Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Technologie ABB poprawią efektywność energetyczną pociągów dla KM

inforail
13.12.2018 10:07
0 Komentarzy

Przekształtnikitrakcyjne ABB przyczynią się do rozwoju bardziej zrównoważonego transportu waglomeracji warszawskiej.

ABBzrealizuje zamówienia dla Stadler Polska, spółki należącej do Grupy StadlerRail, na dostawy urządzeń do nowoczesnego taboru Kolei Mazowieckich, drugiegopod względem liczby obsługiwanych podróżnych przewoźnika kolejowego w Polsce,przewożącego ponad 60 mln osób rocznie. Przyczynią się one do rozwoju bardziejekologicznego transportu kolejowego w województwie mazowieckim, największym inajbardziej zaludnionym regionie Polski.

ABBdostarczy ponad 100 energooszczędnych przekształtników trakcyjnych do nowychpociągów, które będą kursować na trasach w tzw. Warszawskim ObszarzeFunkcjonalnym, obejmującym Warszawę i 37 gmin. Bardziej kompaktowe i lżejszeprzekształtniki ABB pozwolą zmniejszyć zużycie energii pociągów, zajmą mniejmiejsca i zwiększą komfort podróżowania.

Energooszczędnośćbyła ważnym aspektem przy projektowaniu nowych, klimatyzowanych pociągów typuFLIRT trzeciej generacji (Fast Light Innovative Regional Train), które będąosiągać prędkość 160 km/h. Kluczowe elementy układów napędowych tych pojazdów -przekształtniki trakcyjne ABB Bordline®CC1500 – umożliwiają zoptymalizowane zasilanie i sterowanie silnikamitrakcyjnymi, a także odzyskiwanie energii pochodzącej z hamowania iwykorzystanie jej do zasilania urządzeń pokładowych, na przykład klimatyzatorówczy systemu ogrzewania, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie zużycia energii,a także obniżenie kosztów eksploatacji pociągów.

–Przekształtniki ABB to urządzenia, które sprawdziły się już w poprzedniejgeneracji pociągów FLIRT, wykorzystywanych w Polsce od 2007 r. Nowa wersjamodelu Bordline zapewni jeszcze wyższą niż dotąd efektywność energetycznącałego łańcucha napędowego (a więc konwertera i silnika). Urządzenia te będąrównież lżejsze, a jednocześnie umożliwią zasilanie silników o bardzo dużejmocy, jakie znajdą się w tych pociągach, co pomoże pojazdom uzyskać odpowiednieosiągi – wyjaśnia Maciej Duczyński, menedżer Grupy Produktowej Trakcja wDywizji Robotyki i Systemów Napędowych ABB.

Zakuppojazdów, wyposażonych w dostęp do Wi-Fi, udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych i systemem informacji pasażerskiej, jest kolejnym krokiem dozwiększania komfortu podróży i poprawy możliwości operacyjnych KoleiMazowieckich.

Dostawypierwszych urządzeń ABB mają zostać zrealizowane w 2019 roku. Większośćwyprodukowana zostanie w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim.

ABBdostarcza innowacyjne technologie dla sektora kolejowego od ponad 100 lat,produkując komponenty i podsystemy dla infrastruktury i taboru kolejowego wsieciach miejskich, międzymiastowych i kolei dużych prędkości. Dla swojejglobalnej zainstalowanej bazy ABB świadczy również usługi serwisowe przez całyokres eksploatacji, łącznie z konserwacją i retrofitem.

Komentarze