Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tabor Przewozów Regionalnych stoi, bo przetargi się ślimaczą. Na przykładzie EN57AL-1543

inforail
09.03.2020 08:45
0 Komentarzy

16 stycznia 2020 rokuPrzewozy Regionalne Oddział Podlaski ogłosiły przetarg na wykonanie czwartegopoziomu utrzymania (P4), wraz z pracami dodatkowymi elektrycznego zespołutrakcyjnego EN57AL-1543.

Zamówienie zatem klasyczne, tabor też żaden udziwniony. Dodnia dzisiejszego jednak nie udało się nawet otworzyć ofert, nie mówiąc już owyborze wykonawcy przedmiotowych prac. W międzyczasie natomiast PrzewozyRegionalne kilkukrotnie zmieniły termin otwarcia ofert. Ten najbardziejaktualny to 12 marca 2020 roku, choć i tak wcale nie jest oczywistym, że będzieto data ostateczna.

Co najbardziej zaskakujące zmiany terminów otwarcia ofertwcale nie pociągają za sobą istotnych zmian w specyfikacji przetargowej. Zatakie trudno uznać kwestie związane z rozliczaniem złomu, który zostanieprzekazany wykonawcy a jego wartość będzie potrącona od finalnegowynagrodzenia. Z drugiej jednak strony trudno oczekiwać zmian w przetarguobejmującym jedną jednostkę i to serii znanej Przewozom Regionalnym jak nikomuinnemu.

Ślamazarne działania przewoźnika skutkują następnieproblemami dla pasażerów. Taboru nie ma albo jest nie taki jak być powinien. Towiąże się z odwoływaniem kursów lub realizowaniem ich pociągami innymi niżplanowe. I nie jest to tylko problem Podlasia ale wszystkich regionów skazanychna korzystanie z usług Przewozów Regionalnych. A te ostatnie, jak już pisaliśmyna łamach InfoRail.pl, niewiele robią sobie z kar naliczanych przez UrzędyMarszałkowskie. W ostateczności „idą” do sądów i kwestionują wszystko co się da…   

Komentarze