZE PESY KARLIKI HELMUTY CZY E1 JEZDZA NA SLASKU :( OBY ZAKUPILI Z WARSZAWY 105 N ALBO 13 N :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!