TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler wygrywa przetarg Kolei Mazowieckich
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2017 15:49:25 30 komentarzy
Stadler wygrywa przetarg Kolei Mazowieckich

W ogłoszonym 1 czerwca 2017 r. postępowaniu przetargowym na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich stanęło trzech producentów taboru kolejowego: Newag S.A., Stadler Polska Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz S.A. i ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A.

Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska Sp. z o.o. o uzyskał najwyższą notę - ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A., uzyskując wysoki wynik - blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag S.A. z liczbą ponad 79 punktów.

- Wszystkie trzy złożone oferty były interesujące i za nie dziękuję. Niestety, mogliśmy wybrać tylko jedną i najkorzystniejszą dla Kolei Mazowieckich propozycję, według ściśle określonych kryteriów, a tę złożyła firma Stadler. Gratulacje. Liczymy na rychłe podpisanie umowy z wybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczenie pierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

I przypomnijmy. PESA w konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki zaproponowała kwotę 2.174.553.900,00 zł brutto. Niewiele droższy okazał się Stadler, który zaproponował cenę 2.210.767.370,75 zł. Newag wycenił swoje pociągi na 2.729.734.080,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2.793.695.394,96 zł brutto.

Wszystkie oferty mieściły się w kosztorysie. Cena była jednak tylko połową kryteriów wyboru, a te zostały dość rozbudowane. To zadecydowało o wygranej Stadlera. Kryteria, według których oceniano oferty to:

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61 pięcioczłonowych EZT, symulatora z jego instalacją uruchomieniem i przeszkolenie pracowników, pakietów pozderzeniowych (naprawy) dla tych EZT, szkolenie pracowników z obsługi tych EZT / Waga: 15

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10 dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT oraz realizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5 Cena - Waga:

Łącznie plan zakupu 71 nowych ezt obejmuje:

• 61 ezt pięcioczłonowych, które zostaną skierowane głównie do obsługi połączeń w relacjach: Warszawa - Działdowo (6 ezt), Sochaczew - Warszawa - Celestynów (12 ezt), Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki (12 ezt), Góra Kalwaria - Czachówek - Warszawa - Modlin (15 ezt), Warszawa - Tłuszcz (16 ezt).

• 10 ezt dwuczłonowych, które zostaną skierowane do obsługi połączeń Radom - Drzewica, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin czy Radom - Warka.

Realizacja zamówienia będzie się odbywać w trzech etapach:

- do 2018 r. - dostawa sześciu pięcioczłonowych ezt,

- do 2019 r. - dostawa 10 dwuczłonowych ezt,

- w latach 2019 - 2022 zakup 55 sztuk pięcioczłonowych.




Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
PESA
Newag
przetarg
ezt
  • Kaz – 11.10.2017

    Yes! Yes! Yes!

  • Mikol – 11.10.2017

    No i elegancko, lubię podróżować pociągami Stadlera. Wygodne i niezawodne.

  • gutek – 11.10.2017

    Dobra decyzja KM -teraz czekamy na dobry wybór lokomotyw dla PKP IC

  • Robert – 11.10.2017

    I bardzo dobrze.

  • hahaha – 11.10.2017

    nie rozumiem jak polskie pieniądze/kapitał można wypuścić poza Polskę, w innych Państwach jest to niedopuszczalne.

  • mechanik – 11.10.2017

    Gratulacje!

  • PLati – 11.10.2017

    Nie do końca poza Polskę bo Stadler ma tu w ciul poddostawcow, więc i kasa tu zostanie

  • Robert – 11.10.2017

    @hahaha

    Tak w innych państwach. Np. we Włoszech gdzie kupili Impulsy II od Newagu. Jak oni mogli kupić pociąg od polskiego producenta, a nie od włoskiego? Co nie?

  • MichalK – 11.10.2017

    Ważne że nie wygrała PESA - Elf 2 jest paskudny i straszył by nas przez 30 lat. Oby tylko te Flirty były lepiej dopracowane niż te z Łodzi.

  • FAN_STADLERA – 11.10.2017

    Zazdroszczę pasażerom KM. Stadler Flirt to mój ulubiony EZT.
    U mnie w ŁKA wygrał Newag.

  • rr – 11.10.2017

    szkoda, że nie Polski pociąg

  • Mazowszanka – 11.10.2017

    POLSKI - wyprodukowany w Siedlcach, na Mazowszu!

  • Robert – 11.10.2017

    Szkoda, że nie Pesa albo Newag :(

  • Kupa – 11.10.2017

    porażka...mam nadzieję, że ta ściema z kosztami utrzymania będzie uwalona

  • Misiu – 11.10.2017

    Czyli widzimy się w KIO.

  • paweli – 11.10.2017

    niestety znowu wspieramy niemiecki przemysł

  • mechanik – 11.10.2017

    Szwajcarski, @@@@@...

  • sphinx – 11.10.2017

    Newag już ma gotowe odwołanie

  • laik – 11.10.2017

    Jeśli już to szwajcarski. Jednak fabryka jest w Polsce, dużo komponentów jest z Polski, a pociąg jest niestety znacznie lepszy i konstrukcyjnie i jakościowo od polskiej konkurencji - w szczególności od Pesy.

  • Gerwazy Gąbka – 11.10.2017

    A zwłaszcza popołudniu

  • dd – 11.10.2017

    Pesy popołudniu?

  • Praktykant.mechanik – 11.10.2017

    W końcu firma postawiła na jakość, a nie na cenę! Pesa to marny tabor! Każdy przyzna kto w KM pracuje. Rozmawiałem z mechanikami jezdzacymi Stadlerami i nie mogą się go nachwalic. Jak dla mnie nie ma tu nic złego że to nie polskie produkty. Lepiej jeździć bez awarii niż potem stać na szlakach i słuchać jak nas wyzywają podróżni. Jak by Pesa miała coś dobrego to by ona wygrała ale już firma się poznała na niej więc nie pcha się w dziadostwo

  • www – 11.10.2017

    ...i znowu za jakieś 10 lat będzie marudzenie, że koszt modernizacji będzie bardzo wysoki. Stadlery owszem fajnie wyglądają, ale jazda nimi mi nie odpowiada. Lepiej czuję się w innych EZT (bez EN57 i pochodnych). Ani tymi śląskimi, ani nowszymi łódzkimi. Ale to moje zdanie.
    Budy Stadler pewnie wyprodukuje w Szwajcarii. No chyba, że coś się zmieniło i to zadanie wykonana Solaris. Wtedy ok będzie można powiedzieć, że to polski pociąg.

  • kubex.. – 11.10.2017

    A Koleje Śląskie kupują Pesy jak jakiś niedofinansowany przewoźnik w Polsce B... Kiedy w końcu zaczną stawiać na jakość! Powinni zrobić to tak, jak wtedy gdy Stadler wchodził do Polski - dwóch przewoźników zamawiających składy w jednym przetargu (KM i UMWŚ) - wyszło by taniej, i - o ile wygrałby Stadler - to pociągi też byłyby lepsze o niebo lepsze, produkowane większą serią i zunifikowane - czyli części zamienne tańsze i jedna duża seria zamiast dwudziestu krótkich.

  • Kapitalista – 11.10.2017

    Jaki polski kapitał ??? Ten, którego 50-80% pochodzi z dofinansowania unijnego ? Cz Wy się słyszycie ?

  • advisor – 11.10.2017

    Co było do przewidzenia - gratulacje dla Stadlera!

  • NCi – 11.10.2017

    Tak jak napisałem 21.08. przetargu z całą pewnością nie wygrał Newag. Jest? Jest. Wątpiłem, choć nie wykluczałem jedynie wygranej PESY. Stadler nie dał się jednak ubiec konkurencji. Mimo że zaoferował nieco wyższą cenę za ezt, to już za ich utrzymanie nie dał się ubiec Pesie. I stało się tak jak trochę przeczuwałem. To Helweci mogą otwierać szampana, a w każdym bądź razie cieszyć się z wygranej. Trochę szkoda, że to jednak nie jedna z dwóch polskich firm. Newag na własne życzenie odpadł, a Pesa... z całą pewnością nie ma lepszych pojazdów niż Stadler, ale też jak się okazało, tańszych w utrzymaniu. Dlatego cieszy mnie, że pasażerowie KM będą z czasem podróżować dobrymi składami.

  • Misiu – 11.10.2017

    Mądrala.

  • mechanik – 12.10.2017

    @NCI Kolejne bzdury.
    Może przypomnę co pisałeś, przy okazji poprzedniego P4 z 25.08:
    "Następny przetarg na P4 dla dziesięciu Flirtów wygra i tak jedyny oferent Stadler z ceną większą niż oferował zamawiający. Stanie się to już po ogłoszeniu wyniku przetargu na 71 ezt-ów"
    A praktyka:
    35.137.381,71 zł, podczas gdy zamawiający chciał przeznaczyć na ten cel 35.451.350,28 zł.

  • Kuba – 12.10.2017

    Szkoda że to nie Polski pociąg wygrał. Co prawda nie kibicowałem pesie, bo SKM dla warszawy są takie średnie, ale EZT Newagu trzymają się nieźle na trasie do skierniewic.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.