TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Torpol i Budimex zmodernizują odcinek Trzebinia – Krzeszowice
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2017 12:13:04 3 komentarze
Torpol i Budimex zmodernizują odcinek Trzebinia – Krzeszowice (foto: PKP PLK)

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia - Krzeszowice.

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia - Krzeszowice.

To ostatni odcinek trasy Katowice - Kraków, na którym ruszą prace. Zamówienie o wartości 596,72 mln zł netto obejmuje modernizację szlaku oraz 2 stacji kolejowych Trzebinia i Krzeszowice w zakresie układu torowego, sieci trakcyjnej, nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, urządzeń telekomunikacyjnych i urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym. Łącznie przebudową objęty jest odcinek ok. 17 km dwutorowej linii kolejowej nr 133 na km 29,110 - 46,700.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie 60 km toru, 110 rozjazdów, 10 peronów oraz 46 obiektów inżynieryjnych, w tym przebudowa istniejących obiektów inżynierskich, budowa obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, perony, mała architektura oraz obiekty ochrony środowiska. Realizacja całości projektu potrwa 27 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

Trasa Katowice - Kraków leży na międzynarodowym korytarzu E30, biegnącym od Niemiec przez Polskę po Ukrainę. Dzięki inwestycjom, które mają być współfinansowane z unijnego programu Łącząc Europę, pociągi osobowe będą mogły w przyszłości poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Budimex
Torpol
Krzeszowice
Trzebinia
  • Hgw – 02.10.2017

    Wreszcie się doczekaliśmy!!!

  • soad – 02.10.2017

    jeszcze tyko modernizacja stacji Mysłowice i odcinka 138 Mysłowice - Katowice i będzie można uznać inwestycję za ukończonąKraków - Katowice to L133+L134+L138kto twierdzi inaczej jest dyletantem lub kłamie

  • Misiek Krk – 04.10.2017

    Od 6 lat powinniśmy jeździć po tym szlaku z V = 160 km/h. a jesteśmy jak zwykle w doopie. Aby odzyskać za te liczmy 3 lata pasażerów cena za przejazd KRK-KTW nie powinna przekraczać 10 PLN inaczej para pójdzie w gwizdek a Uni-bus z Interem będą hulać jak teraz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!