TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler za drogi dla Kolei Mazowieckich
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.08.2017 12:12:08 11 komentarzy
Stadler za drogi dla Kolei Mazowieckich

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ofercie na wykonanie napraw poziomu P4 10 mazowieckich Flirtów. Przewoźnik właśnie unieważnił przetarg.

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ofercie na wykonanie napraw poziomu P4 10 mazowieckich Flirtów. Przewoźnik właśnie unieważnił przetarg.

Oferta konsorcjum Stadler Service sp. z o.o. oraz Stadler Polska sp. z o.o. okazała się dla przewoźnika zbyt droga. Zaproponowana cena znacznie bowiem przekraczała kosztorys zamawiającego. Firmy chciały za usługę 54.704.720,48 zł brutto. Budżet Kolei Mazowieckich na ten cel to 35.451.350,28 zł brutto. Termin wykonania umowy do dnia 30 czerwca 2019 roku. Wykonawca zobowiązał się do wykonania usługi naprawy każdego ezt w terminie nie dłuższym niż 54 dni oraz udzielenia gwarancji jakości na bezawaryjną pracę na 19 miesięcy. Teraz zapewne czeka nas powtórka przetargu.

Przypomnijmy, że w tym roku mija 10 lat odkąd Flirty pojawiły się na mazowieckich torach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Koleje Mazowieckie
P4
Flirt
  • Ju – 25.08.2017

    Co za clickbaitowy tytuł! Już się przestraszyłem że chodzi o ten duży przetarg.

  • Robert – 25.08.2017

    To może mieć duży wpływ na ostateczny wybór w zamówieniu na 71 nowych EZT. W takiej sytuacji wzrasta szansa Pesy.

  • uJ – 25.08.2017

    @RobertW żadnym stopniu nie wzrastają szanse Pesy. Niby dlaczego miałyby wzrastać? Stadler jest niewiele droższy, a zapewne pobije Pesę kwestiami technicznymi. Fizyki Pesa nie pokona - pudła aluminiowe zawsze będą lżejsze od stalowych, co niesie za sobą niższe zużycie energii. I dobrze. Elfy nie sprawują się najgorzej, ale pobór energii ma znaczenie, a Flirty są dodatkowo solidniej wykonane z materiałów lepszej jakości.

  • gutek – 25.08.2017

    spółka córka KM którą należy powołać do takich rewizji jest w stanie zmieścić się kosztami napraw które proponuje KM .inaczej to zakłady naprawcze będą dyktowały ceny jakie będą chciały

  • Robert – 25.08.2017

    @uJTak ale należy wziąć pod uwagę przyszłe koszty eksploatacji tych pojazdów. Jeśli Stadler teraz zaoferował tak wysoką cenę za naprawy rewizyjne to zrobi to również przy naprawach tych 71 nowych EZT które miałyby kupić KM. Trzeba patrzyć w przyszłość.

  • NCi – 25.08.2017

    Przypominam rozgorączkowanym. To która firma wygra przetarg na 71 ezt jest zapisane w dostarczonych już dokumentach. Zamawiający nie ma już praktycznie żadnej możliwości zmienić zapisów przetargu i na nowo ułożyć punktacji. Klamka zapadła w terminie składania ofert. Tego co jest zapisane w nich, nikt nie jest w stanie w sposób legalny zmienić. Jeśli z punktu formalnego wszystko obie firmy dopięły na ostatni guzik, zamawiający choć dwoiłby się i troił niewiele może zrobić. Myślę, że nawet nie może bez konsekwencji unieważnić całego przetargu. Po co miałby zresztą to robić? Warunki przetargu sformułowane były przez KM w sposób korzystny dla Stadlera. Wiele za tym przemawia. Z jakiegoś powodu bardzo zależało i zamawiającemu i oferentowi na związanie się kontraktem. Tu w przetargu na P4 unieważnionym przez KM poszukuje się alibi i usprawiedliwienia dla swojego postępowania. Całkiem możliwe, że ten przetarg to była ustawka. Następny przetarg na P4 dla dziesięciu Flirtów wygra i tak jedyny oferent Stadler z ceną większą niż oferował zamawiający. Stanie się to już po ogłoszeniu wyniku przetargu na 71 ezt-ów. Jedno jest pewne. Nie wygrał go niestety Newag. Zaoferował z jakiegoś powodu zbyt zaporową cenę.

  • advisor – 27.08.2017

    @NCiTego, że ktoś na pewno nie wygrał nie byłbym taki pewny...

  • antysyf – 27.08.2017

    @NCiDlaczego Newag dał cenę "zaporową"? Po pierwsze dał cenę rynkową, bo zgodną z przewidywanym budżetem. Budżet ustala sie w efekcie zapytania w trybie szacowania wartości zamowienia. Wiec zrozum wreszcie, ze to nie Newag dal cene "zaporowa", tylko Pesa i Stadler daly ceny prawie dumpingowe. Newag gra bardzo dobrze, bo nie konfliktuje sie ze Stadlerem przed zlozeniem ofert na warszawskie metro... Wiec obstawiam 71 EZTow dla Stadlera, metro dla Newagu... Pesa w klopotach.

  • Robert – 27.08.2017

    @advisorDokładnie, nie wiadomo kto wygra. oczywiście na papierze Stadler ma największe szanse , ale różnie to może być.

  • Hugo Włoss – 27.08.2017

    A nie wiadomo. Stadler wygra.

  • mechanik – 12.10.2017

    @NCI Te twoje bzdury:"Następny przetarg na P4 dla dziesięciu Flirtów wygra i tak jedyny oferent Stadler z ceną większą niż oferował zamawiający. Stanie się to już po ogłoszeniu wyniku przetargu na 71 ezt-ów"- w praktyce wyglądają tak: 35.137.381,71 zł, podczas gdy zamawiający chciał przeznaczyć na ten cel 35.451.350,28 zł. Tak się dobrze pisze przetargi (łącznie z 71EZT)...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.