Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stadler wygrywa przetarg Kolei Mazowieckich

inforail
11.10.2017 13:47
0 Komentarzy

W ogłoszonym 1 czerwca 2017r. postępowaniu przetargowym na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dlaKolei Mazowieckich stanęło trzech producentów taboru kolejowego: Newag S.A.,Stadler Polska Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz S.A. i ZNTK”Mińsk Mazowiecki” S.A.

Złożoneprzez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczącekosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska Sp. z o.o. o uzyskałnajwyższą notę – ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum PesaBydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze TaboruKolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A., uzyskując wysoki wynik – blisko 88 punktów.Trzeci w ocenie był Newag S.A. z liczbą ponad 79 punktów.

Wszystkie trzy złożone oferty byłyinteresujące i za nie dziękuję. Niestety, mogliśmy wybrać tylko jedną inajkorzystniejszą dla Kolei Mazowieckich propozycję, według ściśle określonychkryteriów, a tę złożyła firma Stadler. Gratulacje. Liczymy na rychłe podpisanie umowy zwybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczeniepierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku – powiedział Czesław Sulima,członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

I przypomnijmy. PESA w konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki zaproponowałakwotę 2.174.553.900,00 zł brutto. Niewiele droższy okazał się Stadler, któryzaproponował cenę 2.210.767.370,75 zł. Newag wycenił swoje pociągi na2.729.734.080,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2.793.695.394,96zł brutto.

Wszystkie oferty mieściły się w kosztorysie. Cena byłajednak tylko połową kryteriów wyboru, a te zostały dość rozbudowane. Tozadecydowało o wygranej Stadlera. Kryteria, według których oceniano oferty to:

Kryterium jakości -Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61 pięcioczłonowych EZT, symulatora zjego instalacją uruchomieniem i przeszkolenie pracowników, pakietówpozderzeniowych (naprawy) dla tych EZT, szkolenie pracowników z obsługi tychEZT / Waga: 15

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT orazrealizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT /Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnychw poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wpoziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik efektywnościpięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik efektywnościdwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznychw pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznychw dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości – Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzącychw pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowymelektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5 Cena – Waga:

Łącznie plan zakupu 71 nowych ezt obejmuje:

• 61 ezt pięcioczłonowych, które zostaną skierowane główniedo obsługi połączeń w relacjach: Warszawa – Działdowo (6 ezt), Sochaczew -Warszawa – Celestynów (12 ezt), Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki (12ezt), Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin (15 ezt), Warszawa -Tłuszcz (16 ezt).

• 10 ezt dwuczłonowych, które zostaną skierowane do obsługipołączeń Radom – Drzewica, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Dęblin czy Radom- Warka.

Realizacjazamówienia będzie się odbywać w trzech etapach:

-do 2018 r. – dostawa sześciu pięcioczłonowych ezt,

-do 2019 r. – dostawa 10 dwuczłonowych ezt,

-w latach 2019 – 2022 zakup 55 sztuk pięcioczłonowych.


Komentarze