Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szósty specjalistyczny pociąg ratowniczy

inforail
16.02.2017 12:17
0 Komentarzy

Szóstyspecjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwotechniczne PKP Polskich Linii Kolejowych.

Spółka informuje, że pojazd posiada warsztat i żuraw. Dziękidodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanieuszkodzonego składu. W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznegopociągu wartego 4,5 mln zł.

Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznegowyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej.Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującymmoże zabrać siedmioosobową załogę.

Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić ztorowiska uszkodzone elementy lub wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Pozainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa możeobcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowejodśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton zprędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscuwykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewniaagregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętuniezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane ipodnoszone burty.

Dla zarządcyinfrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne.Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze iuniwersalne wyposażenie skraca czas izwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznieprowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych ? mówi MarekOlkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP PLK informują, że dla zespołów ratownictwa technicznegokupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki dowkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniujednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze orazrozpieracze i nożyce hydrauliczne.

Spółka podaje też, że zespoły ratownictwa technicznego PLKsą jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniachkolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczonena terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd nakażde miejsce sieci kolejowej.


Komentarze