TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siódemki nie dla PKP Intercity, przewoźnik chce szybsze elektrowozy
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.11.2017 09:25:25 14 komentarzy
Siódemki nie dla PKP Intercity, przewoźnik chce szybsze elektrowozy

Kilka dni temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity chcą wydzierżawić cztery lokomotywy. Jak się okazuje siódemki nie wchodzą w grę.

Kilka dni temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity chcą wydzierżawić cztery lokomotywy. Jak się okazuje siódemki nie wchodzą w grę.

Przewoźnik poinformował, że mają to być lokomotywy mogące jeździć co najmniej 140 km/h. A zatem więcej niż maszyny serii EU/P07. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl w barwach PKP Intercity będą one, jeśli rzecz jasna uda znaleźć się firmę, która je wydzierżawić, pracować przez 9 miesięcy.

Lokomotywy mają zastąpić elektrowozy przewoźnika, które będą przechodzić przeglądy P4. Chodzi tu zapewne o jedne z najszybszych we flocie PKP Intercity EP09.

W przeszłości spółka pożyczała już lokomotywy m.in. od DB Cargo i Dispolok. Kto będzie zainteresowany tym razem? Czy pojawi się oferta od Rail Capital Partners? Spółka ma w swojej ofercie Gamy. Lokomotywy wypożycza też Newag. Przypomnijmy, że obaj producenci złożyli oferty w przetargu na dostawę 20 elektrowozów dla PKP Intercity, czy zatem już w niebawem będziemy mieli przedsmak tego, co czeka nas w nieco dalszej przyszłości?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
przetarg
  • Hgw – 03.11.2017

    Chętnie zobaczyłbym Griffina z wagonami PIC-u

  • Ju – 03.11.2017

    Zobaczysz zobaczysz, nie jednego a 20

  • Hgw – 03.11.2017

    Ale te nowe są brzydsze niestety

  • Hgw – 03.11.2017

    Mimo to mam nadzieję na30 sztuk, choć jest to dalece za mało w stosunku do potrzeb

  • gutek – 03.11.2017

    Czeskie lokomotywy powyżej 120 nie mają dopuszczeń w Polsce -to będzie ciekawy przetarg

  • allensteiner – 03.11.2017

    Pasuje jak ulał pod Radá 162 od ČD. Tylko jest mały problem że nie są spolonizowane. Ale w pl papier może przyjąć wszystko więc kto wie...

  • Bmt – 03.11.2017

    a moze loki z belgii serji21?

  • sheva17 – 03.11.2017

    TLK trasować na EP/EU 07 i po problemie.

  • fan kolei – 03.11.2017

    Pesa ma 4 Gamy w poolu taborowym, Industrial Division ma 3 Gamy, Newag ma 1 Griffina wszystko zależy od ceny... jak Pesa da cenę dumpingową, bo w połowie ma finansowanie od państwa de facto na swój pool taborowy to Newag i ID nie mają szans...

  • Kamil Sikora – 03.11.2017

    @sheva17: Problem w tym, że i ich brakuje... ;)

  • G.kolejarz – 03.11.2017

    Ciekawe co z tego wyniknie. Byle dostali coś porządnego.

  • Pe – 06.11.2017

    @Kamil Sikora: Siódemek też im brakuje? Tyle tego było. To co z nimi robią? W krzaki wstawili.

  • Kamil Sikora – 06.11.2017

    @Pe: Generalnie z tego co się orientuję to sytuacja jest raczej kiepska, szczególnie w Zakładzie Centralnym z którego sporo maszyn jest w Gdyni w naprawach. Do tego dochodzą jeszcze częste "zaDart-y" i braki EP09. Generalnie maszyn jakoś wystarcza choć rezerw takich jak kiedyś (2010-11-12) na pewno nie ma.

  • Pe – 10.11.2017

    Dzięki Kamil za wyjaśnienie bo aż za głowę się złapałem, że im wszystkiego brakuje. Jechałem latem 8 godzin TLK z wagonami CD. Na dworze było prawie 30 stopni a siedzenia cerata lux. Błogosławiliśmy panów z PICu;). Dyrekcja jednak twierdzi, że tak mają wszystko zaplanowane i opracowane na lata do przodu;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.