TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Torpol i Budimex zmodernizują odcinek Trzebinia – Krzeszowice
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2017 12:13:04 3 komentarze
Torpol i Budimex zmodernizują odcinek Trzebinia – Krzeszowice (foto: PKP PLK)

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia - Krzeszowice.

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia - Krzeszowice.

To ostatni odcinek trasy Katowice - Kraków, na którym ruszą prace. Zamówienie o wartości 596,72 mln zł netto obejmuje modernizację szlaku oraz 2 stacji kolejowych Trzebinia i Krzeszowice w zakresie układu torowego, sieci trakcyjnej, nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, urządzeń telekomunikacyjnych i urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym. Łącznie przebudową objęty jest odcinek ok. 17 km dwutorowej linii kolejowej nr 133 na km 29,110 - 46,700.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie 60 km toru, 110 rozjazdów, 10 peronów oraz 46 obiektów inżynieryjnych, w tym przebudowa istniejących obiektów inżynierskich, budowa obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, perony, mała architektura oraz obiekty ochrony środowiska. Realizacja całości projektu potrwa 27 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

Trasa Katowice - Kraków leży na międzynarodowym korytarzu E30, biegnącym od Niemiec przez Polskę po Ukrainę. Dzięki inwestycjom, które mają być współfinansowane z unijnego programu Łącząc Europę, pociągi osobowe będą mogły w przyszłości poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Budimex
Torpol
Krzeszowice
Trzebinia
  • Hgw – 02.10.2017

    Wreszcie się doczekaliśmy!!!

  • soad – 02.10.2017

    jeszcze tyko modernizacja stacji Mysłowice i odcinka 138 Mysłowice - Katowice i będzie można uznać inwestycję za ukończonąKraków - Katowice to L133+L134+L138kto twierdzi inaczej jest dyletantem lub kłamie

  • Misiek Krk – 04.10.2017

    Od 6 lat powinniśmy jeździć po tym szlaku z V = 160 km/h. a jesteśmy jak zwykle w doopie. Aby odzyskać za te liczmy 3 lata pasażerów cena za przejazd KRK-KTW nie powinna przekraczać 10 PLN inaczej para pójdzie w gwizdek a Uni-bus z Interem będą hulać jak teraz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.