TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Skąd i dokąd najchętniej jeździmy?
PKP IC InfoRail.pl - Opublikowano: 13.08.2018 12:20:20
Skąd i dokąd najchętniej jeździmy?

Podróżowanie koleją jest coraz popularniejsze. Aż 21,4 mln pasażerów wybrało w pierwszym półroczu 2018 roku podróże z PKP Intercity, czyli o ponad milion osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Skąd i dokąd najchętniej jeżdżą Polacy?

Podróżowanie koleją jest coraz popularniejsze. Aż 21,4 mln pasażerów wybrało w pierwszym półroczu 2018 roku podróże z PKP Intercity, czyli o ponad milion osób więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Skąd i dokąd najchętniej jeżdżą Polacy?

W pierwszym półroczu tego roku najpopularniejszym połączeniem był przejazd z Krakowa do Warszawy, w taką podróż wybrało się ponad 1,2 mln pasażerów. Blisko 900 tys. podróżnych jechało pociągami PKP Intercity z Gdańska do Warszawy. Inne popularne połączenia to relacje z Poznania i Białegostoku do Warszawy, a także z Warszawy do Wrocławia. Najczęściej wybieranymi przejazdami nieuwzględniającymi stolicy były relacje Poznań - Wrocław, Katowice - Wrocław oraz Poznań-Trójmiasto – podały PKP Intercity.

Największy wzrost liczby pasażerów odnotowano na trasie Warszawa - Wrocław, wyniósł on 25% w stosunku do pierwszego półrocza 2017 r. 24% więcej podróżnych wybrało połączenie Katowice - Wrocław. Duży wzrost (11%) odnotowano także na trasie Białystok - Warszawa. Co warto odnotować, w stosunku do pierwszego półrocza wzrost liczby podróżnych na tej trasie wynosi aż 81%.

Rodziny i seniorzy ruszają w Polskę

W pierwszym półroczu 2018 r. z usług PKP Intercity skorzystało prawie 9% więcej rodzin z dziećmi. Na niemal wszystkich najpopularniejszych trasach przewoźnik odnotował znaczące wzrosty liczby podróżujących rodzin. Największe zanotowano na trasie Warszawa - Wrocław (34%), Trójmiasto - Warszawa (26%), Kraków - Warszawa (21%). Z połączenia z Katowic do Warszawy skorzystało 19% więcej rodzin, a z Krakowa do Trójmiasta i z Poznania do Trójmiasta po 17%.

Także seniorzy coraz chętniej wyruszają w kolejowe podróże po Polsce, ich liczba w pociągach PKP Intercity wzrosła w pierwszym półroczu br. o blisko 30%. Największy wzrost pasażerów w tej grupie przewoźnik odnotował na trasie Częstochowa - Warszawa (11%), Bydgoszcz - Warszawa (7%), Trójmiasto - Warszawa (6%).

Coraz więcej rodzin z dziećmi i seniorów podróżujących pociągami PKP Intercity pokazuje, że przewoźnik oferuje dobre połączenia oraz podnosi komfort podróży, co jest istotne dla tych grup pasażerów. Spółka obecnie realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii pod nazwą "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji". Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto około 80 proc. taboru pasażerskiego będzie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu. Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsce na rowery.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
pasażer
  • Grzegorz Żebrowski – 13.08.2018

    Często korzystam z usług PKP ponieważ pracuję w delegacji. Dużym minusem jest to, że nie ma puktualnosci w rozkladach jazdy na wszystkich poziomach usług. Dyrekcja moja też nie jest wstanie myśleć o spoznieniach. A gdyby tak pesje pracowników się też spóźniły to też jest ok?

  • Piotr Łaban – 13.08.2018

    Z domu do pracy

  • Szymon Chyła – 13.08.2018

    Brak WiFi i zasięgu neta w Pendolino to porażka

  • Andrzej Paweł – 13.08.2018

    Wrocław - Poznań i Poznań - Bydgoszcz - Trójmiasto. Dlatego nie rozumiem czemu ta trasa robiona jest na 160 a nie na przynajmniej 200. Oczywiście teraz już trwają intensywne przygotowania mentalne do przebudowy tych odcinków no ale można było o tym pomyśleć wcześniej :)

  • Paolo Diego – 13.08.2018

    z/do Dąbrowy Gorniczej, gdzie nawet nie ma czynnego dworca 🙈

  • Dominika Latoch – 14.08.2018

    Naprawde? Czy nie mozna juz poegzystowac chwile bez zasiegu i sieci! Polecam ksiazki- swietna sprawa. Relaksuja, bawia, wzruszaja, rozwijaja...

  • Damian Kazimierczak – 25.08.2018

    Ja tylko podróżuję dla turystyki i uważam że jest brak pociągów pod względem częstotliwości . Np. Przyjeżdżamy do Sandomierza czy Zagórza i zamiast pociąg za 3, 4 godziny s powrotem dopiero za 8 godzin czy to że dominują pociągi wyższej kategorii , czyli droższe , lub nocne które kursują na jednostkach typu ED zamiast składów wagonowych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.