TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Śląski Urząd Marszałkowski korzysta z opcji na Elfy2
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.02.2017 09:06:39 8 komentarzy
Śląski Urząd Marszałkowski korzysta z opcji na Elfy2

Śląski Urząd Marszałkowski skorzysta z opcji i kupi dwa dodatkowe Elfy2 od PESY. Przypomnijmy, że przetarg na dostawę pociągów prowadzili wspólnie Urząd Marszałkowski i Koleje Śląskie. Dodatkowo samorząd zakupi składy 4-członowe.

Śląski Urząd Marszałkowski skorzysta z opcji i kupi dwa dodatkowe Elfy2 od PESY. Przypomnijmy, że przetarg na dostawę pociągów prowadzili wspólnie Urząd Marszałkowski i Koleje Śląskie. Dodatkowo samorząd zakupi składy 4-członowe.

Pojazdy, które bydgoski producent zaoferował Województwu Śląskiemu i Kolejom Śląskim, należą do zaprojektowanej przez PESA Bydgoszcz SA rodziny elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF 2. Składy te ? oprócz znanego już z poprzedniej generacji Elfów najwyższego, priorytetowego dla PESA, poziomu bezpieczeństwa pasażerów i obsługi ? charakteryzować będzie ciekawy design, nowoczesne, jednoprzestrzenne, klimatyzowane wnętrza wyposażonymi w wygodne fotele, dynamiczna informacja pasażerska oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów. Kolejne zalety Efa 2, to monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, a także nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżąco śledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji serwisu. Prędkość eksploatacyjna pojazdów będzie wynosiła 120 km/godz.

Wcześniej z opcji skorzystały Koleje Śląskie i zamówiły kolejne cztery pociągi firmy PESA. Przewoźnik skorzystał z prawa opcji przewidzianego w umowie z października 2016 r., kiedy wraz z samorządem województwa zamówił 13 pociągów.

Przypomnijmy, że umowa z 18 października ub. roku objęła zakup jednej jednostki 2-członowej, dwóch 3-członowych oraz dziesięciu 4-członowych. Poszczególne składy zamówione zostały przez samorząd województwa oraz Koleje Śląskie. W umowie zawarto tzw. prawo opcji, przewidujące dostarczenie - bez osobnego przetargu, po potwierdzeniu ze strony zamawiających - kolejnych sześciu pociągów: trzech 2-członowych, jednego 3-członowego i dwóch 4-członowych. Zarówno Koleje Śląskie, jak i Urząd Marszałkowski z opcji skorzystali.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Koleje Śląskie
Śląskie
  • dziobak250 – 16.02.2017

    Po co komu pociągi na 120km/h? Nie lepiej zamówić na 160 może kiedyś się przydadzą, 120km/h to mogą jeździć kiblami.

  • mediafun – 16.02.2017

    dla ruchu regionalnego a o taki chodzi idealne, w końcu wymiana taboru powinna postępować a w KŚ jest co wymieniać

  • dziobak120 – 16.02.2017

    KŚ na 160 ma wystarczającą ilość pojazdów. Do ruchu aglomeracyjnego więcej nie trzeba. A poza tym kto ci da podwójna obsadę.

  • zeus04 – 16.02.2017

    KŚ nie zależy nawet jeździć 130, a taką możliwość już ma i wykorzystuje tylko sporadycznie, czyli na dwóch sobotnio-niedzielnych pociągach przyspieszonych w stronę Bielska Białej i bardzo dobrze.

  • Wypadało 130 – 16.02.2017

    To już 130, aby wykorzystać 1 mechanika. Kupują z kagańcem, a to pozorna oszczędność. Dla Pesa też wizerunkowo kiepskie, takie cuda a tylko 120. Na wizualizacji jedzie z 400 ta :).

  • Gieksiak – 16.02.2017

    Przedmówcy już wyjaśnili kwestię prędkości, więc nie ma co się powtarzać. Skorzystanie z opcji jak najbardziej OK, tym bardziej, że wcześniej już KŚ ze swojej opcji skorzystały, teraz zatem należy już tylko czekać na dostawy nowych Elfów.

  • Tomek – 17.02.2017

    Dobry ruch, szkoda że tylko dwie sztuki. Oby sprawowały się równie pięknie jak wyglądają na wizualizacjach, czego KŚ i pasażerom (w tym sobie) życzę.

  • soad – 18.02.2017

    jest zapis o dodatkowym kontrakcie wartości 20% kwoty zamówienia czyli pewnie na trzy dodatkowe jednostki starczy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.