TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Składy Arrivy na dłużej w Wielkopolsce? Jest nowy przetarg
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.10.2019 12:45:53
Składy Arrivy na dłużej w Wielkopolsce? Jest nowy przetarg

Koleje Wielkopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę czterech spalinowych jednostek. Jedno z kryteriów wyboru wskazuje, że przewoźnik chętnie korzystałby dalej ze składów Arrivy.

Koleje Wielkopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę czterech spalinowych jednostek. Jedno z kryteriów wyboru wskazuje, że przewoźnik chętnie korzystałby dalej ze składów Arrivy.

Oferty w przetargu można składać do 4 grudnia 2019 roku. Kryteria wyboru są ciekawe, a mianowicie:

Wyposażenie oferowanych pojazdów w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską - Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: zaoferowanie przez Wykonawcę pojazdów kolejowych typu: 218 Ma lub 218 Md lub 223M lub VT628.4, dla których Zamawiający dysponuje maszynistami posiadającymi uprawnienia do obsługi tych pojazdów - Waga: 15

Cena - Waga: 75.

W tej chwili na rynku nie ma wolnych 223M, pozostają więc składy 218 Md i VT628.4, które może zaoferować Arriva. Jednostki takie są już eksploatowane przez Koleje Wielkopolskie, kwestią otwartą pozostaje więc tylko cena.

Pociągi mają pojeździć w barwach Kolei Wielkopolskich do 31 marca 2021 roku.  

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Wielkopolska
szt
Arriva
  • Mikołaj Andrzejewski – 31.10.2019

    czyli generalnie ilościowo spalinowozów w wlkp nadal tyle samo... może samorząd i kw zajęły się istniejącymi liniami, a nie przejmują nową linię na Piłę. pieniadze na elektrowozy są, a spalinowozów ciągle brakuje... nie mogliby więcej wypożyczyć, do czasu az dojdą impulsy z newagu?

  • Darek Spólnicki – 31.10.2019

    Mikołaj,kasy już nie ma-ani na elektryki ani na spaliny.Bo wszystkie pieniądze poszły właśnie na 48WE oraz spalinowe Newagi i zakup 2xSA139 z bydgoskiej Pesy,także o nowe składy będzie ciężko.A ponieważ Newagi przyjadą za rok,to dzierżawa VT628/SA134 od Arrivy jest konieczna niestety na ten właśnie okres,i te Newagi zastąpią wynajmowane składy z Arrivy RP.A poza tym z tym zapełnieniami jest tak,że są one max.do Pobiedzisk,Murowanej Gośliny czy Buku,a dalej jest lżej i często taki jeden skład wystarcza.A jakbyś przeczytał inne wpisy pod zdjęciem,to jeden wpis był taki,że następnym pociągiem do Wągrowca jechało 40 osób na pokładzie,więc wina za ten stan rzeczy jest po obu stronach,bo i przewoźnicy nie stosują podwójnych zestawień,ale też i ludzi,którzy rzucają się do zapełnionych pociągów szczytowych jak "pelikany" dosłownie,więc tutaj wina za ten stan rzeczy jest po wielu stronach.I teraz Mikołaj Tobie dlaczego przewoźnicy-otóż dlatego,że problem nie jest tylko z kierunkami obsługiwanymi przez Koleje Wielkopolskie,ale również Polregio-tak,tak PR też ma ten problem.Żeby nie być gołosłownym w tym stwierdzeniu,to ten problem jest na linii do Leszna,na szczytowych pociągach PR na LK353 do Inowrocławia i Torunia oraz porannym do Poznania obsługiwanym przez PR-co udowodnione jest na zdjęciach wrzuconych na FB Burmistrza Pobiedzisk pana Ireneusza Antkowiaka w komentarzach pod tym postem oraz fotkach udostępnianych na stronie FB linii kolejowej E59 Poznań Główny-Leszno,gdzie co jakiś czas ten temat powraca.Więc winę ponosi Urząd Marszałkowski,który robi zestawienia pociągów zarówno KW i PR-problem jest u obu operatorów-gdzie takowe problemy u drugiego zupełnie pomijasz w tej opinii i wielu raczej powie to,co ja piszę.Więc uważam Mikołaj,że decyzja UMWW o przekazaniu obsługi linii 354 do Piły w ręce KW jest mimo wszystko słuszna,bo skoro podpisano już porozumienia "PKM"-to niech te KW już jeździ i tyle ;)

  • Kamil Orłowski – 31.10.2019

    maja coraz mniej skladow

  • Paweł Pasternak – 01.11.2019

    Niee, dość niemieckich szrotów!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.