Prawie 609 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 przeznaczy Unia Europejska na dofinansowanie transportu kolejowego poza TEN-T – poinformowało CUPT.
Prawie 609 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 przeznaczy Unia Europejska na dofinansowanie transportu kolejowego poza TEN-T – poinformowało CUPT.
Powstaną m.in. nowe przystanki kolejowe w Gdańsku i Wrocławiu wraz z niezbędną infrastrukturą. Będą też środki na Budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i dalszy rozwój Pomorskiej Kolei Metropolitarnej.
W związku z zakończeniem oceny wniosków o dofinansowanie projektów złożonych w ramach konkursu nr POIiŚ.5.2/2/16 dla działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T, przedstawiamy listę rankingową uwzględniającą wszystkie projekty wybrane do dofinansowania, które spełniły kryteria oceny i uzyskały wymaganą liczbę punktów. Lista została zatwierdzona przez Instytucję Zarządzającą w dniu 8 marca 2018 r.
Dofinansowanie UE otrzymają:
1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – projekt pt. "Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą".
2. Pomorska Kolej Metropolitarna S.A. – projekt pt. "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja "Kolei Kokoszkowskiej" Faza III – elektryfikacja linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga".
3. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego – projekt pt. "Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351".
Wartość 3 projektów, które znalazły się na liście, to aż 881 181 529,40 zł, w tym wysokość środków przyznanych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 to 608 744 286,45 zł. Każdy z projektów otrzymał unijne dofinansowanie w wysokości 85 proc.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.