TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Sześć ofert na zaprojektowanie przebudowy stacji w Raciborzu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.07.2018 08:38:57
Sześć ofert na zaprojektowanie przebudowy stacji w Raciborzu (źródło: Wikipedia)

Do końca października 2019 r. ma być zaprojektowana przebudowa dużej stacji kolejowej w Raciborzu (Śląskie). W przetargu na wykonanie pełnej dokumentacji przebudowy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymała sześć ofert – wszystkie w budżecie zamówienia.

Do końca października 2019 r. ma być zaprojektowana przebudowa dużej stacji kolejowej w Raciborzu (Śląskie). W przetargu na wykonanie pełnej dokumentacji przebudowy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymała sześć ofert – wszystkie w budżecie zamówienia.

Inwestycja będzie realizowana w ramach finansowanego z budżetu państwa projektu "Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki (Granica Państwa)" o wartości 296,5 mln zł. Projekt ten jest częścią przedsięwzięcia PLK pod nazwą "Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska".

Magistralna linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle-Chałupki jest częścią międzynarodowego ciągu transportowego E59. To linia ważna dla ruchu pasażerskiego, a szczególnie towarowego - biegnie do granicy państwa i kolejowego przejścia granicznego z Czechami w Chałupkach.

W ramach "Prac na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki" trwają m.in. roboty budowlane na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice. Zakończono już prace na odcinku Krzyżanowice - Chałupki. W ostatnich dniach PLK ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle.

Na przełomie maja i czerwca zarządca kolejowej infrastruktury ogłosił ponowione postępowanie przetargowe mające wyłonić projektanta przebudowy stacji Racibórz. Pierwsze zostało unieważnione w marcu br. wobec tego, że wszystkie cztery oferty przekroczyły założony budżet 3,7 mln zł brutto. W drugim przetargu wszystkie sześć złożonych ofert zmieściło się w zweryfikowanym budżecie 4,9 mln zł. Najtańszą, za 3,5 mln zł, złożyła spółka WYG International.

Zamówienie to obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla planowanej przez PLK przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków, a także m.in. przygotowanie dokumentacji przetargowej pod kątem wyboru wykonawcy prac.

Niezależnie od planów zarządcy kolejowej infrastruktury spółka PKP SA w ramach swojego Programu Inwestycji Dworcowych zamierza do początku 2023 r. przebudować budynek dworca w Raciborzu. W maju br. w tym mieście odbyły się poświęcone sprawie warsztaty kreatywne, na które PKP SA zaprosiły: pasażerów, lokalne społeczności, przedstawicieli organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz społeczników.

Największym obecnie realizowanym przedsięwzięciem PLK w ramach "Prac na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki" są roboty na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Obejmują one ok. 35 km torów, przebudowę sieci trakcyjnej i odnowienie 28 obiektów inżynieryjnych. Wymienionych ma zostać 14 rozjazdów i wyremontowanych 15 przejazdów kolejowo–drogowych. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja będzie kosztowała 69,9 mln zł netto; powinna zakończyć się w grudniu br. Wykonawcą jest firma Skanska.

Trwający przetarg na realizację robót na odcinku Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle obejmuje wymianę 4 km toru, częściową wymianę sieci trakcyjnej oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie też przejazd w stacji Bierawa. Planowany termin zakończenia tej części inwestycji to listopad 2019 r., a szacunkowy koszt - ok. 27 mln zł.

Przedsięwzięcie PLK pod nazwą "Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska" obejmuje kilka projektów. Oszacowany łączny koszt "Prac na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)" to 296,5 mln zł (w tym 281,7 mln zł w woj. śląskim).

Zakładany koszt "Rewitalizacji linii kolejowej nr 138 na odcinku Katowice - Szabelnia – Mysłowice" - to 258,9 mln zł, a "Prac na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd." - 294,1 mln zł (w tym 103 mln zł w woj. śląskim). Na kwoty po ok. 200 mln zł szacowane są projekty: "Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami" oraz "Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała - Zwardoń (granica państwa)".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Racibórz
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.