Przewozom Regionalnym udało się znaleźć wykonawcę przeglądów jednego autobusu szynowego. To SA134-022, który dzięki temu zabiegowi będzie mógł jeździć!
Przewozom Regionalnym udało się znaleźć wykonawcę przeglądów jednego autobusu szynowego. To SA134-022, który dzięki temu zabiegowi będzie mógł jeździć!
Przewoźnik podpisał umowę na wykonanie przeglądów okresowych autobusu szynowego typu 218 Md Mińsk 2 serii SA 134-022, zgodnie z obowiązującymi cyklami przeglądów w oparciu o Dokumentację Techniczno-Ruchową (DTR), Dokumentację Systemu Utrzymania (DSU), opracowaną przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) dla ww. pojazdu, z PESĄ Bydgoszcz S.A., czyli producentem jednostki. Umowa została zawarta w trybie bezprzetargowym i obejmuje wykonanie trzech przeglądów PU-2-1 oraz jednego przeglądu PU 3-2.
Tryb ten został zastosowany, bo wystąpiła pilna konieczność, związana z wydarzeniami, których podmiot zamawiający nie mógł przewidzieć, oraz zgodnie z warunkami ściśle określonymi w dyrektywie unijnej. W uzasadnieniu czytamy, że w związku z podpisaną w dniu 28 października 2016 r. przez Samorząd Województwa Podkarpackiego umową PSC "o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich", Zarząd Województwa Podkarpackiego udostępnił do realizacji przewozów własne autobusy szynowe. Zasady udostępniania (użyczenie, dzierżawa) pojazdów własności Województwa Podkarpackiego zostały określone w aneksie do umowy PSC i nakładają m.in. na Oddział Podkarpacki konieczność wykonywania i ponoszenia kosztów związanych z wykonywaniem obowiązkowych przeglądów okresowych wynikających z Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU) dla poziomów 1, 2 i 3 utrzymania. Ponadto dla pojazdów tych będących w okresie gwarancji właściciel zobowiązuje użytkownika do przestrzegania warunków gwarancyjnych łącznie z wykonywaniem roszczeń z tego tytułu. Z warunków gwarancyjnych autobusu szynowego SA134-022 dostarczonych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki wynika jednoznacznie, że utrzymanie gwarancji wymaga wykonywania przeglądów okresowych przez Serwis Producenta, którym jest na obecną chwilę PESA Bydgoszcz - jedyny podmiot mający nadane przez producenta uprawnienia do ich wykonywania. W przypadku niewykonania tych przeglądów technicznych we wskazanym terminie nastąpi utrata własności eksploatacyjnych oraz zagrożenie wykonania przez Oddział Podkarpacki umowy PSC "o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich".
W tym przypadku poszło gładko, bo przewoźnik zasłonił się utratą gwarancji. Ale w przypadku starszych pojazdów nie ma już tej możliwości. Dlatego pojazdy stoją, zamiast jeździć. Sytuację będziemy nadal śledzić.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.