TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szybciej do Żywca i Katowic. Pociągiem z Bielska-Białej
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.11.2018 10:12:09
Szybciej do Żywca i Katowic. Pociągiem z Bielska-Białej

Ważna inwestycja kolejowa na Podbeskidziu zakończona. Na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra przebudowano perony i wymieniono tory. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych za 60 mln złotych, podróżni wygodniej i szybciej pojadą do Żywca i Katowic.

Ważna inwestycja kolejowa na Podbeskidziu zakończona. Na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra przebudowano perony i wymieniono tory. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych za 60 mln złotych, podróżni wygodniej i szybciej pojadą do Żywca i Katowic.

Prace na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra zostały zakończone. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych podróżowanie w Beskidy stało się bardziej wygodne i komfortowe. W Bielsku Białej Lipniku, Leszczynach, Mikuszowicach i w Wilkowicach Bystrej przebudowano i podwyższono perony - łatwiejsze jest wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są nowe wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Czytelne oznakowanie stacji i przystanków ułatwia podróżowanie.

Dzięki nowemu oświetleniu peronów oraz dróg dojścia, podróżni mogą czuć się bezpieczniej. Na bezpieczeństwo wpływa też przebudowa 11 przejazdów kolejowo – drogowych, które zostały lepiej oświetlone i wyposażone w monitoring. Przejazdy w Bielsku Białej Leszczynach, Mikuszowicach i w Wilkowicach Bystrej dodatkowo wyposażono w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – kierowców o nadjeżdżającym pociągu ostrzega sygnalizacja świetlna. W Bielsku Białej Leszczynach na przejściu przez tory, które wcześniej było zabezpieczone labiryntem, zamontowano rogatki i sygnalizację świetlną, co zwiększa bezpieczeństwo. Sprawniejszy przejazd przez tory zapewnia wymieniona nawierzchnia drogowa oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra pociągi pojadą szybciej od nowego rozkładu jazdy (09.12.2018). Prędkość zwiększy się z 50-70 km/h do nawet 120 km/h. Pociągi towarowe pojadą z prędkością do 100 km/h. To efekt wymiany 16 kilometrów torów. Prace objęły także sieć trakcyjną i 29 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukty i mosty oraz przejścia pod torami (stacja Wilkowice Bystra, Bielsko Biała Leszczyny i Bielsko Biała Lipnik). Jest też 16 nowych rozjazdów, które zostały wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania – zapewnia to sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych.

Inwestycja warta jest 60 mln złotych. Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra to pierwszy odcinek rewitalizowanej linii 139: Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa). Prace mają usprawnić przewóz podróżnych i towarów na Górnym Śląsku. Wartość całego projektu szacowana jest na 200 mln zł. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano do 2023 roku. Obecnie PLK prowadzą prace na odcinku Żywiec – Węgierska Górka, które zakończą się w połowie 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.