Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szybciej z Poznania do Bydgoszczy i do Wolsztyna

inforail
09.08.2018 11:29
0 Komentarzy

Skrócenie czasupodróży, wygodne perony, sprawniejszy przewóz towarów oraz większy poziombezpieczeństwa – to przewidywane efekty kontynuacji prac na liniach PoznańWschód – Bydgoszcz i Luboń koło Poznania – Wolsztyn – poinformowały PKP PolskieLinie Kolejowe, które podpisały dwie umowy na aktualizację studiówwykonalności.

Po bardzo dobrej ofercie dla pasażerów na zrewitalizowanychtrasach Poznań Wschód – Wągrowiec oraz Wolsztyn – Luboń, planowane są kolejneudogodnienia. Podpisano umowę na aktualizację dwóch studiów wykonalności,których celem jest wypracowanie optymalnego wariantu modernizacji liniikolejowych. To linia nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – gr. województwakujawsko-pomorskiego, z odtworzeniem mijanki Roszkowo Wągrowieckie, którazwiększy możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów. Będzie także aktualizacjastudium dla linii nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn, która obejmie mi.inprzebudowę przejścia pod torami na stacji Grodzisk Wielkopolski.

PKP Polskie LinieKolejowe S.A. realizują duże projekty łączące regiony, ale nie zaniedbująpołączeń regionalnych i aglomeracyjnych. Kontynuowane są inwestycje ważne dlacoraz sprawniejszych podróży mieszkańców regionów. W Wielkopolsce takimprzykładem są prace planowane na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn oraz Wągrowiec –Gołańcz – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii KolejowychS.A.

Aktualizacje obejmować będą także analizę wnioskówsamorządów dotyczące m.in. przejazdów kolejowo – drogowych i lokalizacji nowychprzystanków pasażerskich. Zaktualizowane studia będą niezbędnym elementem dopodjęcia decyzji finansowych i rzeczowych dotyczących realizacji projektów – todokumenty wymagane przy ubieganiu się o środki z Unii Europejskiej.Aktualizacja studiów wykonalności pozwoli na szybkie przystąpienie do prac.Szacunkowa wartość modernizacji obu tras kolejowych to około 122 mln zł.

Modernizacja ma zwiększyć dostępność transportu kolejowegodla mieszkańców, ułatwić przewóz towarów, podnieść poziom bezpieczeństwa ruchukolejowego i drogowego dzięki przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowymi przejazdów kolejowo-drogowych. Usprawnione będą powiązania komunikacyjnemiędzy koleją a innymi środkami transportu. Zwiększy się przepustowość trasoraz punktualność realizowanych połączeń. Zmniejszone zostanie oddziaływanietransportu kolejowego na środowisko.

PKP Polskie Linie Kolejowe 9 sierpnia 2018 r. w swoimimieniu oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego podpisały dwie umowy zkonsorcjum biur projektowych: IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, Sp. zo.o. oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture Hiszpania na wykonanieaktualizacji studiów wykonalności dla projektów dotyczących rewitalizacji liniikolejowych nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa oraz nr357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Wartość podpisanych umów to nieco ponad 1mln zł netto. Zakończenie aktualizacji zaplanowane jest na IV kwartał 2019 r. Podpisanedokumenty są wypełnieniem zapisów umowy między PKP Polskie Linie Kolejowe aUrzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego z 29 grudnia 2017 r. owspółpracy w zakresie aktualizacji studiów wykonalności dla linii kolejowych nr356 i 357. Umowa przewiduje równe, solidarne współfinansowanie wykonaniaaktualizacji studiów.

Aktualizacja studiów wykonalności to kontynuacja projektówzrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaWielkopolskiego 2007-2013:

1. „Modernizacjalinii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwawielkopolskiego, mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowościz aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec”.

2. „Modernizacjalinii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na terenie województwa wielkopolskiegomającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracjąpoznańską na odcinku na odcinku Wolsztyn – Luboń”.


Komentarze