TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SM31-143 w historycznych barwach
- Opublikowano: 08.02.2019 11:37:24
SM31-143 w historycznych barwach (fot. A. Chmielewski/PKP CARGO)

Kolejna lokomotywa PKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM31-143 zostanie zaprezentowana na terenie łódzkiej Sekcji Centralnego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A.

Kolejna lokomotywa PKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM31-143 zostanie zaprezentowana na terenie łódzkiej Sekcji Centralnego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A.

Lokomotywa przeszła w Zakładzie Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku naprawę na poziomie P4, w ramach której przywrócono jej dawną malaturę – zieleń z pomarańczowym pasem. To już 20. lokomotywa, której PKP CARGO przywróciła historyczne barwy.

Prezentacja lokomotywy odbędzie się w sobotę 9 lutego, w godz. 11.00-14.00 na terenie sekcji Centralnego Zakładu PKP CARGO w Łodzi Olechowie, przy ul. Jana Gottlieba Blocha 15. Chętni będą mieli możliwość zwiedzenia sekcji z przewodnikiem.

Jesteśmy spółką komercyjną, ale staramy się także dbać o dziedzictwo polskich kolei – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. To na pewno nie jest to ostatnia lokomotywa, której PKP CARGO przywraca historyczne barwy – wyjaśnia prezes Warsewicz.

Lokomotywy SM31 były budowane w latach 1976-1985 w Fabryce lokomotyw Fablok w Chrzanowie. Wyprodukowano 196 pojazdów tej serii. Są one przeznaczone do wykonywania ciężkich prac manewrowych na górkach rozrządowych i w przemyśle. Posiadają o 50 proc. większą moc niż lokomotywy serii SM42.

SM31-143 została zbudowana w 1981 roku. Pracę w służbie PKP rozpoczęła w lutym tego samego roku z przydziałem do lokomotywowni Katowice Szopienice. Następnie zatrudniona była w Raciborzu, Częstochowie, Bytomiu, Gliwicach i w Katowicach, skąd w 2000 roku trafiła do Zakładu Taboru w Łodzi, gdzie pracuje do dzisiaj. Łączny przebieg lokomotywy wynosi 761 787 km.

Lokomotywa SM31-143 przeszła naprawę w Zakładzie Napraw Taboru w Czerwieńsku, należącym do spółki zależnej PKP CARGOTABOR i specjalizującym się w naprawach rewizyjnych i głównych na poziomie P4 i P5.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.