Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stołeczny ratusz zaskoczony koncepcją linii średnicowej

inforail
28.03.2019 12:43
0 Komentarzy

Zaprezentowana przezPKP Polskie Linie Kolejowe informacja na temat zmiany koncepcji przebudowylinii średnicowej jest zaskoczeniem dla stołecznego ratusza.

Przedstawiciele władz Warszawy deklarują, że z chęciąprzystąpią do rozmów z kolejarzami o zmianie zakresu tej inwestycji. Wcześniejramy tego przedsięwzięcia przedstawiano inaczej.

Przed warszawiakami oraz mieszkańcami aglomeracji uciążliwaprzebudowa linii średnicowej. Różnego rodzaju zmiany czekają nie tylko stacje iprzystanki pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią, ale takżekilometrowej długości tunel, wiadukty i mosty kolejowe nad Wisłą. Za inwestycjęodpowiedzialne jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W ostatnich przekazachmedialnych zmieniła się jednak narracja inwestora co do przystanku Nowy Świat iprzesunięcia przystanku Powiśle.

Warszawa od kilku latprowadzi rozmowy z PKP PLK odnośnie modernizacji linii średnicowej licząc nato, że w wielu elementach uzyskana zostanie poprawa funkcjonowania tegopołączenia. Jednakże, zakres inwestycji też był jasno określony, informowanonas również, iż kluczową kwestią jest czas jej realizacji. Dotychczas nie byłomowy o tak dużej przebudowie. W sytuacji, którą mieliśmy okazję poznać zapośrednictwem mediów, widzimy szansę na stworzenie nowych rozwiązań z ogromnąkorzyścią dla warszawiaków. To zmiany, które w pełni popieramy – mówi RafałTrzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. Wtej chwili oczekujemy od PKP PLK informacji odnośnie nowych rozwiązań. Jesteśmygotowi do rozmów i czekamy na prezentację pomysłów. Jednocześnie chcielibyśmyustalić zakres czasowy tej inwestycji i realnie ocenić skalę utrudnień.Rozpoczęliśmy już bowiem prace analityczne dotyczące przygotowania objazdów ikoordynacji inwestycji. Nowa koncepcja PKP PLK powoduje, iż pojawia siępotrzeba zweryfikowania części przyjętych założeń. Informacja na tematkonieczności zamknięcia Al. Jerozolimskich jest dla nas nowością – dodajeprezydent stolicy.

Szerszy zakres prac

Dotychczas inwestor w rozmowach z miastem nie prezentowałtak szerokiego zakresu prac na linii średnicowej. W ciągu ostatnich kilku latPKP PLK nie przewidywało m.in. możliwości zmian w układzie przystanków pomiędzyWarszawą Śródmieściem a Warszawą Wschodnią. Dla władz Warszawy nowe stanowiskojest zatem zaskoczeniem.

Wobec medialnej deklaracji podsekretarza stanu wMinisterstwie Infrastruktury oraz prezesa PKP PLK stołeczny ratusz zgłaszagotowość do podjęcia rozmów i jest otwarty na wszelkie propozycje dotyczącekonkretnych rozwiązań projektowych. Jeśli istnieje faktyczna możliwośćwybudowania dodatkowego przystanku kolejowego w pobliżu ronda Charles'a deGaulle'a oraz przesunięcia przystanku Powiśle w rejon ul. Solec – Warszawapoprze takie zmiany.


Komentarze