TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Stadler będzie utrzymywał 69 pociągów Arrivy przez 15 lat
- Opublikowano: 12.07.2018 15:17:23
Stadler będzie utrzymywał 69 pociągów Arrivy przez 15 lat

Stadler i Arriva Nederland podpisały umowę na serwisowanie i utrzymanie 69 pociągów przez okres 15 lat.

Stadler i Arriva Nederland podpisały umowę na serwisowanie i utrzymanie 69 pociągów przez okres 15 lat.

Chodzi o pojazdy objęte zleceniem z listopada 2017 na dostawę 18 składów bimodalnych typu WINK oraz modernizację 51 pojazdów GTW, która będzie w dużym stopniu opierać się na technologii akumulatorowej, wnosząc w ten sposób cenny wkład w ochronę środowiska. Pociągi będą eksploatowane na północy Holandii w regionach Fryzji i Groningen.

Nowa umowa serwisowania i utrzymania została zawarta na 15 lat - od 2020 do 2035 roku. Stanowi ona kontynuację umowy serwisowej, zgodnie z którą od 2006 roku świadczone są usługi utrzymania pociągów GTW należących do Arrivy.

Hein van der Schoot, dyrektor zarządzający spółki Stadler Service na Holandię i Wielką Brytanię mówi: "Bardzo się cieszymy z podpisania tej umowy. Tym samym Stadler wchodzi na pionierską ścieżkę technologii przyjaznej środowisku, co potwierdza, że nasza firma podejmuje wysiłki w celu złagodzenia skutków zmian klimatycznych. Poza tym jesteśmy dumni mogąc kontynuować wieloletnie partnerstwo z firmą Arriva Nederland, które od lat przynosi doskonałe wyniki, czego efektem jest wysoki poziom zadowolenia pasażerów.“

Anne Hettinga, prezes zarządu Arriva Nederland, podkreśla znaczenie nowej umowy: "Współpraca między firmami Arriva i Stadler stanowi siłę napędową gospodarki całej północy Holandii. Cieszymy się na kolejne 15 lat dobrej kooperacji.“

Pociągi WINK z biodieslem i akumulatorami

Nowe pociągi WINK mogą być napędzane zarówno odnawialnym uwodornionym olejem roślinnym (HVO) jak i energią z baterii. HVO to paliwo odnawialne (biodiesel drugiej generacji), wytwarzane z oleju roślinnego i odpadów tłuszczu. W roku 2025 trasa Leeuwarden-Groningen będzie częściowo zelektryfikowana. Wówczas na odcinkach niezelektryfikowanych pociągi będą korzystały już tylko z energii zgromadzonej w akumulatorach a stosowanie biodiesla stanie się zbędne.

Pociągi GTW z szeroko zakrojonym programem modernizacji

W roku 2020 pociągi GTW zostaną poddane daleko idącej modernizacji. Obejmie ona zarówno ich wnętrze jak i konstrukcję zewnętrzną. Między innymi zostaną przestawione na zasilanie bateryjne, co pozwoli zmniejszyć emisję. Dzięki temu pociągi GTW staną się znacznie bardziej ekologiczne niż są dzisiaj.

Więcej miejsc pracy w Leeuwarden

Celem umożliwienia profesjonalnego utrzymania dodatkowych pociągów WINK i zapewnienia ich możliwie najwyższej dostępności powiększony zostanie zakład utrzymania w Leeuwarden i dobudowany trzeci tor. Planowane jest także utworzenie dodatkowych miejsc pracy dla mechaników.

WINK to pojazd przeznaczony do obsługi linii regionalnych o mniejszej liczbie pasażerów. Zaletą tego rozwiązania jest duża elastyczność napędu. Można zbudować wieloczłonowy spalinowy zespół

z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym na olej napędowy (diesel) lub zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO) oraz bimodalny zespół trakcyjny (BMU) z silnikiem wysokoprężnym i akumulatorami lub z napędem elektrycznym i akumulatorami. WINK jest pojazdem przeznaczonym do transportu regionalnego, który od pierwszych kilometrów umożliwia bezemisyjną eksploatację. Pojazdy WINK mogą mieć długie lub krótkie pudło wagonu. Można je konfigurować stosownie do wymagań przewoźników wykorzystując standardowe moduły o długości 1,8 m. Pojazd może być wyposażony w dwie, trzy lub cztery pary drzwi. Dzięki przemyślanej konfiguracji i lekkiej, aluminiowej konstrukcji, nacisk na oś nie przekracza 18 ton. Maksymalna prędkość pociągu to 160 km/h. Dzięki likwidacji pomieszczeń maszynowni za kabinami maszynisty uzyskano więcej miejsc siedzących. Przewoźnik Arriva Netherlands, wykorzystał tę przestrzeń (do pierwszych drzwi) na strefy ciszy.

GTW to przegubowe zespoły trakcyjne, które można eksploatować w trakcji spalinowo-elektrycznej lub elektrycznej ze wszystkimi powszechnie stosowanymi napięciami zasilania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.