TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych pod połączenie Katowice – Kraków?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.05.2020 16:45:34
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych pod połączenie Katowice – Kraków?

Przewozy Regionalne planują reaktywować Śląski Zakład. Tym razem już nie w Katowicach a w Częstochowie.

Przewozy Regionalne planują reaktywować Śląski Zakład. Tym razem już nie w Katowicach a w Częstochowie.

Jakkolwiek to brzmi, Częstochowa faktycznie znajduje się w województwie śląskim i może rzeczywiście lepiej jej będzie z Zakładem Śląskim niż z Zakładem Łódzkim. Ale nie o to chodzi. Do redakcji InfoRail.pl dotarła informacja z kręgów zbliżonych do przewoźnika, że celem Przewozów Regionalnych jest wejście na połączenie Kraków – Katowice. Według przekazanych nam informacji przewoźnik zaczął już dreptać w Urzędach Marszałkowskich, zarówno województwa śląskiego, jak i małopolskiego, żeby to jemu została powierzona obsługa tej trasy po remoncie.

Dalej przekazano nam, że sytuacja dla Przewozów Regionalnych jest o tyle korzystna, że w obu województwach rządzi PiS, który znany jest z tego, że wspiera swoich. A obecne władze Przewozów Regionalnych na czele z prezesem Krzysztofem Zgorzelskim powiązań z partią rządzącą raczej się nie wyprą. Tym samym szef przewoźnika drepta już wokół swoich kolegów z Urzędów Marszałkowskich, chcąc całkowicie wyeliminować z obsługi połączeń Kraków – Katowice zarówno Koleje Śląskie, jak i Koleje Małopolskie.

I znowu pomóc mu w tym może fakt, że za sterami obu przewoźników zasiadają prezesi, którzy zostali wskazani przez marszałków. Czyli to ta sama opcja co prezes Zgorzelski.

Argumentacja w tym przypadku jest prosta. Przewozy Regionalne twierdzą, że Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie, jeśli już istnieć muszą, to niech skupią się na obsłudze połączeń wewnątrz danego regionu. A trasy międzywojewódzkie niech zostawią właśnie Przewozom Regionalnym. Roszczeniowość tego ostatniego przewoźnika może iść jeszcze dalej. Prezes Zgorzelski – według informacji jakie dostaliśmy – będzie żądał od marszałków przekazania taboru do obsługi połączenia Kraków – Katowice. Takie rozumowanie jest – w przekonaniu prezesa Zgorzelskiego – jedynym słusznym. W jego ocenie bowiem funkcjonowanie regionalnych przewoźnika jest bez sensu, a żaden z nich nie wnosi żadnej wartości na rynku przewozowym.

Oczywistym jest, że z połączeń na trasie Kraków – Katowice nie zrezygnują PKP Intercity. I z tym przewoźnikiem trzeba będzie konkurować. W Przewozach Regionalnych mają jednak świadomość, że o ile walka z narodowym przewoźnikiem to nieco inny kaliber, o tyle już w starciu z Kolejami Śląskimi i Kolejami Małopolskimi starcie może okazać się bolesne. Obaj przewoźnicy eksploatują bowiem nowy i nowoczesny tabor, w zestawieniu z którym poczciwe EN57, jakkolwiek w ocenie Przewozów Regionalnych, stylowe, to jednak wolne i przestarzałe. Jazda z prędkością 110 km/h na wyremontowanej trasie może okazać się niemożliwa. A alternatyw brak. Stąd dreptanie prezesa. Przy czym przydałoby się również wydreptać połączenia Kraków – Częstochowa i Katowice – Częstochowa, bo zjazdy na pusto mogą być nieopłacalne… Ale czy ktoś w Przewozach Regionalnych tym się przejmuje?        



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Kraków
Katowice