TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SU45 bardzo awaryjne. Nie było modernizacji do wersji pasażerskiej
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.06.2020 11:45:47
SU45 bardzo awaryjne. Nie było modernizacji do wersji pasażerskiej

W 2008 roku Spółka PKP Intercity przyjęła na stan 50 lokomotyw spalinowych serii SM42 i 19 lokomotyw spalinowych SU45 – napisał w odpowiedzi na interpelację posła Jana Szopińskiego wiceminister Andrzej Bittel.

W 2008 roku Spółka PKP Intercity przyjęła na stan 50 lokomotyw spalinowych serii SM42 i 19 lokomotyw spalinowych SU45 – napisał w odpowiedzi na interpelację posła Jana Szopińskiego wiceminister Andrzej Bittel.

Dalej wskazał, że PKP Intercity nie złomowały we własnym zakresie lokomotyw serii SU45, gdyż nie dysponują odpowiednim zapleczem technicznym. Przeprowadzone zostały przetargi na sprzedaż lokomotyw spalinowych serii SU45, w rezultacie których zawarto umowy na sprzedaż 19 lokomotyw.

Jak pisaliśmy w InfoRail.pl PKP Intercity sprzedały następujące lokomotywy: SU45-152, SU45-175, SU45-183, SU45-195, SU45-214, SU45-73, SU45-192, SU45-100 i SU45-118.

Andrzej Bittel wskazał, że były one bardzo awaryjne, koszty napraw bardzo wysokie, a na rynku coraz częściej brakowało części zamiennych. Jedyną drogą umożliwiającą przywrócenie lokomotywy do eksploatacji było przeprowadzenie ich naprawy na poziomie P5 połączonej z modernizacją. Niemniej jednak, żaden podmiot na rynku nigdy nie zmodernizował przedmiotowej lokomotywy do wersji pasażerskiej.

Lokomotywy trafiły do firmy Karpiel sp. z o.o.

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl do ruchu przywrócona została m.in. lokomotywa SU45-194, która została zmodernizowana przez wskazaną spółkę. Od 2017 roku ponownie jest w służbie.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
SU45