TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szczecin planuje i rozdziela przewozy do 2021 r.
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.01.2019 14:00:10
Szczecin planuje i rozdziela przewozy do 2021 r.

Szczecin planuje podział pracy eksploatacyjnej w komunikacji autobusowej w 2020 i 2021 r. Chodzi o 28 mln wzkm, które w znakomitej większości trafią do tamtejszych przewoźników komunalnych. Z jednym ale...

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie planuje podział pracy eksploatacyjnej w komunikacji autobusowej w 2020 i 2021 r. Chodzi o 28 mln wzkm, które w znakomitej większości trafią do tamtejszych przewoźników komunalnych. Jest jednak kawałek z tego tortu, który zostanie powierzony operatorowi wyłonionemu w przetargu...

Szczecińscy urzędnicy planują w 2020 i 2021 r. powierzyć wykonywanie przewozów autobusowych w ramach dwuletnich zleceń. Wolumen ten obejmuje obsługę komunikacyjną w wymiarze nie mniejszym niż 28 mln wzkm na regularnych liniach autobusowych oraz 50 000 wozogodzin w przypadku transportu na żądanie, czyli tele-busa. Najwięcej z tego wolumenu trafi w trybie powierzenia do komunalnych przewoźników, którzy obsługują sieć nadzorowaną przez ZDiTM.

Min. 10 mln wzkm z tej puli zostanie zleconych do wykonania Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowe "Klonowica". Nieco mniej, bo przynajmniej 8 mln wzkm zostanie powierzonych do obsługi Szczecińskiemu Przedsiębiorstwu Autobusowe "Dąbie". Wreszcie czas na zlecenie, na którym będzie do wykonania praca eksploatacyjna w wymiarze nie mniejszym niż 5 mln wzkm. To zlecenie powędruje do Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Można więc się domyśleć, że obejmie ono obsługę wybranych linii autobusowych na terenie Szczecina oraz tych, które łączą miasto z Policami i okolicznymi miejscowościami.

W przypadku ostatniego ze zleceń ZDiTM chce przeprowadzić przetarg. Reguła jest, że od lat trafia ono do PKS Szczecin. Chodzi o obsługę wybranych linii autobusowych (nocnych i głównie podmiejskich) w wymiarze min. 5 mln wzkm oraz min. 25 000 wozogodzin rocznie w ramach tele-busa.

Obecnie trwa przetarg na tegoroczną obsługę wspomnianych zadań. Uwagi do jego warunków miała Arriva, której iście symbolicznie udało się skłonić ZDiTM do jednej, w zasadzie niewiele wnoszącej zmiany. Jednak co ciekawe przewoźnik wskazywał, że urzędnicy ze Szczecina powinni przy tej skali zamówienia rozważyć czy roczny okres obowiązywania umowy nie jest zbyt krótki.

Jak więc widać w pewnym stopniu ZDiTM uwzględnił sugestię Arrivy. Wydaje się jednak, że to zbyt mało by myśleć o faktycznym uwolnieniu choć części przewozów autobusowych w szczecińskiej komunikacji. Wygląda więc na to, że ten status quo utrzyma się raczej przez najbliższe trzy lata.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
SPAK Szczecin
SPAD Szczecin
SPPK Police
Arriva
PKS Szczecin
  • Antek Stefański – 03.01.2019

    Następnym razem, jak chcą ogłaszać przetargi, to niech skorzystają z doświadczeń np. warszawskich - stolyca jest obyta w takich przetargach dla ajentów. Aha- i niech też przygotują jakiś teren pod zajezdnię

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.