Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sprzątanie Fabrycznego kosztuje ponad pół miliona złotych netto!

inforail
05.07.2017 19:27
0 Komentarzy

Polskie KolejePaństwowe podpisały, bez przetargu, umowę z firmą Amlux, na sprzątanie dworcaŁódź Fabryczna. Zapłacą za tę usługę 556 000.00 PLN netto.

Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymanie porządku iczystości na multimodalnym dworcu Łódź Fabryczna i w jego otoczeniu. Firmazostała wybrana w trybie bezprzetargowym. Dlaczego? Otóż w uzasadnieniuczytamy, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzico najmniej jedna z następujących okoliczności: ze względu na wyjątkowąsytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której niemógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a niemożna zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.Wyjątkowa sytuacja PKP wynikała z przedłużających się ustaleń co do obszaru, którypowinien zostać objęty przedmiotową usługą, co uniemożliwiło zachowanieterminów dla udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. Wokresie od 10.12.2017 do 10.3.2017 usługę realizowała firma Amlux. Umowaobejmowała zarówno utrzymanie porządku i czystości w części miejskiej jak i wczęści kolejowej. Już po rozpoczęciu obowiązywania umowy trwały uzgodnienia codo obszaru, który powinna obejmować umowa oraz określenia terenów pozostającychw kompetencjach UM Łódź i PKP PLK. Poszczególne zmiany ustaleń powodowałykonieczność aktualizacji karty obmiarowej obiektu, kluczowej dla potrzeboszacowania kosztów i przygotowania postępowania przetargowego. Ostatecznie wdrugiej połowie stycznia 2017, na spotkaniu na gruncie Przedstawiciele PKP PLK,PKP S.A. i UM Łódź ustalili, że nowa umowa, którą w imieniu PKP PLK ma zawrzećPKP S.A. obejmie wyłącznie część kolejową obiektu, a UM Łódź odstępuje odwspólnego przeprowadzenia postępowania. Uzgodnienia te, spowodowały koniecznośćponownej weryfikacji karty obmiarowej oraz ponownego oszacowania kosztówrealizacji usługi. Ostateczną wersję karty opracowano w lutym br., a następnieustalono szacunkowy koszt realizacji usługi, na podstawie którego PKP PLKprzygotowała nowe pełnomocnictwo. Wskazane pełnomocnictwo, zostało przekazanedo PKP S.A. 8.3.2017. Z uwagi na fakt, iż dotychczasowa umowa obowiązywała do10.3.2017, PKP S.A. nie było możliwości przeprowadzenia postępowania w trybie przetargui zaszła konieczność kontynuacji usługi utrzymania czystości przezdotychczasowego Wykonawcę. Ponieważ jest to jedna z podstawowych usługutrzymaniowych, brak jej ciągłości wiąże się z ryzykiem dewastacji, pogorszeniastandardów jakości obsługi obiektu, a w rezultacie będzie miał negatywny wpływna wizerunek zarówno PKP S.A. jak i PKP PLK S.A.


Komentarze