TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu Słoneczny
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.08.2019 16:10:39
Stanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu Słoneczny

Publikujemy stanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu "Słoneczny".

Publikujemy stanowisko Kolei Mazowieckich ws. pociągu "Słoneczny":

Spółka Koleje Mazowieckie nie posiada systemu rezerwacji miejsc w uruchamianych pociągach, w tym na przejazd pociągiem "Słoneczny". Oznacza to, że sprzedaż biletów na dany pociąg jest nielimitowana, a każdy z podróżnych, niezależnie od kanału dystrybucji biletów, może nabyć bilet na przejazd w danym dniu, w określonej relacji.

W sytuacjach zwiększonej frekwencji podróżnych występuje znaczne przepełnienie składów, a co za tym idzie - komfort podróży ulega obniżeniu.

Pociąg "Słoneczny" już od 15 lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród naszych podróżnych, którzy docenili m.in. bardzo atrakcyjną cenę tego połączenia. To z myślą o tych podróżnych oferta była wzbogacana np. o towarzyszącą jej akcję promocyjną Słoneczny Wysyp Rabatowy, a trasa pociągu została wydłużona do Ustki, co roku także staraliśmy się, by godziny kursowania pociągu były jeszcze bardziej dogodne. Po zakupie wagonów piętrowych komfort podróży uległ poprawie – w trasę wyjeżdża pociąg klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażony w przewijaki dla niemowląt, posiadający miejsce na rowery, a także dysponujący większą liczbą miejsc. Każdego roku cieszyliśmy się z dobrej frekwencji, jednak sytuacja z ostatniego długiego weekendu przerosła nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo poruszeni faktem, że część z podróżnych, która zakupiła bilety, nie mogła z nich skorzystać z uwagi na przepełnienie pociągu. Jak już zaznaczyłam, w pociągu nie ma rezerwacji miejsc. Chcieliśmy w ten sposób uniknąć sytuacji, w której w jakikolwiek sposób miałoby dojść do ograniczenia dostępności biletów. Długie weekendy są od zawsze czasem newralgicznym, dlatego decyzja o podroży w tym terminie jest obarczona ryzykiem związanym z bardzo dużą liczba współpasażerów. Tak też się stało podczas ostatniego długiego weekendu. Jest nam bardzo przykro z tego powodu. Frekwencja w "Słonecznym" wracającym 18 sierpnia z Ustki przerosła nasze oczekiwania, mimo maksymalnego zestawienia pociągu, tj. ośmiu wagonów. Łącznie w pociągu było ponad 1000 miejsc siedzących i prawie drugie tyle stojących. W związku z zaistniałą sytuacją podejmiemy działania związane z monitorowaniem liczby sprzedawanych biletów, co niestety będzie się wiązało z ograniczeniami w sprzedaży. W tej sytuacji jednak musimy kierować się bezpieczeństwem podróżnych.

Przepraszamy osoby, które nie mogły skorzystać z wykupionych biletów. W tej sytuacji podróżni mogą złożyć reklamację. Każda z nich zostanie rozpatrzona pozytywnie. W ramach zadośćuczynienia te osoby otrzymają bilety specjalne na przejazd pociągiem "Słoneczny" w przyszłym roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie