TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Strategia taborowa Przewozów Regionalnych z 2017 roku do kosza?
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.01.2020 10:45:38
Strategia taborowa Przewozów Regionalnych z 2017 roku do kosza?

Przewozy Regionalne co do zasady informacji o strategii taborowej nie udzielają. Wyjątkowo wypowiedź rzecznika prasowego tej spółki Dominika Lebdy znalazła się jednak w Rzeczpospolitej.

Przewozy Regionalne co do zasady informacji o strategii taborowej nie udzielają. Wyjątkowo wypowiedź rzecznika prasowego tej spółki Dominika Lebdy znalazła się jednak w Rzeczpospolitej.

Reprezentant Prezesa Zgorzelskiego stwierdził: Planujemy inwestycje, ale w pierwszej kolejności poinformujemy o nich naszych udziałowców. Należy zatem przez to rozumieć, że strategia taborowa jest dopiero na etapie planowania, a to, co zostało zaprezentowane w 2017 roku na targach w Gdańsku zostało wyrzucone do kosza. Dla porównania PKP Intercity od 2017 roku właśnie realizują swoją strategię taborową a nowe i zmodernizowane pojazdy można już liczyć w setkach. Tymczasem Przewozy Regionalne, w okresie ostatnich pięciu lat, wprowadziły do ruchu około 60 takich jednostek, z czego znaczna część to nic innego jak zmodernizowane EN57.

W 2017 roku Przewozy Regionalne twierdziły, że celem jest odmłodzenie taboru. Spółka zapowiadała pozyskanie 238 ezt-ów. W perspektywie do 2030 roku w planach było pozyskanie co najmniej 30 pojazdów z napędem hybrydowym. Przewidywano także pozyskanie 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami miały umożliwić zestawienie pojemnych składów zmiennokierunkowych. Strategia zakładała również pozyskanie 9 lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych.

Co planują teraz Przewozy Regionalne? Tajemnica.   



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
tabor
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.