TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Torpol z umową na E20
TORPOL InfoRail.pl - Opublikowano: 31.03.2017 08:43:37 3 komentarze
Torpol z umową na E20 (foto: PKP PLK)

PKP PLK S.A. i Torpol S.A., zawarty umowę dotyczącą realizacji robót budowlanych na linii kolejowej Warszawa ? Poznań w obszarze LCS Konin ? odcinek Barłogi ? Swarzędz w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa ? Poznań ? pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz".

PKP PLK S.A. i Torpol S.A., zawarty umowę dotyczącą realizacji robót budowlanych na linii kolejowej Warszawa ? Poznań w obszarze LCS Konin ? odcinek Barłogi ? Swarzędz w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa ? Poznań ? pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz".

Kontrakt realizowany będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF), a jego wartość wynosi 1.030,4 mln zł brutto.

Zakres prac w ramach projektu przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej m.in.: kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu (w tym budowę budynku LCS w Koninie), przebudowę 149 km nawierzchni torowej i podtorza oraz 331 km sieci trakcyjnej, a także przejść i przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowych obiektów inżynierskich.

Dzisiejsze podpisanie umowy to przede wszystkim zasługa ciężkiej pracy, wiedzy eksperckiej i olbrzymiego doświadczenia całego zespołu pracowników Torpol S.A., uczestniczących w przygotowaniu tak idealnie zestawionej oferty. To dzięki Ich kompetencji pozyskaliśmy największy dotychczas z nowej perspektywy kontrakt, potwierdzając tym samym swoją bardzo mocną pozycję na trudnym obecnie rynku infrastruktury kolejowej. ? skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu ? Projekt ten jest dla nas bardzo ważny nie tylko ze względu na jego wartość, ale również ze względu na jego lokalizację. W Koninie posiadamy bazę sprzętową, co pozytywnie wpłynie na optymalne wykorzystanie parku maszynowego i kadry inżynierskiej oraz umożliwi składowanie materiałów przestrzennych. Przełoży się to zatem na sprawną realizację zadania ? dodaje Grabowski. Nasz portfel zamówień opiewa obecnie na kwotę 1,64 mld zł netto bez udziału konsorcjantów. Oczywiście nadal konsekwentnie skupiamy się na jego budowaniu, czekając na kolejne pozytywne rozstrzygnięcia ? podsumował prezes Torpolu.

Termin realizacji prac budowalnych wskazany w umowie został określony na 41 miesięcy od daty jej zawarcia, natomiast gwarancja wykonawcy wynosi 72 miesięcy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Torpol
Konin
E20
  • spec od kolei – 01.04.2017

    Gwoli ścisłości należało by podać które stacje będą przebudowane. Bo z artykułu wynika , że wszystkie. A tak nie jest. Przebudowie podlegać będą stacje Koło, Konin, Podstolice i posterunek odgałęźny Sokołowo Wrzesińskie. Ponadto przystanek Konin Zachód.2 pytania:1) Dlaczego zrywany będzie tor o dobrych parametrach w od Koła do Konina2) Dlaczego do naprawy podtorza( na odcinkach gdzie nie przewiduje się wymiany nawierzchni) nie będą stosowane maszyny typu AHM tylko wykonawca będzie zrywać tor i ponownie go budować

  • TT – 01.04.2017

    Całkowity idiotyzm. Nawet prędkości nie podwyższają do 200+km/h. Pieniądze w błoto.

  • spec od kolei – 02.04.2017

    @TTCzy pieniądze "w błoto" ( dosłownie w podtorze) to się okaże. Aby podwyższyć prędkość ponad 200 km/h potrzeba by:1) likwidacji przejazdów kolejowo-drogowych2) Przebudowy wszystkich stacji do tej pory zmodernizowanych (Kramsk, Cienin, Strzałkowo, Nekla, Kostrzyn) celem eliminacji z torów głównych rozjazdów R3003) o ETCS nie wspominam bo to inne zadanie i będzie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.