TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Taborowa wymiana: SA138 Kolei Śląskich za EN57AKD Kolei Dolnośląskich
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.12.2017 12:46:00 11 komentarzy
Taborowa wymiana: SA138 Kolei Śląskich za EN57AKD Kolei Dolnośląskich (foto: KŚ)

Wspólnie z dolnośląskim samorządowym przewoźnikiem kolejowym planujemy wzajemne wypożyczenie sobie pojazdów – poinformowały Koleje Śląskie.

Wspólnie z dolnośląskim samorządowym przewoźnikiem kolejowym planujemy wzajemne wypożyczenie sobie pojazdów – poinformowały Koleje Śląskie.

I tak na śląskie tory ma trafić elektryczny zespół trakcyjny EN57AKD Kolei Dolnośląskich, a na dolnośląskie tory spalinowy zespół trakcyjny SA138 Kolei Śląskich. Celem wzajemnego wypożyczenia sobie jednostek jest poprawienie efektywności wykorzystania typów trakcji pojazdów. Kolejom Śląskim bardziej przydatne są elektryczne zespoły trakcyjne, natomiast Kolejom Dolnośląskim bardziej potrzebne są spalinowe zespoły trakcyjne – poinformował śląski przewoźnik.

Wymiana ma zostać oparta na zasadach barteru, a umowa ma obowiązywać przez rok. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to jednostki będą służyły pasażerom w innych województwach już za kilka tygodni.

Koleje Śląskie nie planują przemalowywać pudła wypożyczanego od Kolei Dolnośląskich pojazdu. Jednostka EN57AKD będzie podczas eksploatacji odpowiednio oznakowana, aby pasażerowie mogli ją zidentyfikować ze śląskim przewoźnikiem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Koleje Dolnośląskie
SA138
EN57
  • Gil – 20.12.2017

    Dobry dil. Nowa jednostka za kibel :))). I tak trzeba robić interesy! Skrzydełko za różki!

  • Przemo Z. – 20.12.2017

    A spróbuj polecieć o jednym skrzydle !

  • RP – 20.12.2017

    Tylko ciekawe po co wogóle KŚ SZT-y jak oni tam właściwie to wszystkie szlaki obsługiwane przez nich mają pod drutem (no chyba że znowu zamierzają coś deelektryfikować :))?

  • www – 20.12.2017

    No, stanie na peronie z drutem i wysłuchiwanie, i wdychanie spalin z diesla, to był niezły szok kulturowy. Lepiej żeby pożyczyli tego AKD.

  • Gil – 21.12.2017

    Przemo- powinno być:" A spróbuj teraz pojechać wygodnie";)Jechałem kilka razy 138- cicho, miękko, wygodnie.A AKD to taki SPOT na asynchronach?

  • indygo – 21.12.2017

    Było dać sa 138, i te 2 sa 109 za jednego 31we.

  • dll – 21.12.2017

    "Dla nas ważne będzie też porównanie tego pojazdu z posiadanymi autobusami szynowymi wyprodukowanymi przez Pesę – dodał Rachwalski."hm...KD otworza sie na szynobusy z Newagu?

  • NCi – 21.12.2017

    Teraz będzie można przynajmniej wykluczyć bądź potwierdzić przyczyny pękających ram wózków w pojazdach Pesy. Bydgoski producent twierdził że przyczyną jest stan infrastruktury po której poruszają się ich pojazdy. Na te same trasy wyjadą teraz pojazdy z Newagu.

  • Janusz M. – 21.12.2017

    To są efekty polityki Rachwalskiego, że musi teraz żebrać o szynobusy u różnych przewoźników (Arriva, Koleje Wielkopolskie, teraz Koleje Śląskie). A pamiętam jak ledwie kilka miesięcy temu buńczucznie zapowiadał, że jak Czesi nie przyjmą jego warunków odnośnie finansowania połączenia, to KD będą jeździć do Harrachowa własnym taborem. Czym by teraz jeździli? Zniszczyliby komunikacją zastępczą kolejne świetne połączenie, tak jak już mało kto jeździ pociągami na linii Wałbrzych - Kłodzko, gdzie ciągle jeżdzą opóźnione busy zamiast pociągów.

  • wałbrzyszanin – 21.12.2017

    Jak znam Rachwalskiego i KD, to szynobus pójdzie na Wrocław i jego okolice, a np z Wałbrzycha do Kłodzka nadal będą jeździć busy zamiast pociągów. Ten człowiek dba tylko o kolej dla Wrocławia.

  • Marian – 21.12.2017

    @wałbrzyszanin: To prawda, ale trzeba przyznać rację temu, że nie tylko Rachwalski za to odpowiada. Za kolej odpowiada Michalak, który stara się o fotel prezydenta Wrocławia, a Rachwalski jest tylko jego poplecznikiem, który robi to co mu każą. Dopóki nie pożegna się całej tej ekipy odpowiedzialnej za kolej, od prezesa KD po marszałka, kolej na Dolnym Ślasku będzie wyglądać jak wygląda, tzn. marginalizacja Dolnego Śląska i ładowanie całej kasy we Wrocław.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.