TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szczegóły komunikacji zastępczej na czas remontu linii do Grodziska
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.05.2017 15:08:07 2 komentarze
Szczegóły komunikacji zastępczej na czas remontu linii do Grodziska (foto: ZTM)

Cztery specjalne linie autobusowe oraz zwiększona częstotliwość istniejących połączeń miejskich – takie zmiany zostaną wprowadzone od września i potrwają 12 miesięcy na czas remontu linii do Grodziska Mazowieckiego.

Cztery specjalne linie autobusowe oraz zwiększona częstotliwość istniejących połączeń miejskich – takie zmiany zostaną wprowadzone od września i potrwają 12 miesięcy na czas remontu linii do Grodziska Mazowieckiego.

Od września wystartują roboty przy przebudowie peronów, torów i sieci trakcyjnej. Ruch pociągów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zostanie wstrzymany na 12 miesięcy. W tym czasie dojazd do i ze stolicy zapewnią autobusy komunikacji zastępczej. Organizację przejazdów opracował Zarząd Transportu Miejskiego oraz Koleje Mazowieckie we współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

Na trzon zastępczej komunikacji składa się pięć autobusowych linii dla mieszkańców Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa, Milanówka, Brwinowa i Piastowa. Połączenia zapewniają nie tylko przejazd do Warszawy, ale także umożliwiają komunikację między miastami leżącymi wzdłuż linii kolejowej.

Linia ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

· kursy w dni robocze co 15 minut, a w dni świąteczne – co 30 minut;

· przejazd w pobliżu przystanków kolejowych;

· 12-metrowe autobusy;

Linia ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

· wahadłowe kursy w dni robocze w godzinach szczytu przewozowego co 15 minut;

· połączenie umożliwi przesiadkę z autobusu do pociągu w Grodzisku Mazowieckim;

· 12-metrowe autobusy;

Linia ZB (Brwinów – Warszawa) – Koleje Mazowieckie

· linia przyspieszona;

· kursy w dni robocze co 10 minut w szczycie przewozowym, w godzinach pozaszczytowych w dni robocze – co 15 minut, a w dni wolne od pracy – co 30 minut;

· w godzinach popołudniowych w dni robocze co drugi kurs w kierunku Brwinowa będzie kierowany na drogę S2 i autostradę A2;

· 12-metrowe autobusy;

Linia ZP (Pruszków – Warszawa) – Zarząd Transportu Miejskiego

· linia przyspieszona;

· kursy w dni robocze w szczycie przewozowym co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona

· autobusy 18-metrowe lub 12-metrowe (w zależności od rozstrzygnięcia przetargu).

Istniejąca linia 717 z Piastowa do Warszawy zostanie wzmocniona. W szczycie przewozowym autobusy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Połączenia z Ursusa i Włoch do centrum Warszawy zostaną dodatkowo wzmocnione ok. 20 autobusami przegubowymi. Wybór linii przewidzianych do wzmocnienia będzie wynikał z możliwości lokalnych dróg w pobliżu modernizowanej linii kolejowej.

Pasażerowie linii grodziskiej będą mogli korzystać także z połączeń WKD. Bezpośredni dojazd do Warszawy z Grodziska Mazowieckiego bez postojów na stacjach i przystankach zapewnią połączenia Kolei Mazowieckich ze Skierniewic i Żyrardowa. Analizowana jest możliwość wprowadzenia na linię dalekobieżną dodatkowych połączeń z Grodziska Mazowieckiego.

Przystanek Warszawa Aleje Jerozolimskie umożliwi sprawne przesiadki z autobusów zastępczych do pociągów SKM, KM i WKD. Szczegółowe informacje na temat zmian w organizacji ruchu będą przekazywane pasażerom na stacjach, przystankach i w środkach komunikacji miejskiej. O zmianach będzie można także przeczytać na stronach internetowych zarządcy infrastruktury oraz przewoźników.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Grodzisk Mazowieckie
komunikacja zastępcza
  • Mateo – 30.05.2017

    I tak wszystko utknie w korkach.

  • MichalK – 30.05.2017

    W Piastowie powinni wzmocnić jeszcze 716. Jest mniej podatne na korki i można z niego wsiąść na Włochach w pociągi z Łowicza/Sochaczewa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.