Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spadła punktualność pociągów pasażerskich

inforail
07.12.2017 12:39
0 Komentarzy

Punktualnośćkolejowych przewozów pasażerskich spadła w trzecim kwartale tego roku do 89proc. z 92 proc. kwartał wcześniej – wynika z najnowszych danych opublikowanychprzez Urząd Transportu Kolejowego.

Według danych UTK najniższą punktualność zanotowały pociągiPKP Intercity, bo na poziomie 70,8 proc. Kwartał wcześniej punktualność tegoprzewoźnika była wyższa i wyniosła 76,6 proc. Najwyższą punktualność zanotowałanatomiast Warszawska Kolej Dojazdowa z wynikiem 99,4 proc., czyli bliskimwynikowi sprzed kwartału.

Największy polski przewoźnik kolejowy, czyli PrzewozyRegionalne zanotowały spadek punktualności do 89,2 proc. z 92,5 proc. w drugimkwartale.

Według danych UTK przewoźnicy kolejowi uruchomili w trzecimkwartale tego roku 438,4 tys. pociągów (o ok. 12 tys. więcej niż w poprzednimkwartale).

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz zopóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 47 sekund. Największy odsetekstanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – ponad 50 proc., a niecałe 0,5 proc. spóźniłosię o więcej niż 60 minut.

Jak informuje UTK, w trzecim kwartale odwołano 2436 pociągówpasażerskich.


Komentarze