Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tak zmienią się ED74. PKP Intercity opublikowały SIWZ dot. naprawy jednostek

inforail
05.11.2018 11:09
0 Komentarzy

Wczoraj dwie Edytyobsłużyły dodatkowe połączenia na trasie Rzeszów – Kraków. Jeszcze w starej,dobrze znanej odsłonie.

PKP Intercity opublikowały właśnie SIWZ do zamówienia wykonanienaprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Jak zmienią się te pociągi? Znacznie,ale nie ma wielkich niespodzianek, o których nie informowano by już wcześniej. 

Jak zaznaczają PKP Intercity oferty mogą składać tylkowykonawcy zaproszeni.

Wykonanie zakresu czynności utrzymania poziomu 5. wraz z modernizacjąna pierwszych dwóch pojazdach i przekazanie do eksploatacji obserwowanej manastąpić nie później niż 24 miesiące od dnia odbioru pojazdu od Zamawiającegoprzez Wykonawcę do jego odbioru końcowego przez Zamawiającego. Wykonaniezakresu czynności utrzymania poziomu 5. wraz z modernizacją na wszystkich niepóźniej niż 48 miesiące od dnia zawarcia umowy.

PKP Intercity co do przedziału pasażerskiego wymagająmontażu wieszaków na ubrania i trzypoziomowego regału na bagaże. Mają być śmietniczki,rozmieszczenie pod fotelami oraz w przedsionkach, tak jak we Flirtach iDartach. Tył fotelu pasażera powinien być wyposażony w rozkładany stolik zzaokrąglonymi narożnikami i z jednym miejscem na kubek z napojem. Stolik powinienbyć pokryty warstwą antypoślizgową lub też wykonany z laminatu o powierzchni antypoślizgowej,a także powinien posiadać ranty uniemożliwiające zsuwanie się z niego bądźspadanie położonych na nim przedmiotów.

Istotną zmianą jest zapowiadana kwestia zmniejszenia drzwi.ED74 w nowej odsłonie będą mieć po jednej parze na człon, co daje osiem drzwina cały skład.

Oświetlenie ma być LED-owe . Wymagane jest miejsce dla czterechrowerów z uchwytami do montażu w pozycji pionowej z zabezpieczeniem w postacilinki stalowej w oplocie z zamkiem szyfrowym posiadającym możliwość resetowaniakodu przez podróżnego (podróżny musi mieć możliwość wyboru indywidualnego kodu)oraz kluczami (2 szt.) dla obsługi na wypadek awaryjnego otwarcia.

Miejsce dla osób niepełnosprawnych i uprzywilejowanychnależy zabudować zgodnie z ć z przepisami UIC 565-3 oraz TSI PRM. W uzasadnionychprzypadkach (np. ograniczenia konstrukcyjne) dopuszcza się odstępstwo od stosowaniaTSI PRM w zakresie miejsc uprzywilejowanych. Wydzielone 2 miejsca na ustawieniewózka inwalidzkiego mają być w 2 klasie, wyposażone w pasy bezpieczeństwa wsąsiedztwie toalety PRM. W sąsiedztwie miejsc dla osób niepełnosprawnych należyprzewidzieć siedzenia uchylne. W szczególności dla zapewnienia komfortu podróżyosób niepełnosprawnych należy również:

a) sporządzić instrukcję zapinania pasów bezpieczeństwa iumieścić ją przy fotelu,

b) zabudować śmietniczkę i stół rozkładany przy miejscu dlaniepełnosprawnych,

c) zabudować na odpowiedniej wysokości i miejscu półkębagażową i wieszaki na ubrania,

d) zabudować w odpowiednim miejscu gniazdko elektryczne 230VAC oraz moduł USB

e) zastosować w oznaczeniach pojazdu wg. TSI PRM polskąwersję języka Braila.

Należy też przywrócić windy do stanu pierwotnego, zzastrzeżeniem, że po modernizacji pojazdów wszystkie windy dla osóbniepełnosprawnych dostosowane będą do wszystkich wysokości peronów na sieciPKP.

Pojazd powinien mieć pomieszczenie przeznaczone dla załogipociągu i do przewozu przesyłek ekspresowych. W przedziale służbowym należyzastosować panel dotykowy pojemnościowy, który umożliwia podgląd systemu diagnostykipokładowej, regulacje natężenia oświetlenia w przestrzeniach pasażerskich,podgląd monitoringu CCTV oraz obsługę informacji pasażerskiej tak jak w kabiniemaszynisty. W przedziale służbowym powinno być również sygnalizowane użycieprzycisku SOS oraz wystąpienia alarmu PPOŻ.

Będą też urządzenia vendingowe (np. maszyna do kanapek imaszyna do napojów).

Pojazd należy wyposażyć w gniazdka elektryczne o napięciu230V.

Układ siedzeń

2 klasa – układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczoneściankami ze szkła i profili aluminiowych lub z materiału równoważnegoposiadającego te same walory użytkowo-eksploatacyjne na końcu każdego członuoraz od przedsionków. Drzwi przejściowe będą otwierane i zamykane automatycznieoraz z wykorzystaniem przycisku zabudowanego w płacie drzwi. Układ siedzeń wprzestrzeni pasażerskiej 2+2 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko iszeregowo, zapewniającym przejście o szerokości nie mniejszej niż 520 mm.Dopuszcza się wprowadzenie modyfikacji fotela w celu spełnienia tego wymagania(podłokietniki lub szerokość siedziska). Podziałka siedzeń minimum 1900 mm dla siedzeńnaprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się zuzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ichilości nie większej niż 5%. Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebie stolikodchylany.

21 klasa – układ bez przedziałowy. Przestrzenie ograniczoneścianami ze szkła lub innego materiału posiadającego te same waloryużytkowo-eksploatacyjne, na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwizewnętrznych wejściowych. W układzie 2+1 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwkoi szeregowo. przejście o szerokości nie mniejszej niż 600 mm. Dopuszcza się wprowadzeniemodyfikacji fotela w celu spełnienia tego wymagania (podłokietniki lubszerokość siedziska). Podziałka siedzeń minimum 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległychi 1050 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względówkonstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większejniż 5%.

Część podróży (dla wielu podróżnych cała) odbywać się będziepo zmroku, co wymaga szczególnego zadbania o oświetlenie stref pasażerskich.Oprócz podstawowego oświetlenia, które powinno odchodzić od skojarzeń z typowymwagonem pasażerskim (np. poprzez zastosowanie światła rozproszonego z ukrytychźródeł, bądź z kilku linii) oczekiwany efekt powinno dać użycie dodatkowych punktów,linii świetlnych, których celem jest wytworzenie odpowiedniego kameralnegonastroju przy jedynie wspomaganiu oświetlenia podstawowego wymaganego normami.

W całej części pasażerskiej należy uwzględnić:

1) umożliwienie pasażerowi maksymalnego wykorzystania czasupodróży na pracę na laptopie, czytanie,

2) wysoką trwałość zastosowanych materiałów,

3) łatwość w utrzymaniu czystości,

4) nowoczesne trendy stylizacji z jednoczesną świadomościąwieloletniej eksploatacji,

5) wysoki stopień biernego bezpieczeństwa pasażera,

6) redukcję hałasu,

7) przetwarzalność użytych materiałów,

8) wyraźne rozróżnienie klas 1 i 2 pod względem komfortu orazzastosowanych materiałów wykończeniowych.

Tapicerka foteli ma być zbieżna z tą, znaną już z Dartów iFlirtów. Fotele powinny mieć ergonomiczny kształt i zapewniać komfortową podróżpasażerowi. Kolor i wzornictwo materiału obiciowego powinno być zintegrowane zdesignem pojazdu. Tapicerka obiciowa fotela powinna być zaprojektowana iwykonana tak, aby na załamaniach nie była widoczna osnowa materiału. Niepowinny być też widoczne żadne zmarszczki, fałdy, zagięcia i załamania materiału.Tkanina materiału powinna być zaimpregnowana preparatem chroniącym przedwszelkimi zabrudzeniami od napojów i innych płynów. Zamawiający wymaga, abyobicie elementów fotela (siedzisko, oparcie, podłokietnik i zagłówek) w celuich konserwacji było łatwo wymienialne.

Wymaganiafunkcjonalne dla foteli 1 klasy

szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 500mm;

głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm;

szerokość podłokietnika co najmniej 60 mm;

pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wymienialne iwykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem tkanin dekoracyjnych;

zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotelarealizowana przez:

mechanizm pozycjonowania fotela, który nie powodujewychylenia oparcia poza obrys bryły fotela;

zmiana kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjachtj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu;

dla każdego fotela dwa ruchome podłokietniki wyposażone wnakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych;

stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokościminimum 325 mm i szerokości minimum 220 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem nanaczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika nie mniej niż 1kN (bez trwałych odkształceń);

indywidualne gniazdka elektryczne dla każdego fotela: 230 VAC oraz zewnętrzny port USB. Każde gniazdko musi posiadać diodę sygnalizującąobecność napięcia w gniazdku;

siatka lub schowek na gazety;

wyposażenie dodatkowe:

wieszak na ubranie w oparciu fotela;

podnóżek z możliwością złożenia go;

numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osóbniedowidzących (wraz z oznaczeniem Braille'a);

pokrowiec zagłówka z eko skóry z logo Zamawiającego.

Wymaganiafunkcjonalne dla foteli 2 klasy

szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 450mm;

głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm;

pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia wymienialne wykonanew formie tapicerko-pokrowców z użyciem tkanin dekoracyjnych;

dla foteli podwójnych wspólny podłokietnik środkowy ruchomy;

podłokietniki ruchome wyposażone w nakładki tapicerowane zmożliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych;

indywidualne gniazdka elektryczne dla każdego fotela: 230 VAC oraz zewnętrzny port USB. Każde gniazdko musi posiadać diodę sygnalizującąobecność napięcia w gniazdku;

stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych ogłębokości minimum 325 mm i szerokości minimum 220 mm oraz z uchwytem lubwgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolikana poziomie 1 kN (bez trwałych odkształceń);

siatka lub schowek na gazety;

wyposażenie dodatkowe:

wieszak na ubranie w oparciu fotela;

podnóżek z możliwością złożenia go;

numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osóbniedowidzących (wraz z oznaczeniem Braille'a);

pokrowiec zagłówka z eko skóry w innym kolorze z logoZamawiającego.

Pojazd ma zostać wyposażony w trzy toalety, z czego jednąprzystosowaną dla niepełnosprawnych.

W pojeździe należy zastosować dodatkowe wygłuszenie przestrzenipasażerskiej w miejscach gdzie znajdują się urządzenia układu napędowego (m.in.falowniki, wentylatory silników trakcyjnych) oraz urządzeń klimatyzacji.

Bez ETCS. Na razie

Zamawiający nie przewiduje montażu systemu ETCS, ale wymagaprzygotowania:

na pulpicie maszynisty miejsca na monitor DMI,

miejsca w szafach na moduły EVC , STM miejsca na wspornikianten do eurobalis,

miejsca na wsporniki urządzeń i oprzyrządowanie urządzeń odometrycznych(radar Dopplera, czujniki wielokanałowe w pokrywach maźnic),

zastosowania kontenera pneumatycznego umożliwiającegopóźniejszą integrację systemu ETCS,

wykonanie niezbędnych przepustów kablowych na połączeniaurządzeń systemu ETCS.





Komentarze