Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin Główny po nowemu. Z windami i kładką

inforail
21.03.2018 10:17
0 Komentarzy

Trwają intensywneprace na stacji Szczecin Główny. W 2019 r. pasażerowie w pełni skorzystają zfunkcjonalnej i pozbawionej barier architektonicznych stacji – podały PKPPolskie Linie Kolejowe S.A.

Spółka przygotowuje wygodne dojścia do peronów, windy,monitoring i nowe oświetlenie. Wartość prac prawie 74 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują modernizacjęstacji. Zasadniczym celem projektu jest m.in. poprawa wygody podróżnychkorzystających z peronów (nr 2 i 3) oraz umożliwienie samodzielnego dostępu doperonów osobom o ograniczonej mobilności.

– PKP Polskie LinieKolejowe S.A. istotnie zwiększają dla podróżnych dostępność stacji iprzystanków. Szczecin Główny będzie miejscem, z którego każdy pasażer wygodniedostanie się do pociągu. Podobnie zwiększymy komfort obsługi m.in. na stacjachLublin, Dęblin, Świebodzice, Kraśnik i Warszawa Zachodnia. To inwestycje zKrajowego Programu Kolejowego za setki milionów – mówi Arnold Bresch, członekZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wykonawca angażuje siły na peronie nr 2. Działa sprzęt izespoły pracowników. Ustawiane są krawędzie peronu. Widać szykowaniefundamentów pod wiatę. Ze zgromadzonych uprzednio elementów budowane jestodwodnienie. Wykonane już prace odsłoniły stropy nad tunelem pocztowym. Terazprzygotowywane jest wylanie żelbetowej płyty.

Projektowane jest wydłużenia toru nr 1 o około 300 metrów.Dzięki realizacji tego odcinka pociągi będą mogły jeździć w stronęSzczecińskiego Portu Centralnego. Na stacji zapewniono bezpieczną obsługępasażerów. Dodatkowo oznakowano dojście. Prace na torach tak zostałyzorganizowane, żeby nie ograniczać ruchu pociągów regionalnych idalekobieżnych.

Komunikację na stacji ułatwi nowy łącznik na peronie nr 3,który będzie między kładkami. Dotychczasowa kładka będzie zadaszona.Pasażerowie skorzystają z nowych wiat oraz ławek. Pojawią się zegary i tablice informacyjne. Zostanieuruchomiony system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz nowe funkcjonalneoświetlenie. Budowane perony będą miały antypoślizgową nawierzchnię. Specjalneścieżki naprowadzające ułatwią osobom niewidomym i niedowidzącym poruszaniesię. Osoby o ograniczonej mobilności skorzystać będą mogły z 5 wind na perony.Nad bezpieczeństwem podróżnych będzie czuwać system monitoringu.

Perony nr 1, 2 i 3 zostaną również wyposażone w nowe wiaty.Na peronie nr 1 zostaną zamontowane trzyhistoryczne przęsła przeniesione z peronów 2 i 3. Poprawi się dostępność dworcadla pieszych z dolnego i górnego tarasu śródmieścia Szczecina oraz komunikacjizbiorowej i indywidualnej Modernizacja stacji obejmuje także przebudowę torów isieci trakcyjnej oraz montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja jest kontynuacją modernizacji stacji w latach2014 – 2016 wspólnie z PKP S.A. Jej zakres obejmował wówczas przebudowękompleksu projektu budynków dworca, budowę kładki nad peronami 1, 2 i 3 łączącąul. Owocową z dworcem oraz modernizację peronów nr 1 i 4 z budową nowej wiatyna peronie nr 4. Roboty budowlane rozpoczęte w listopadzie 2017 roku, potrwajądo 2019 r. Projekt o wartości 73,9 mln PLN netto ubiega się o dofinansowanieprzez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko.


Komentarze