Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens: Zachęcamy do kupna nowych lokomotyw

inforail
12.06.2017 07:00
0 Komentarzy

Uważamy, że dysponujemy najlepszą uniwersalną lokomotywą czteroosiową wEuropie – mówi nam Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility wSiemensie.

Chodzi rzecz jasna o Vectrona, lokomotywę, którą w Polsceeksploatuje już chociażby PKP CARGO. Jestto najbardziej niezawodna lokomotywa – wyjaśnia dalej Krzysztof Celiński. Idodaje, że w tej chwili gros zamówień z Austrii, Finlandii, Niemiec czy Czechjest kierowanych właśnie na te lokomotywy.

Siemens, jak wspominamy, jest obecny także na polskim rynkulokomotyw. Przed nami przetarg PKP Intercity, w którym możemy spodziewać sięrównież oferty na dostawę Vectronów. Tym bardziej, że PKP PLK od jakiegoś czasumówią o zwiększeniu prędkości na kluczowych liniach do 200 km/h. Tym bardziej nie powinno zamawiać sięlokomotyw do prędkości niższej niż 190 km/h – twierdzi Krzysztof Celiński.O takiej prędkości myśli właśnie polski przewoźnik. Zdaniem przedstawicielaSiemensa ta prędkość wynika z regulacji unijnych. Kiedyś były one troszeczkę inne. Progiem, od których zaczynała siękolej dużych prędkości było 230 km/h. Można było w wyjątkowych przypadkachtraktować, że KDP to 200 km/h. Teraz ten poziom trochę zmienił się, stąd 190km/h – tłumaczy Krzysztof Celiński.

Zamówienie pojazdudostosowanego do kursowania z wyższymi prędkościami może budzić obawyprzewoźnika. Wyższe są tym samym wymagania: niezawodności czy bezpieczeństwa.Przepisy są bardziej rygorystyczne – mówi dalej przedstawiciel Siemensa. Lokomotywa, która ma jeździć kilkadziesiątlat powinna być perspektywiczna, zachęcalibyśmy do zamówienia pojazdówprzystosowanych do kursowania z wyższymi prędkościami – stwierdza KrzysztofCeliński. W tym miejscu warto przypomnieć, że żywotność lokomotywy to częstoznacznie ponad 30 lat. Na rynku mamy w tej chwili nawet elektrowozy, którejeżdżą już ponad 50 lat! Ich eksploatacja dobiega powoli końca, stąd teżprzewoźnicy staną wkrótce przed zadaniem odnowy floty taborowej. Zachęcamy wszystkich zamawiających, abyrozważyli zakup nowych lokomotyw – mówi Krzysztof Celiński.


Komentarze