TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler pokazał wnętrze nowego Flirta dla Kolei Mazowieckich
- Opublikowano: 24.09.2019 16:15:24
Stadler pokazał wnętrze nowego Flirta dla Kolei Mazowieckich

Stadler Polska zaprezentował dziś (24 września) w Gdańsku pierwszy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich w ramach rekordowego zamówienia na 71 pojazdów.

Stadler Polska zaprezentował dziś (24 września) w Gdańsku pierwszy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich w ramach rekordowego zamówienia na 71 pojazdów.

Nowoczesny, niskopodłogowy, pięcioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny FLIRT wyprodukowany w siedleckim zakładzie wyjedzie na mazowieckie tory już w tym roku.

W uroczystej prezentacji pierwszego nowego pojazdu dla Mazowsza wzięli udział: przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Kolei Mazowieckich oraz przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Stadlera. Pojazd został wyprodukowany w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Umowa o wartości ponad 2,2 miliarda zł zakłada dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT wraz z ich serwisowaniem w całym okresie do naprawy w poziomie utrzymania P5 (max. 18 lat) i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania pierwszych sześciu pojazdów w ramach RPO WM to 96,16 mln zł. Kolejne pojazdy będą dofinansowane z POIiŚ w wysokości 580 mln zł. Zamówienie jest największym w historii polskiej kolei kontraktem na zakup pojazdów kolejowych.

Koleje Mazowieckie to dziś najprężniej rozwijający się przewoźnik kolejowy w kraju. Rekordowy, historyczny kontrakt na 71 nowoczesnych ezt-ów o wartości 2,2 mld zł potwierdza jego rolę na rynku. Codziennie potwierdzają ją też pasażerowie wybierający popularną KM-kę jako środek transportu do pracy czy szkoły – podkreślał Marek Miesztalski, skarbnik województwa mazowieckiego.

Dostawy pojazdów produkowanych w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT, z której pochodzi prezentowany pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa – Działdowo.

- To niezwykle ważny dzień dla transportu kolejowego na Mazowszu, ale także dla całej branży kolejowej w Polsce. Z ogromną satysfakcją wspólnie z producentem, prezentujemy Państwu pierwszy pojazd FLIRT nowej generacji. W najbliższych latach 71 takich właśnie pojazdów wyjedzie na tory Mazowsza, znacząco podnosząc komfort podróży. Realizacja tego przełomowego kontraktu nie pozostawia wątpliwości, że Koleje Mazowieckie to niekwestionowany lider w kraju pod względem poziomu nowoczesności parku taborowego, a także realizacji pionierskich projektów, wyznaczających standardy dla branży kolejowej w Polsce – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Pojazdy FLIRT dla Kolei Mazowieckich zostały wyprodukowane w Polsce, na Mazowszu. To mieszkańcy tego regionu produkowali pociągi, którymi sami będą podróżować. Dlatego na pojeździe widnieje znak graficzny z podpisem: FLIRT – wyprodukowano w Siedlcach, który będzie przypominać o tej przełomowej dla pasażerów inwestycji. Można to podsumować jednym stwierdzeniem: "z Mazowsza dla Mazowsza

- Zarówno ten, jak i pozostałe pojazdy FLIRT zamówione przez Koleje Mazowieckie, zostaną wyprodukowane w naszym siedleckim zakładzie, przy udziale naszych lokalnych partnerów i dostawców. Bardzo się cieszymy, że możemy zaprezentować dziś Państwu ten nowoczesny, komfortowy pociąg. Jestem przekonany, że przypadnie do gustu pasażerom na Mazowszu i będzie dobrze służył przewoźnikowi – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Pojazd FLIRT dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej.

Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów.

Pociąg obsługiwany pojazdami FLIRT będzie mógł porusza się z prędkością maksymalną 160 km/h. Jeden ezt FLIRT zmieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu - ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.

Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2 (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Flirt
Stadler
Koleje Mazowieckie
  • Adam Tomasz Miałczyński – 26.09.2019

    fajnie wygląda, ale osobiście nie widzę różnicy w stosunku do tych co dla IC jeżdżą... https://youtu.be/ZhruFQp_Njw

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.