Szósty specjalistyczny pociąg ratowniczy
Szóstyspecjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwotechniczne PKP Polskich Linii Kolejowych.
Spółka informuje, że pojazd posiada warsztat i żuraw. Dziękidodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanieuszkodzonego składu. W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznegopociągu wartego 4,5 mln zł.
Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznegowyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej.Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującymmoże zabrać siedmioosobową załogę.
Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić ztorowiska uszkodzone elementy lub wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Pozainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa możeobcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowejodśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton zprędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscuwykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewniaagregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętuniezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane ipodnoszone burty.
Dla zarządcyinfrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne.Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze iuniwersalne wyposażenie skraca czas izwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznieprowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych ? mówi MarekOlkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP PLK informują, że dla zespołów ratownictwa technicznegokupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki dowkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniujednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze orazrozpieracze i nożyce hydrauliczne.
Spółka podaje też, że zespoły ratownictwa technicznego PLKsą jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniachkolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczonena terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd nakażde miejsce sieci kolejowej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze