TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Siemens planuje budować wagony dla PKP Intercity. Z Newagiem
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.05.2018 09:16:02 1 komentarz
Lokomotywa Vectron z wagonami Siemensa (foto: Siemens)

Mamy w ofercie wagony – mówi nam Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w Siemens Polska. Jak się okazuje producent poważnie myśli o wprowadzeniu swoich produktów na rynek polski.

Mamy w ofercie wagony – mówi nam Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w Siemens Polska. Jak się okazuje producent poważnie myśli o wprowadzeniu swoich produktów na rynek polski.

To dobry znak, zwłaszcza w kontekście małej konkurencji w tym segmencie rynku kolejowego. PKP Intercity ma obecnie ponad 2 tysiące wagonów, część z nich wymaga wymiany – stwierdza Krzysztof Celiński. A to otwiera możliwość zaistnienia na rynku polskim dla Siemensa właśnie jako producenta wagonów. Część taboru PKP Intercity uda się jeszcze zmodernizować, ale pozostałe trzeba będzie skasować. Z obserwacji rynku, jaką poczynił Siemens wynika, że w najbliższych latach PKP Intercity będą musiały przeprowadzić znacznie większe niż dotychczas zakupy nowego taboru. Na pewno będzie przetarg na dostawy wagonów – stwierdza szef branży Mobility.

Co ciekawe firma chce w tym zakresie współpracować z Newagiem. Razem możemy złożyć ofertę na bardzo konkurencyjny i nowoczesny wagon – mówi Krzysztof Celiński. Taka ewentualna współpraca byłaby kontynuacją wspólnych działań podjętych przy budowie składów metra Inspiro najpierw dla Warszawy, a potem do Sofii.

Newag postrzegamy jako firmę, które osiągnęła pewien poziom rozwoju technicznego i jest dobrym partnerem – dodaje Witold Gadoś, dyrektor w pionie Rolling Stock, branży Mobility w Siemens Polska. Dla nas jest to ważne, bo w ten sposób możemy współpracować również z innymi polskimi firmami, które dostarczają podzespoły. Mogę one brać udział w takim projekcie, a co za tym idzie wspierać i rozwijać polską gospodarkę. Wózki, silniki, elementy trakcyjne czy konstrukcję pudła dostarcza nasz koncern, ale pozostałe komponenty chcemy pozyskiwać od lokalnych dostawców – stwierdza. To wnętrze czy okablowanie. Polskie firmy oferują komponenty o światowej jakości. W ten sposób te firmy mogą wejść w strukturę europejskiego czy światowego projektu – zapewnia Witold Gadoś. Tak jest przy produkcji wagonów Inspiro dla Sofii, przy realizacji którego Siemens i Newag korzystają z dostarczonych przez polskich poddostawców komponentów. Jak podają przedstawiciele producenta są to ci sami dostawcy, którzy współpracowali przy budowie wagonów dla Warszawy. Przy kolejnych projektach ich udział jest zatem równie prawdopodobny.

To jest nasza filozofia – zapewnia Witold Gadoś. Mając dobre komponenty możemy konkurować skutecznie z innymi producentami taboru – dodaje.

Wracają zatem do wagonów. Gdyby Siemensowi i Newagowi udało się wspólnie zaistnieć na tym odcinku rynku kolejowego mogliby na wiele lat skutecznie wypełnić lukę, która obecnie istnieje. Dość powiedzieć, że w ostatnim przetargu PKP Intercity na dostawę nowych wagonów wpłynęła zaledwie jedna oferta. Przy większych zamówieniach czy bardziej rygorystycznych wymaganiach, chociażby dopuszczeniowych, mógłby być problem z realizacją zamówienia.

Z uwagą będziemy więc obserwować poczynania zarówno producentów, jak i przewoźnika, w oczekiwaniu na pierwszą wagonową ofertę połączonych sił Siemensa i Newagu. Może być ona bardzo interesująca…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Newag
wagon
lokomotywa
  • Krzysztof Ciejka – 30.05.2018

    Siemens + Newag, Stadler + Solaris, Pesa + ?

  • Michał Prosper Kowalski – 30.05.2018

    Pesa + PIS.

  • Edi666 – 30.05.2018

    Dużo ciekawsze jest że wystartują razem w przetargu na ezt dla IC z ICE 4.

  • Kuba Perkowski – 30.05.2018

    Dobrze że rynek rozwija się na zasadzie współpracy. Choć Cegielski też mógłby podjąć działania na poszerzerzenie oferty.

  • Grzegorz Bębenek – 31.05.2018

    Newag + siemens = najlepszy produkt na rynku = najlepsza jakość

  • One-eyed Jack – 31.05.2018

    Siemens nie ma wyjścia, szczególnie w segmencie lekkich pojazdów szynowych. Musi próbować aliansow z polskimi podmiotami jeśli chce w PL jeszcze jako tako funkcjonowac. Z FPS i projektem wagonu już im niestety nie po drodze. Niech zatem próbują z Newagiem ale szału nie będzie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.