TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Średni wiek taboru w PKP CARGO to 30 lat
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.09.2017 09:29:23 7 komentarzy
Średni wiek taboru w PKP CARGO to 30 lat

Średni wiek wagonu i lokomotywy PKP CARGO to ponad 30 lat.

Średni wiek wagonu i lokomotywy PKP CARGO to ponad 30 lat. Żeby zrealizować proces odnowy taboru musimy myśleć o podwyższeniu cen. Nie będziemy mogli jednak tego zrobić, jeżeli nie będziemy konkurencyjni, to znaczy, gdy transport samochodowy nie będzie płacił za dostęp do swojej drogi albo będzie płacił minimalne stawki - powiedział szef PKP Cargo Maciej Libiszewski.

I dodał, że dzisiaj nierównowaga jest tak duża, że po naszych drogach jeździ ponad 200 tys. prawie nowych tirów, a ilość wagonów kolejowych spada.

Jego zdaniem większe zaangażowanie się w transport artykułów związanych z motoryzacją, artykułów spożywczych czy chemicznych będzie w stanie zrównoważyć w przyszłości zmniejszające się przewozy węgla i kruszywa, ale pod warunkiem, że wyrównane będą szanse pomiędzy transportem drogowym a kolejowym.

Liczymy się z tym, że w skali kilku, kilkunastu lat przewozy węgla i kruszywa będą maleć. W to miejsce mamy zamiar znacznie bardziej włączyć się w przewozy specjalistyczne. Za granicą południową, w Czechach, nasze spółki już w tej chwili są specjalistami od przewozu towarów z sektora automotive. Żeby zdobyć taką pozycję, należy wykazywać się bardzo dużą punktualnością, i my to robimy. Korzystamy przy tym z nowoczesnego terminalu intermodalnego w Ostrawie-Paskowie, który staje się bramą do Europy Południowej dla grupy PKP Cargo - powiedział prezes.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
tabor
  • gutek – 14.09.2017

    a pracowników jeszcze większy

  • advisor – 14.09.2017

    No jeśli przez lata ma się w d.... kupowanie nowego taboru, tylko jedzie na kanibalizowaniu wszystkiego to nic dziwnego. Janusze biznesu.

  • ANARH – 14.09.2017

    Dla lokomotywy 30 lat to nic wieklkiego , jest w kwiecie wieku -średniego , wiec ma jescze nastepne 30 lat do odsłużenia żeby się splaciła jej produkcja / amortyzacja kosztów. . więc nie wydziwiajcie , tylko trzeba Modernizowac. Na swiecie jezdza ponad 50 letnie loki . np. Szwajcaria . taki bogaty kraj. a my bogtśi ?

  • akuku – 14.09.2017

    Na RK jest artykuł o francuskich spalinówkach CC 72000. Jeździły 50 lat. Więc nie marudzić. Co jednak nie znaczy, że nie powinien zaistnieć jakiś program odnowy taboru w tej firmie.

  • wdr2 – 14.09.2017

    W tym zestawieniu uwzględnia się SM42, ST45, ST48 jako nowe w momencie przebudowy.

  • ralf38286 – 14.09.2017

    Może niech "władcy" PKP CARGO zaczną inwestować a nie tylko doić??!!!

  • marcin – 16.09.2017

    popieram Advisora przez lata ciagle wszystko cieli a teraz wagonów niw mają. Zamówić pociąg w CARGO to jest masakra. Prywaciarz ma być na 10 i jest. Cargo ma być na 10 i jest tyle że dwa dni po terminie. Ale papierów do wypełnienia, komisarzy, odbiorów bez liku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.