TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Spór o poznańskie wiadukty
- Opublikowano: 02.08.2018 09:17:35
zdjęcie ilustracyjne

Niecałe dwa tygodnie temu PKP PLK deklarowały dofinansowanie budowy dwóch wiaduktów w Poznaniu.

Niecałe dwa tygodnie temu PKP PLK deklarowały dofinansowanie budowy dwóch wiaduktów w Poznaniu.

Mają one powstać w ciągu ul. Golęcińskiej oraz Lutyckiej. Dwa kolejne obiekty, które Poznań chce zbudować – tunel na ul. Grunwaldzkiej na granicy z Plewiskami oraz wiadukt nad przejazdem kolejowym na ul. Krańcowej – kolejowa spółka umieściła na liście rezerwowej.

PKP PLK S.A. poinformowała tymczasem, że Miasto Poznań nie chce budować wiaduktów.

Mam wrażenie, że wypowiedź ma podtekst polityczny. Współpracujemy z PKP PLK w wielu obszarach i prowadzimy z zarządem regularne rozmowy dotyczące różnych kwestii. Jeśli chodzi o wiadukty to nie jest tak, że Miasto nie chce ich realizować. Jeśli tylko zdobędziemy środki to z pewnością będziemy stawiać na takie inwestycje, jak chociażby tunel na Grunwaldzkiej – mówi Maciej Wudarski, zastępca Prezydenta Miasta Poznania.

PKP postawiło dosyć jasne kryterium naboru na dofinansowanie wniosków - Miasto musi posiadać koncepcję na daną inwestycję.

Na ul. Starołęcką i Wolę takiego planu nie mamy, co wynika z dwóch powodów. Po pierwsze dla ul. Starołęckiej powstał projekt, który przez wzgląd na inne wytyczne PKP związane z pozostawieniem rezerwy na trzeci tor, jest już nieaktualny. W związku z tym niebawem go przemodelujemy. Po drugie, jeśli chodzi o węzeł Wola, to wymagana jest tu ogromna inwestycja ze strony Miasta. Szacujemy, że przebudowa skomplikowanego układu drogowego pochłonie ok. 120-150 mln zł, a PKP dofinansuje jedynie ok. 10-15 procent tej kwoty. W tej chwili nie mamy środków na realizację tej inwestycji. Miasto nie odrzuca więc szansy, tylko realnie gospodaruje budżetem, jaki ma do dyspozycji – wyjaśnia Maciej Wudarski.

Prace przy bezkolizyjnym przejeździe wzdłuż ul. Grunwaldzkiej toczą się niezależnie od dofinansowania od PKP. W zeszłym roku rozstrzygnięto przetarg na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla całości węzła transportowego Grunwaldzka. Wykona go francuska firma Safege S.A.S. Dokumentacja projektowa wraz z kompletem decyzji ma zostać przygotowana do kwietnia 2019. Wówczas zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę robót budowlanych i dokumentacji wykonawczej, a jesienią 2021 roku węzeł powinien zostać oddany do użytku.

Przy ul. Św. Michała najprawdopodobniej budowany będzie tunel drogowy. Inwestycja ta musi być realizowana wraz z budową III toru od stacji Poznań Główny do Poznań Wschód - co jest bez wątpienia zadaniem PKP PLK S.A.

Miasto deklaruje współpracę i partycypację przy budowie wiaduktu wzdłuż ul. Krańcowej, która znajduje się poza głowicą stacji Poznań Wschód. Ten projekt znalazł się na liście rezerwowej i będzie realizowany w momencie znalezienia się na liście głównej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
wiadukt
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.