TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skanery laserowe podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych!
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.02.2018 16:14:47
Skanery laserowe podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych (foto: PKP PLK)

Skanery laserowe i dodatkowe sygnalizatory powstrzymają kierowców przed niewłaściwym wjazdem i blokowaniem toru na przejazdach kolejowo – drogowych. Pierwsze urządzenia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamontowały we Wrocławiu na skrzyżowaniu z linią do Legnicy.

Skanery laserowe i dodatkowe sygnalizatory powstrzymają kierowców przed niewłaściwym wjazdem i blokowaniem toru na przejazdach kolejowo – drogowych. Pierwsze urządzenia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamontowały we Wrocławiu na skrzyżowaniu z linią do Legnicy.

Spółka liczy na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pasażerów pociągów oraz sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch drogowy do centrum miasta.

PKP PLK podają, że 99% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych spowodowali w 2017 r. nieostrożni kierowcy. Ich nieodpowiedzialność pokazuje coraz liczniejszy monitoring przejazdów. Ignorowanie czerwonych świateł, znaku stop, wjeżdżanie na przejazd pomimo braku miejsca na zjazd, oraz omijanie slalomem półrogatek i wjeżdżanie pod opadające rogatki – to podstawowe błędy prowadzące do tragedii, opóźnień pociągów uszkodzeń urządzeń i taboru.

Przejazd kolejowo-drogowy na ul. Średzkiej we Wrocławiu - skrzyżowanie z linią E 30 Wrocław – Legnica (zabezpieczony rogatkami, sygnalizacją i oznakowaniem), to miejsce, gdzie kierowcy notorycznie wjeżdżali na tory, pomimo braku możliwości opuszczenia przejazdu. Samochody blokowały przejazd pociągów, uszkadzały urządzenia. Tylko w ubiegłym roku kierowcy spowodowali na ul. Średzkiej 165 awarii, w tym sprawcami ponad 60% byli kierowcy ciężarówek.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. We Wrocławiu zamontowano dodatkowe zabezpieczenia na szczególnie ruchliwym skrzyżowaniu. Wykorzystanie skanerów laserowych i dodatkowych sygnalizatorów ma zapobiec wjazdowi kierowców na tory, gdy brak jest miejsca na zjazd. PLK realizuje także program przejazdowy, który zwiększy bezpieczeństwo na ponad 180 przejazdach – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Spółka podaje, że montaż dodatkowych urządzeń na przejeździe we Wrocławiu, to jedno z wielu działań PLK na rzecz zwiększania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają modernizacje linii i bezkolizyjne skrzyżowania, które wykluczają niebezpieczne zdarzenia samochodów i pociągów. PLK realizują obecnie w ramach KPK tzw. program przejazdowy "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" za ok. 400 mln zł. Przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe i montowane nowe urządzenia dają kierowcom dodatkowe sygnały o przejeździe pociągów.

W ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd - "Szlaban na ryzyko!" od 12 lat prowadzone są działania, by zwiększyć odpowiedzialność kierowców i ograniczyć liczbę zdarzeń na przejazdach. Kierowcy i piesi otrzymali w 2017 r. 256 tys. ulotek o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. 103 tys. materiałów dydaktycznych trafiło do dzieci podczas spotkań na temat bezpieczeństwa w szkołach i przedszkolach (1000 spotkań, z ponad 50 tys. dzieci). Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd -"Szlaban na ryzyko!" wykorzystuje nagrania z kamer podczas warsztatów z instruktorami jazdy oraz w procesie szkolenia nowych kierowców. W 2017 r seminaria były zorganizowane w siedmiu miastach. Materiały trafiły do około 800 ośrodków szkolenia kierowców. Pomogą przygotować w 2018 r. około 50 tysięcy przyszłych kierowców.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
przejazd kolejowy
Wrocław
  • Michał Skrzecz – 09.02.2018

    Wysokie kary pomoga ot 2000zl za przejazd gdy migaja swiatla, 1500zl ktos wjechal pomimo niemozliwosci opuszczenia

  • Sebastian Rożentalski – 10.02.2018

    Michał Skrzecz to daj mandat kierowcy za to,że sekundę przed sygnalizatorem zaczęło migac światło o zamykaniu przejazdu.Karać tych co wjezdzaja z premedytacją a nie tym co będąc na wysokości sygnalizatora zaczęło migac czerwone światełko.

  • Michał Skrzecz – 11.02.2018

    Sebastian Rożentalski dam kazdemu takiemu jak ty co nie widzi roznicy I jak nie wiem kierowac sie zdrowym rozsadkiem. Zawsze rogatki zjazdowe maja opoznienie,l wzgledem wjazdowych, no ale zapewne o tym zapomniales albo poprostu o tym nie wiesz bo nie korzystasz z drog

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.